21 Aralık 1933 Tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 9

21 Aralık 1933 tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 9

No,1948—203 SERVETİFÜNÜUN KIŞ HAZIRLIKLARI : vecde ve EZOMÜR ış mevsiminin gelmesile odan ve kömür ihtiyacı gibin başlar. Bu ihtiyaç hissedilince de or- manlsrdan ne derece istifade edilmekte olduğunu da hemen hatıra gelir. Kış hazırlıklarını teşkil eden odun ve kömürü te- darik ederek evinin odunluğuna kömürlüğüne yığdır- mıg, istif ettirmiş odunları sobalara göre kestirmiş olanlar kış için müsterihtirler, Kış gelince mahrukat bir kat daha ehemmiyet kesbeder. sıcakların tesira- tına karşı bizi muhafuza edecek yekâne vasıta da bunlardır. Odun ve kömürü, mevsime münasip olduğu için kışın daba ziyade takdir ederiz. Fakat her ne zaman olsa bunların tedariki sırasında cesim kütüklerin vak- tile Iâtif bir ormanda büyük bir ağacın gövdeleri, kömürlerin deyince ağaçların dalları, sakları olduğl. nn düşünürüz. se bimiş Baharda, yükili bir orman içinde, eğlenceli iirr! Biyik ruhlara no kadar e eli “etirse kışın suba kar- panda, mangal başında gile arasında soğuğun tesirinden uzak kalarak odanın sıcak havası içinde sile efra» dının sıhhatınden, istirahatinden mütelezziz olmak ibsana o derece istirahat verir. Fakat gene bu istira- hatı temin eden ormanların mahsu- lâ, ağaçlar, odunları kömürleri değil mi1. ardan mahrukat hususun- da istifademize vasıta olanlar oduv- cularla kömürcülerdir. Odunen ve kömürcü deyince şehirlerde, kasa- balarda insafsız sıfatile meşhur olan esnaf hatıra gelir. Fakat bahsimiz bu değildir. Doğrudan doğruya orman- lardan, binbir zahmetle ağaçları ke- sen, biçen yahut kömür yapan ç&- Mahrukat nasıl toplanır"? Ormanlardan odun kes- mek, kömür yapmakla bir çok ihtiyaç sahibi kimse- ler maişetlerini temin et- mek tedirler. Ormanları kesmek yal- nız odun ve kömür için değildir. Hayattadahanica ihtiyaç ormanların mahsu- lile elde edilir, Kereste- nin, serenlerin, direklerin Derelerde kullanıldığı dü- şünülürse bu mahsulâttan istifadanin ne kadar çok olduğu anlaşılır. Evlerin, apartımanların yapılma- sında kereste de esaslı bir malzamedir. lıskan elim Gittir. Ağaçların dallarından mahrukat yapıldıktan sonra kütüklerinden kereste istihsal olunur.