17 Kasım 1932 Tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 16

17 Kasım 1932 tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 16

400 SERVETİFPÜNUN # nan bu kadın fikirlerine batmış bir hanlık jparası kadar olsun baha vermediğimden çoğuna şöyle bir bakıp sepete atıveriyorum. Çokçasım düşünemem.. Bence benliğini çiğniyen sevgisini kıskanarak her şeyden üstün tutacağı yerde onu başka, geçici eğlentiler yüzünden yokeden bir kadını sevmek, vaktile sevilmişse unutınıya çalışma yıp ta yürekte saklamak acınacak bir saflık demektir. Ah.. İğrenç iğtenç.. Yemin ederim ki iğrenç. Bana ihtirasın sevgi, sövginin ihtiras. saadetin bir gece varlığı ve bir gece varlığının bütün bir yaşamak demek oldağunu söyliyen mektupların bukadar birik- mesine nâal olmuşta göz yummuşum acabaf İçlerinden bir kagını şöyle bir okuyayım dedim. Sonra baktım ki olacak gibideğil, Çünkü hangisinden bir kaç pârça okuduysam dudaklarımda hemen acr nın sızısı yüreğime çöken gülümsemesi belirdi. Bana neler yazmamışlar neler. Ben onların hiç birine, yüreklerine kuşku ve yas verecek bir söz söylemediğim, birini ötekinden ayrı tutup ta sen al- çak gönüllüsün demediğim halde sanki onları teker teker üzmüşüm, incitmişim gibi bana kendilerinin yüksekliklerinden, onlarca bir çapkınlık yastığına ben- zetilen göğsüme önürlü başlarını bundan böyle kork- madan yaslıyamıyacaklarını yaamışlar. Halbuki daha yazdıklarının arası çok geçmeden bana öyle söyleyen bütün o ince yapılı gövdelerin içi önür dolu cici başları birer birer gelip yüreğimi kıran dil suşları için kendilerini bağışlamamı dile- dikten sonra sevilmek, okşanmak ve öpülmek için ağlıyarak kollarıma düştü. Nefesleri.nefesime karışır- ken yürekleri göğslimün üstünde titriyerek çarptı, Lâkin olur şey değil.. Beni yıllarca oyalandırmış bir kadın bolluğu karşısındayım da odamda tek > kadın sesi dnyulmuyor.. Kimsesizlik içinde bir heylı düşündükten sonra nihayet Alımı veriyorum ve bu dağınık mektupları son bir kere süzerek onları tam yakacağım sırada bü bir yığın mektup arasından bır kadın gölgesi çıkarak gözlerime ilişiyor. Sanki bakışlarile bana yalvarıyor ve; E — Dur, dur, diyor. Yakma,. Acı. Benim için, benim hafıyım için. Beni seviyorsan yakma. Hiç olmazsa beni. Duruyorum ve bu yarım gölgeyi slark gözlerime yaklaştırıyorum. Sonra anlaşılmaz bir sebeple hemen axkaaını çeviriyorum. O zaman öfkem her şeyi yeniyor ve ben bir ke- sırga gibi bütün“küğıtları, zarfları, resimleri bir ham- lede kızgın sobaya uçuruyorum. Hepsi yanıyor. Onlardan hiç birini, en çok sevdi- ğim bir kadın gölgesini de ayırmıyorum. Onları yakışım bana hiç mi acı gelmedi, hiç mi taşsalanmadım bilmem.. Fakat yirmi dört yılda küçük bir valiz dolduracak kadar biriken ;bu bir tomar kadın mektuplan artık kıymeti kalmayan bir takım eskimiş hatıralardan ibarettir, 10-11-1932 : Ankara Cebeci Zada Mebmet Rauf ye No.1892—207 Yeni Türk Mecmuasının İkinci Teşrin Nüshası çıktı, En büyük kültür mecmuası olan « Yeni türk» ün ikinci gayısı çıktı. Falih Rıfkı, Ruşen Eşref, Faruk Nafız, Ahmet Cevat, Hasan Âli, Ragip Hulusi, Şü- küfe Nihal, Burhan Ümit, Abdullâh Cevdet, Mustafa Şekip, Uşşaki zade Halit Ziya, Muhlis Etem, Salih Murat, Nusret Kemal, Beylerin makaleleri vardır. ve Mehmet Emin beyin Bergson,un meşhur eserin- den yaptığı tercüme ilâve halinde verilmektedir. Her münevver okumalıdır. Dr. Cevat Kerim Haseki hastanesi Cilt, saç ve zü- hrevi hastalıkları şefi İhtisasını Viyana'da ikmal etmiştir. Hastalarını Cağaloğlu 'nda Süreyya-B. apartı- manındaki müayenehanesinde Cumadan maada hergün saat 3-6 ya kadar kabul eder. Tarih F elsefesi Üstat Haydar Rifat Beyefendi tarsfındarn Güstav Lö Bon'dan aslındaki bütün incelikler muhafaza edi- lerek tercüme edilmiştir. Fiatı 125 kuruştur. Balkonda Saatler ' Zarit bir rağ içinde' papyekuşe üzerine matbu on dört güzel giir, Fiah: 25 kuruş Satış yerleri: Ankara Caddesinde İnkilâp ve Halil Kütüphaneleri Şemsülmekâtip Yıldızde Hamidiye çeşmesi yanında. Şubesi Beşiktaşta akaretlerde 84 numarada . Mektep: Ana, ilk ve'orta kısımlarını havi yar bulun en havadar bir yerinde her türlü sıhhi şeraiti haiz bir bina dahilinde tecrübeli ve değerli Kli. lerin elinde en yeni usullerle tedrisata başlamıştır. — gün telebe kaydına devam ediliyor. Ücretlerde e büyük fedakârlıklar yapılmıştır, Prağrama ilâve- ii ayrıca İransizca kurlar da açmıştır. Her aileye evlâdını bu kıymetli müesseseye yer- leştirmesini tavsiye ederiz. AHMET İHSAN Mathaası Limited