26 Ocak 1933 Tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 9

26 Ocak 1933 tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 9

No.1903— 217 Gazi Hazretlerinin Tetkik Seyahatleri > EN Büyük ve kıymetli Reisimiz Gazi Hazretleri bir haftadan beri cenup vilayetlerimizde tetkik 46- yahatı yapmaktadırlar. Refakatlarında iktisat vekili Ce- lâl beyefendi ve bazı mebuslar ol- duğu halde hususi vagonlarıla Es- kişehire teşrif ettiler. Yüksek ve kıymetli Reisimizin geleceğini du- şan yüzlerce, binlerce halk köyler- den yaya olarak kendisini görmek için yollara dökülmüşlerdi. Refakatlarindaki mebus beylerle beraber belediyeyi, liseyi, Halk fır- kasını, şeker fabrikalarını gezmiş- ler ve halkle temas etmişlerdir. Bilahere Eskişehirden haraketle Derinceye ve oradan kendisin! bek- lemekte olan Gülcemal vapurile Mudanyaya hareket ettiler. Mudanyadas da bir çok balkın sevinç ve neşesi ile karşılaştılar. Kıymeti reisimiz her adım at tığı ana vatanımızda kendisini can ve gönülden karşılayan köylüleri- mizin hatırlarını soruyorlar. Gazi Hazretlerinin Bursaya muvaseletlerinde yol lara dökülen yüzbinlerce halk muazzam şenliklerle kendisini şeb- rin kenarında karşıladılar. Büyük misefir kendilerine tab- siş edilen köşk- lerine indiler Bursa halkı hasretle bekle- diği büyük mi- safirine kata Gazi Hazretleri yeti nbiyelerile alakadar olmuşlardır. Bilâhere milli müessiseleri giyaretle Ipekiş fabrikalarını gezerek yerli mensucatı yakından tetkik etmişlerdir. SERVETİFÜNUN Gazi Hz. tetkik seyahatlerinde: Bursa'd 141 JS Kıymetli Reisimiz, Bursadan sonra Gemlik ve Bandırma tarikile Balıkesire muvaselet ettiler, Gazi Hazretlerini hasretle bekleyen yüksek Ba- hkesirliler yollara dökülmüşler ve kendisini beşuş bir çebre ile «Hoş geldin, yaşa Gazi» sedaları arasın- da yaya olarak vali konağına ka- dar takip etmişlerdir. Kendisine arzı hürmet eden binlerce kişiye Gazi Hazretleri de «Merhaba, na- sılsınız» diye hatır sormuşlardır. Bir müddet istirahattan sonra vilayet, belediye, kolordu ve Halk fırkasını ziyareb etmişler ve bu esnada Balıkesir vilayeti hakkında tetkikler yapmışlardır. Vali Beyin verdiği izahat üze- rine bu sene mehsulun çok eyi olduğuna memnun olan Gazi Hazretleri validen bilhassajaK tültür» köyü hakkında izabat istemişler ve köy hakkında harita üzerinde tet- kikatta, bulunmuşlardır. Bulköy Balıkesirin bağlı Dur- sun civarında dır. Kâmilen Türk- lerle meskündur. Yüksek bir tepe üzerindedir. Gazi Hazretleri yolların müsaadesizliği dolayısile şimdilik «Kül- tür» Oo köyüne gitmeşecekler- dir. Her git- tikleri yerde, halkla temas ederek dil me- seleleri üzerin- de oderinden tetkikat yapan kıymetli Reisi- miz Balıkesir tetkik seyahatında tana Zziyadesile memnun Ol muşlar ve «Ba- ikesir halkının Ihakkımda gös terdiği samimi hislerden miydin mütahassis ve memnun oldum. Bilhasa teşekkürlerimi bildirmenizi rica ederim» demişlerdir. Seyahat devam ediyor,