7 Temmuz 1932 Tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 11

7 Temmuz 1932 tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 11

. No. 1873—188 Sütunum için. Hoş nükteli yazılarını görmekten çoktandır mah- rum olduğumuz zarif « Toplu İğne», birgün bu sütunun başlığından ve imza yerinden bahsetmişti. Yukardaki pençesi ile aşağıdaki kedi arasında renk farkı olduğuna dikkat etmiş, «Gelişigüzel sütununda bunu notetmiş ve bunun mânâsını araştırmıştı. Epi zamandır bazı üzüntülü işler, beni bu sütunda yazıp gizmekten alıkoydu. Şimdi, ilk fırgatta gene buradaki yerime geçerken, ilk yazımın bunun mânâ gını izah olmasını istedim. Zahirde bu bir tezat gibi görünür belki. Fakat, bu sütunda bahiş mevzuu teşkil eden şeyler, o ma- hiyette oluyor ki yukarda bembeyaz. tertemiz olan pençenin aşağıda sahibi ile birlikte simsiyah görün- mesini tabij saymak lâzım gelir. Ne zaman kedi pençe atacak şey bulamazsa, yukarda da, aşağıda da bembeyaz görünecek. Ve bu da galiba hiç bir zaman mümkün olmıyacak. Çünkü.... Ne ise, şimdilik bukadarla kalsın! Hiç değilse, her hafta başında, kedinin pençesini yukarda, gene evvelki hafta yazısına, başladığı zaman olduğu gibi, bembeyez, tertemiz görmek imkânı var. Bir pençe vuruşta devrilen hokkadan sıçrayan mürekkep gibi, pençesi altında kıvrananlardan bulaşan şeyin, aradaki kısa zaman, kedinin üstünden akıp git- mesine kâfi geliyor! SERVETİFÜNUN Başka bir yol PİYES 3 PERDE Yazan : M. Feridun Kıymetli ve genç arkadaşlarımızdan M. Feridun Beyin hazırladığı 3 perdelik bu hissi piyes Darül- bedayi repertuvarına kabul edilmiş olup önümüzdeki saison'da temsil edilecektir. Fevkalâde güzel olan bu eserin sahnede büyük muvaffakiyetler kazana- cağına şüple yoktur. Bu nefis piyesi temsilinden evvel, mecmuamızda tefrika ederek karilerimize takdim etmeği faydalı bulduk. Bu güzel eserin pek yakında tefrikasına başlıyacağız. M. Feridun B. arkadaşımız Darülbedayi için daha bir kaç piyes hazırlamıştır. Yeşil Şal Zannettin ki Gülüşün, Yeşil bir şel gibi Bükülüşün Bana derhal mehtabı hatırlatacak! Sonra meçhul, uzak Bir odadan Başlıyacak roman! Başı dirseklerinin üstünde bir genç İskemlesinde yengeç Gibi kıvrılıp saatlerce oturacak Bazan yollarda duracak Ve dalacak sarı yıldızları seyretmeğet!.. Macera Başlıyacak sıra sıra, Fasıl fasıl gitmeğe Birikecek yeşil, mavi, sarı Sevdalı yaz akşamları Bir viraneye! Sonra birden dramlaşacak roman | Günlerce diz çöküp yalvaran Bir haile aktörü gibi çıkacak wahneyel.. Fakat heyhat Artık biz de bükülüyoruz! Biz de gülüyoruz Artık ne yeşil, mavi, sarı Sevdalı yaz akşamları, Ne diz çöküp yalvarmalar, ne de Gözlerimiz yıldız şeyretmede.. Evet, zannettin ki Tek bir gülüşünle, Yeşil bir şal gibi Bükülüşünle Bana derhal mehtabı hatırlatacaktın ! Fakat, heyhat Hayat değişti, kadın! A. Sım