21 Aralık 1933 Tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 13

21 Aralık 1933 tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 13

No.1948-—263 SERVETİFÜNUN 57 Ankarada mesut bir evlenme. Hariciye Vekili Tevfik Rüştü Beyin kızı Emel Hanım ile Hariciye Vekâleti memurlarından Fatin Rüştü Beyin uikâh meranimi geçen hafta Ankara'da Belediye salonunda yapılmıştır. Salon çiçeklerle sits- #enmiş, nikâh Belediye Reis Muavini Mnstafa Adli Bey tarafınden kıyılmıştır. Elçisi M. Suriç ve pek çok zevat bulunmuştur. Akşam üzeri Ankarapalas'ta, Başvekil İsmet Paşa Hazretleri bu münasebetle bir çay ziyafeti vermiş; bu slyafeti Reisicumhur Hazretleri teşrif etmişlerdir. Çay ziyafetinde Vekiller, Büyük Millet Meclisi azaları, heyeti süfera, vekâletler erkânı bulunmuştur. Reisicumhur Hz., Kâzım ve İsmet Paşalar genç evliler ve aileleriyle. Nikâhta Büyük Millet Meclisi Reiki Kâzım ve Başvekil İsmet Paşalar şahitlik etmişler ve Riyaseti cumhur umumi kâtibi Ruşen Eşref, Başyaver Celâl ve hususi kalem müdürü Hasan Rıza Beyler, İcra Vekilleri, Hariciye Vekilliği erkânı ve Sovyet Büyük Gazi Hazretleri ilk dansı Emel Hanımla yapmış- lar ve genç evliler ve ailelerile birlikte fotoğraf çı- kartarak onları taltif etmişlerdir. SERVETİFÜNUN Türk Cemiyetinin bu genç ve mesut ailesini candan kutlular ve uzun saadet diler. Tasarruf dirlik ve düzenlik kaynağıdır ! Yerli malı kullanmak, mill iktısadiyatın yükselen binasına yeni bir taş ilâve etmek demektir ! İki Kıymetli Mebusumuzu Kaybettik. simizin kıymetli azalarındandı. Merhum Ordu mebus Recai Bey siyet Memleketimiz son senelerde ilim ve irfan sahasının birçok muktedir şahıslarını kaybetti. Bundan birkaç ay evvel ölenlerin acısını unutmadan, ikinci bir ölüm haberi daha beynimizin üstüne bir yumruk gibi indi. Bu iki muhterem ölü Büyük Millet Mecli- İstiklâl harbimizin en ateşli 2 manlarında, memleketimize kafa ve beden kuvvetlerile esi eden bu muhterem şahsiyetler, Millet Meclisimizin birinci devre- sinde mebus olmuşlardı. Uzun bir zamandanberi her hususta elle- rinden geldiği kadar çalışan bu iki kiymetli sıcak gözyaşlarımızia kara topraklara gömdük. Ordu Mebusu Recai Beyin cenazesi Ordu'da büyük bir halk Kütahya Mebusu Rasim Beyin cena&zesi ise Brenköyündeki sile kabristanına nakledilmiştir. Cenaze merasiminde memleketin büyükleri bulunmuştur. Bu iki kıymetli ölünün ailelerine, mecmuamız, beyanı ta- (Merhum Kütakyamebu kitlesi tarafından karşılanmıştır. büyüğümüzü de Rasim Bey.