7 Temmuz 1932 Tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 12

7 Temmuz 1932 tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 12

88 SERVETİFÜNUN İngiltere'de Seylâp Hasaratı —— Büyük Britanya'da bardaktan boşanırcasına yağan şürekli yağ- murların selleri birçok nehirleri taşırmış ve otuz senedenberi misli görülmemiş olan müthiş seylâplar husule getirmiştir. Bilbassa İngiltere'nin merkez mıntakası, Midlanda bu seylâptan fazlasile müteesir olmuş ve Nottingham, Northampton, Derby- Warwick, — kontelerinin birçok mahalleri tamamile sular altında kalmıştır. yağmurlar o kadar şiddetli Yâğmıştır ki bazı meahellerde, ilmini Ashbyde —la:- Zouch'te 1 metro 20 irtifaına yükselmiştir. Bütün münakalat durmuş ve otomobiller, motosikletler ve hef nevi arabalar yollat üstünde hareketsiz kalmıştır. Rogby, Nune- aton, Wolverton, Ashby gibi bazı kasabaların sâkinleri evlerinde No.1873 —188 yds tedarikine gitmek için suların içine dalmak lâzım! mahpus kalmışlar, beklemek mecburiyetine düşmüşler ve bunları kurtarmak için imdatlarına gidilmiştir. Bu tufanı andıran yağmur ve seylâp içinde Avon üstündeki Stratford şehrinde yeni yapılmış olan Sha- kespea:e lişatrosu tıpkı bir adaya benzemiş ve şehrin ortasında bu halile yanına yaklaşılmaz haşmetli bir manzara iktisap etmiştir, Hasarat pek ziyadedir. Bahusu:s kırlarda bu hasa- ratın derecesi ölçülememektedir : Çünkü kırlardaki ehli hayvanların mühim bir kısmını kurtarmağa imkân hasıl olamamıştır. Mamefih bazılarının felâketi diğerlerinin heye tevlit etmesi bu defa da tezahür etmiştir: Zira Dul- well'in en büyük caddesinde şehrin bütün gençleri ve ocukları sular içinde eğlenmişler ve bazı kasabalar- da dahi küçük çocuklar memleketlerinin almış olduğu manzaradan ziyade hoşlanmışlar ve u garip pek Suya idm bir amin sokaklarında çocukların sulara dalarak bazı ufak tefek işler gördükleri için neş'eli oyunları. oldukça ufak para kazanmışlar ve bu suretle sulara garkolmuş sokaklar içinde neşeli alaylar teşkil ederek elele tutuşup danslar etmişlerdir, Harikülâde küçük piyanist Ruth Slenczynski isminde ve henüz yedi yaşında harikulâde bir san'at istidadı ile doğmuş küçük bir piyanist, 24 haziran günü Paris'te büyük Pleyel salonunda bir konser vermiş ve bu konserin orkestrasını meşhur piyanist Alfred Cortotidare etmiştir. Fransız gazelelerinin verdiği malümata nazaran, Ruth Slenc- zynski 15 kânunuevvel 1925 te Kaliforniya'da Sakramento'da doğmuş ve ilk piyano dersini üç yaşında iken almış. altı ay sonra da ilk konserini vermiştir. Bu ilk konserde Bach'tan İnven- #on ile Mozart ve Schumann'dan parçalar çalmıştır. Beş yaşında iken, Sanfransisko'da Columbia tiyatrosunda üç bin beşyüz kişi- nin karşısında fevkalâde bir konser daha vermiştir. Musiki mü- nekkitleri bu çocuğun piyanosunu dinlerken titreememek kabil değildir diyorlar. Ve harika Küçük piyanist Ruth Slenezynaki.