7 Temmuz 1932 Tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 8

7 Temmuz 1932 tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 8

84 SERVETİFÜNUN No.1873—188 İsmet Paşa Kız enstitüsünde Açılan sergide çok kuvvetli eserler teşhir edildi. Genç ( Ankara Aususi ) — Bir sanat mektebinin temel direği şüphesiz resim tedrisatıdır. Bir iki gün evvel kapanan İsmet Paşa Kız Enstitüsünün resim sergisi bedii, terbiyevi kıymeti iytibarile göreli sım du- rulmağa değer- - di. Bu senenin | terbiyevi hare- ' kerleri arasında | şüphesiz mühim bir mevki alan bu kıymetli ser- | ginin resim ted- risatına taallük eden kısmı et- rafında şimdiye kadar bir şey söylenmemiştir. Bu meseleden layik olduğu de- recede ehem- miyetle bahse- debilmek arzu- su bu teahhure sebep oldu. İsmet Paşa Kız Enstitüsün- de iki kuvvetli Yerli teheşirle yapılan muhtelif sanatkârlar şayanı takdirdir. vi Sergide kıyafetler tarihini gösteren ekülelkey resim muallimi tanıdık: Sabit Bey, Saadet Hanım. Sabit Bey Milano'da dekoratif resim tahsil etmis, memleketi an- lamış resmin manasını hakkiyle hazmetmiş bir gençtir. Saadet Hanım İstanbul Güzel Sanatlar Akademisinde tahsilini bitirmiş bilhassa ev resimlerinde ihtisas kespetmiş, bir hanımdır. Bu iki arkadaşın kıymeti ve himmeti sayesinde Enstitü'de resim tedri- satı belki yalnız bu mektebin değil hattâ bütün Ankara'nın bedii bir hareketi olarak kayde- dilebilir. Resim Tedrisatının esas hatları. Serginin resme ait kısmınıda şüphesiz görmüşünüzdür. Çünkü 14 bin kişinin ziyaret ettiği bu esrgiyi görmemis olmak bir ta- lisizliktir ve biz karilerimizi çok talili tanıyanlardanız. Resim kısmına girince solumuzda gördüğümüz ilk safha mektebin resim tedrisatının nasıl cereyan ettiğini hulâsa etmektedir. Bize verile iyzahata naza- ran çocuklar re- sime evvelâ ta- biatı görmek, onu sevmek ile imei : Tabiat zellik mecmua- sıdır. Onu du- yan ince zekâlar güzellik ahen- ginin (o zevkini tadarlar. Birinci sınıfta çocuklar İ çizgi çizmesini i tabiatı görme- | sini, duymaşını öğrenirler. İkinci sınıft iş değişir. Gö rülen tabiat renkleri de etüt edilir. Bu renk- ler yavaş yavaş ahenkleriyle tetkik edilir. Şekiller tezyinata raptedilir. Sergide moda resimleri