27 Şubat 1936 Tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 12

27 Şubat 1936 tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 12

Müncü Kış Olimpiyadında Hangi Müsabakalarda Kimler Kazandı? Norveçli Sporcular, Memleket- lerine Tam 100 Puvanla üstün- lük Temin ettiler | Almanyada Münih civarında Garmiseh-Partenkirchende 28 mem- leketin iştirakile yapılan ve İl gün süren 1936 dördüncü Kış Olimpi- yadı, tekmillendi. Gerek 6 Şubat Perşembe günü yapılan açılış tö- Teni, gerek 16 Şubat Pazar günü yapılan kapanış töreni, binlerce kişi hazır bulunarak, çok parlak olmuştur. Nutuklar osöylenilmiş, geçit resmi yapılmış, hararetli te- zahürlerde bulunulmuştur. Son an- de, Verdenfelser Talde tam 11 gün, geceli gündüzlü yanan Mukaddes Olimpiyad meş'aleleri, gelecek O- limpiyadda tekrar yakılmâk üzere söndürülmüş ve bir direkte bütün bu müddet zarfında dalgalanan beyaz zemin üzerine biribirine geç- miş 5 halka şekilli Olimpiyad bay- rağı da, gelecek Olimpiyadda tek-- rar çekilmek üzere indirilmiştir. Kış Olimpiyadı madalyelerinin hangilerini kimler kazandı? Kesen- kes, alınan neticeleri, yazıyoruz. Muhtelif tarzda 18 müsabaka ya- Pılmışsa da, bunlardan) askeri pat- ruil koşusu Olimpiyad haricidir. Dolayısile, 17 Olimpiyad müsaba kası yapılmış, demektir. Birinci gelenlere altın, ikinci gelenlere gü- müş, üçüncü gelenlere bronz ma- dalyeler verilmiştir. Bu ilk üçer dereceler, sırasile şöyledir ; Bob denilen kızak yarışlarından ikişer kişilik Bob yarışında birin. cilik Brown ve Washburg tarafla» rından Amerikaya, ikincilik Feie- rabend ve Beerli taraflarından İş- viçröye, üçüncülük Coolgate ve Lawrence taraflarından Amerikaya, dörder kişilik Bob yarışında birin- cilik Lt. Musy, Bouvier, Beerli, Gartmann taraflarından İzviçreye, ikincilik R. Capadrutt, Feierabend, Bütikofer, Aichele taraflarından İsviçreye, üçüncülük Me Evoy, - UYANIŞ No. 2062—377 Kış Olimpiyadlarından dördüncüsünün yapıldığı Garmisch - Parten- kirchende eşine bol bol rastgelinen hoş bir manzara Dugdale, Green, Cardno tarafların- dan İngiltereye temin edilmiştir. Buz üzerinde sür'at koşuların» dan 500 metroda İvar Ballangrud Norveç, Georg Krog - Norveç, Leo Freisinger - Amerika, 1500 metro- da Charles Mathisen - Norveç, İvar Ballangrud - Norveç Birger Vase- nius - Finlandiya, 5,000 metroda İvar Ballangrud - Norveç, Birger VWaseniua - Finlandiya, o Antero Ojala - Finlandiya, 10,000 metro- da İvar Ballangrud - Norveç, Bir- ger Vasenius - Finlandiya, Max Stiepl - Avusturya sıra itibarile birinci, ikinci, üçüncü gelmişlerdir. Buz üstünde san'atkârane kogu- da erkekler Kral Sehüfer - Avus- turya, Erust Baier - Almanya, Felix Kaspar - Anvaturya, kadınlar Sonja OHenie - Norveç, Cecilia College - İngiltere, Vivi - Anne Hultön - İsveç &ıra ile birinci, ikinci, üçüncü derecede üstünlük göstermişlerdir. Buz üstünde san'- atkârane koşunun çifter çifter yapılanında Maxie Herber ile Er- nat Baier - Almanya, İlse ve Erik