21 Aralık 1933 Tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 7

21 Aralık 1933 tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 7

No.1948—263 SERVETİFÜNUN 51 gur, 27-3 09029 lar kampana — dün gece öldü.. ttü düdük, içimden gelen sesi Bir ömür gibi çabuk.. tirenin çabuk , yürüdük. böldü. Geride; Düşecek gibi olurken kaldınmlara, 1 ra. kulaklarım gerildi İleride, aç ve hasta bir ana. - yaşlarını bacanın karıştı da yaşlarına - içim sızlar gibi oldu beni doğurana. Yara yara alnım da tirenin alnı gibi karalar var, Gar Haydar paşa gan. iki dost beş aşa dolaşıyorlar. şaşıyorlar, bendeki dik adımlara. Göz attım eldeki bir telgrafla: «istiyor seni anan? e a ne zaman? Bir dağ çiçeği —S5 Hüseyine— Aman seni görmesin bu dağın kurdu, kuşu, Onlar ki koklamayı örselemektir sanır!. Bulamadım bir bahçede ben bu nazlı duruşu, Ruhum seni yabanın rüzgârdan kıskanır. Taşır yanından esen rüzgür başka bir ahenk, Uzanan el taş olur sana ey nazlı çelenk. Açılıp saçılınışsın bu dağ başında renk renk.. Seni bu yaban elde kim ne bilir, ne tanır! Röyalar âlemidir süslediğin yamaçlar, Bayıltıcı kokunla büyülenmiş ağaçlar! Issız dağlara ahenk veren kınalı saçlar, Günlerdir hayalimin ufkunda dalgalanır !. 21-7-933 A. Şükrü bir iki soğuk lâfa. — tahammül et erkeksin — yarın hepimiz ölecek sen de öleceksin. — sen sağ ol... ve istersen ağ ol.. güleceksin güldüreceksin. hepimiz eksildikce artan bir sürü.. içime çekerek kararan günü, unuttuk ölenin öldüğünü. ve kendi kendime dedim: SEN DE YÜRÜ... Çalındı kampana Örtü düdük bir ömür gibi çabuk.. çabuk yürüdük. Muvakkar Ekrem Gülen adam Kederlenen yüzleri sanki neşe bağladı; Upuzun koridora döküldü kahkahalar : Dün gece yansında bir soytarı ağladı... Hepsinin çehresinde gizlenen bir sevinç var: İri yaşlar düştükçe boyalı maskesinden, Kınlıyor elâlem bu akşam neşesinden... Biz oynıyan kuklalar, Allahsa bir kuklacı; Ne yapalım dünya bu, gerçi bu biraz acı: Biz gene güleceğiz ağlasan da gülsen de.. Dalıp dalıp ağlama öyle güneşe, aya; İşin neşe katmaktır ilâhi komedyaya., Vazifen sırıtmaktır bunu artık bil sen de.. 129-933 Hüseyin Necmettin