26 Ocak 1933 Tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 20

26 Ocak 1933 tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 20

152 — vay SERVETİFÜNUN No0.1902—217 Mme. Reine Bernide Büyük bir sanatkâr dinledik... 16/1/933 Pazartesi gecesi Galatasaray lisesi sa- lonunda Akademi münteşibini kıymetli gençlerin ihzar eyledikleri emsalsiz bir şarkı konserinde bu- lanmak babtiyarlığına nail olduk. Mektebin eski talebesinden M. Behsettin Beyin re- fikası, Pariş Gaietöe-Lyrigue tiyatrosu s&bık baş mu- ganiyesi Mme Reine Berntde, garbın meşhur opera ve şarkılarını müstesna >. okuyarak dinleyicileri sesine hayran Yirmiden fazla ls parça içerisinde (Chgus- son) un (Le Colibri) sini (Le temps de Lilas) sını (Pussini) nin (Foska) sından duasını bütün bir kudret ve hassasiyetle söyleyen bu ince sehhar soprano lirik (R. Corsakow) un sadkosunu, (Erlange) ın Pedia sıni ( Wekerlin) ip berjöronetini okurken san” atın en yüksek mertebesine ulaşarak meraklı ve tak- dirkör bir kitleyi gaşyetti. ( Offenbach) dan Mme. WArehiduc ile komedyenliğini isbat elmiş ve bu branşın kâbesi olan Paris konservatuarının yüzünü ağartmıştır. Kadın zerafeti ve fransız sempatisi tegirile programına ilâve ettiği (Cemal Reşit) in iki şark bestesi billür bir kadehle içilen iksir lezzetindö idi. Kendisini en samimi ve minnettar hislerimizle tebrik ederken bu emealaiz fırsatı borçlu olduğumuz Galatasaraylılara da teşekkür ederiz. Muvakkar Ekrem Münirin konseri Kıymetli san'atkâr Münir Nurettin B., geçende, «Glorya» sineması gâlonunda bir konser daha verdi, Hazırlanan program, baştan başa güzel eserlerle dolu idi, ,Bu arada Dede Ef.nin, H. Faik, Haşim, udi Cemil, Salâhattin, Yesari Asım, Lem'i, Faiz K.B. lerin, 'T. Mustafa çavuşun seçme eserleri, muhtelif balk şarkıları vardı. Münir Nurettin B.in tagannisine Mes'ut Cemi Ruşen Ferit ve Cevdet B. ler, musiki aletlerile — kat ediyorlardı. Münir Narettin B.in her konseri gibi, bu konser de çok alâka ile karşılandı, sürekli alkışlarla ifade bulan israrlar üzerine, ânn'atkâr, bazı parçaları tek- rarladı, program harici olarak da bazı parçalar ta- genni etti. Suzan Lütfullah H. Bu ayın on ikinci günü, kıymetli operet san'st- kârlarından Suzan Lütfullah H. öleli bir sene oldu. Bu günde, takdir edenler, kendisini hatırladılar, Suzan H.ın, heykeltraş Nijat B. tarafından bir büstü yapılmış, bu muvaffak san'at eseri, «Süreyya» sinemaşının holüne konulmuştur. Matbaada Akşam Çıktı REŞAT FEYZİ aç kitahı, meşreden Sühulet Kütüpanesi Fiyatı 30 kuruş. Balkonda Saatler HALİT FAHRİ Zarif bir kapak içinde papyekuşe üzerine matbu on dört güzel çiir. Fiah: 25 kuruş Satış yerleri: Ankara Caddesinde İnkilâp ve Halit Kütüphaneleri D,. Cevat Kerim Haseki hastanesi Cilt, saç ve zührevi hastalıkları şefi İhtisasını Viyana'da ikmal etmiştir. Hastalarını Cağaloğlu'nda Süreyya B. apartı- manındaki muayenehanesinde Cumada maada her gün saat 3-6 ya kabul eder. AHMET İHSAN Matbaası Limited