21 Aralık 1933 Tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 8

21 Aralık 1933 tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 8

52 SERVETİFÜNUN No.1948—263 Karadeniz'deki müthiş fırtınada. ORDU ŞEHRİNİN ZARARLARI. Geçen haftalarda Karadenizin misline he- nüz tesadüf edilmiyen o meşhur fırtınasından en çok zarar gören, Samsun ve Ordu şehir- lerimizdir. 29 İkinci teşrin çarşamba günü başlıyan kar ve tipi otuzuncu gününe kadar devam etmiş ve Ordu şebrimizin yük iskelesini ta- mamen tahrip ettiği gibi belediye parkının rıhtım duvarını da kâmilen yıkmış ve bu ci- vardaki lâğım membalarını da doldurinak su- retile belediyeyi 8200 liralık zarara sokmuştur. Bundan başka ilk gece batum'dan Sam- suna 47,000 teneke gaz götürmekte olan bir yelken gemisi romorköre bağlı olduğu halde Çarşamba açıklarında ipini keserek açılmış. Romorkör orada Vona limanını #utmak üzere dönerek o esnada dümenine arız olan 30/11/1933 tarihindeki fırtınada harap olan bir bozuklukla fırtınanın şiddetine mukave- Ordu yük iskelesi. H > 30/11/1933 fırtınasında Ordu açıklarında batan Rus gaz vapurunun kurtarılan tayfaları, met edemiyerek Vona limanını da tutamıyg rak batmak tehlikesi karşısında şehrin niha- yetindeki gazhane önlerinde karaya oturmuş- tur. Geminin yirmi kişiden mürekkek Rus kap- tan Tw tayfalarından 14 kişi yüzmek suretile ve halkımızın mukavemetlerile kara çıka- rılmış ve geminin aşçısı olan bir kadın da kurtarıln ıştır. Kurtarılan bu on üç kazazede belediyece hezırlanan iyi bir mahalde istirahat ettirile- rek kendilerine elbiseler verilmiş “e diğer bütün masaritleri ve iageleri de yo» tara fından mükemmelen temin Ordu vilâyetimizin gösterdiği a büyük insani muameleleri kazazedeler, derin bir şük- ranla karşılamışlardır. 30/21/1933 fırtınasında dalgaların harap ettiği Resimlerimiz bu mühim fırtınanın tahris Ordu yolcu iskelesi. batını bütün açıklığiyle gösteriyor.