21 Aralık 1933 Tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 12

21 Aralık 1933 tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 12

SERVETİFÜNUN ANKARADA No.1948—203 Dördüncü Tasarruf Haftası Ankara, dördüncü yerli malı haftası Halkevinin büyük salonun- da; başta Reisicumhur Hazretleri, Millet Meelisi Reisi ve Başvekil Paşalar olduğu halde bütün Anka- ra'yı temsil eden değerli, kesif bir kalabalık huzurunda kutlulandı.. Halkın, tasarruf ve yerli malı haf- tasının büyük ülküsünü candan kavradığını ve tam guuriyle tasvip ettiğini ispat eden sürekli ve gon- suz alkışlar, her güzel heyecau ve fırsat vesilesinde büyük salonu da- kikalarea ve defalarca çınlattı... Daha başlangıçta, dördüncü yer- li malı haftası bir propaganda, bir genlik haftası olmaktan çıktı bütün milletin iştirakile gönülden kutla- nan bir dave, bir hamle, bir karar haftası oldu.. im bir konferans Muallim Âfet H£. İstiklâl mörşından sonra, Kaş vekiliu inan, saygı ve enerji veren tok ve güzel sesile söylediği nutuk milli iktısat seferberliğinin sonsuz ve eşsiz heyecanını herkese yarım saat içinde yaşattı. Bu yarım saat lik telkin, bir milli iman gibi her. kesin içine sindi; kafasında yer etti, Kız lisesi tarih muallimi Afet Hanımefepdi bir münevver Türk kadını sıfatile Türk kadınlığının, bir mürebbi salâhiyet ve görgüsile Türk gençliğinin her milli davada, her inkılâp işinde olduğu gibi bu davada da, bu yolda da pesıl ön safta olduğunu beyecan ve inanla anlatt: Her olmlesi, inkılâp işlerinin istediği terbiye ve telkini Türk ana- sıpın ve Türk muailimin çok iyi verdiğini, Türk çocrğunun çok iyi kavradığını ve benimsediğini ispat eden birer müjdeden farksızdı. — Nutku ve konferansı aynen neş- rediyoruz,— Behçet Kemal Bey üstüsde iki defa okntalan, haftanın davasını haykıran ve halkı yüksek ve toplu sesle ülkü yollarında ilerlemeye ye- min ettiren bir şiir soyledi ve çok alkışlandı. Küçük talebeleriu bir büyük insan şuurile kavrayıp yaptıkları temsiller ve bilhassa arılar temsili, heyecanı besledi ve günü şenlen- dirdi. Hele tajebenin inkılâp davala- rnı kavrayıp henimsediğini bütün vüzuhile ispat eden kendi yazıp kendi temsil ettikleri piyes Eğndi yazıp kendi okudukları manzume- ler büyük bir tesir uyandırdı ve umumi bir takdirle karşılandı. Kız lisesinden bir tslebenin Ergani iş- tikrazı mevzulu konferansı da ha- raretle allaşlandı. Orta Anadolu oyunlarını oynı- yan kızlarımız da çok muvaffak oldular ve güzel bir değişiklikle merasime şenlik ve tat kattılar, Edip Beyin viyolonselte verdiği Ankara İktisat Heflasında mühim bir mutuk söyleyen: İffet Halim Hf. solo konseri ile nutukla, şiirler ve piyesler arasında piyuno refakatin- de teganni edilen parçalar, ve Ze- ki Beyin Cnmhuriyet için bestele- diği çok muvaffakızetli birer mu- siki eseri olarak günün şevkini ve ve güzelliğini arttırdılar, Milli İktisat ve Tasarruf Cemi» yetinın artık bir gündelik iş olmak- tan çıkararak bir milli dava haline koyduğu Tasarruf ve yerli malı fikri Cemiyetin teşebbüsü ile büyük Gazi'nin huzurunda, Başvekilin di- rektifleri, muallim ve talebelerin telkinleri ve halkın heyecanı ile bugün de bir daha bütün milleti saran bir hamle ve bir dava halini tekrar kazanmış oldu.»