27 Şubat 1936 Tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 7

27 Şubat 1936 tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 7

Mn. 2062 —377 Törenler: Halkevlerinin Açılış Yıldönümt 1C3 Halkevine bu yıl 33 Halkevi katıldı; Halkevlerinin şçılışının dör- düncü yıldönümü ve bu 103 Halkevine katılan yeni 33 Hal- kevinin açılışı, 23 Şubat Pazar günü yurdun her tarafındaki Halkevlerinde parlak törenle kutlulanmıştır. Ankara Halkevinde yapılan törende C.H.P. wenel sekreteri Recep Peker, Halkevleri baş- kanı Nafi Atuf Kansu, İstanbul Halkevinde de başkan Agâh Sırrı Le- vend, birer söylev ver- mişlerdir. Recep Peker, söyle- vinde ezcümle şöyle de- miştir : — Arkadaşlar, Bugün yurdda Halk- evleri açılışının dördüncü yılını kutlamak için top- lanmış bulunuyoruz. Bu toplanış yalnız Hajkev- lerinin geçmiş çalışma devirlerinin hatırlanması için değildir. Bugün yort içinde büyük Kamâlist ülküyü yayıcı olan bu önemli ve değerli ulusal teşkilâin yeniden 33 Halk evi daha katılacaktır. Biz, ayni zamanda bunların ha- yata doğuşlarını ve çalışma dev- rine girişlerini de kutluluyoruz. » Bu münasebetle geçirdiğimiz dört yıllık Halkevleri yaşayı- şının yalnız dördüncü yıla ait olan çalışmalarının genel blanço- sunu gözden geçirmekte bir fayda görüyorum. Yalnız bu son yıl içinde 103 Halkevinin çatıları altına iki milyon yüzbinden fazla yurt- daş girmiş evlerin ışık saçan UYANIŞ ve kuvvet yayan çalışmaların. dan istifada etmiştir. Halkevi çatılarının altı, bu milyonlar kütlesinin biri ötekini tamam- layan müşterek çalışmalarının heyecanı ile kaynamıştır. Ankara Halkevine devam Ankara Halkevinde bir söylev veren C. H. Partisi enel Sekreteri Recep Peker eden yurtdaşların yekünu An- kara şehir nüfusu yekfünunun iki mislidir. Bu nisbetlerden Halk yığınlarının ulusal alanda yetiştirici vasıtalardan istifade etmek ve yeni hayata uymak için sıcak bir ilgi ve tehalük ile koşmakta olduğu neticesini çıkarırız. Halkevlerine ait olan görü- şümüz parti çalışmalarının baş- ka sahalarında aldığımz netice- lerle de kuvvetleniyor. Arkadaşlar, Halkevlerinin sayısı bu suretle 136 ya çıktı Bugün bu yolda idealin 8s1- cağını ve heyecanını yürütmek için Halkevlerine yazılmış olan yurtdaşların sayısı beş bini ka- dın olmak üzere ellibeş bindir. Halbuki Halkevlerinin bulun- duğu yerlerde halkı yetiştirici değerde ve bilgide olan Türk vatandaşlarının sa- yısı bu ellibeş binden bir kaç misli faz'adır. Bazı- larımızda bir eksik ve yanlış duygu var: Bu iş yapılıyor onu yapanlar vardır bu alanda bizim vazife almamıza ihtiyaç yoktur, diyorlar. Arkadaşlar, Bu zihniyet yanlıştır. Hayat devamlı bir mü- cadeledir. Bilhassa içinde yaşadığımız devrin ha- yatı, her alanda misli görülmemiş çetin müca- dele safhaları arzediyor. * Bu'savaştan akyüzle çık. mak için her birimizin tek insan olarak yetişmesi kâfi değildir. Yetişmiş olanlarımızın geride ka- lanları yetiştirmeğe koş- ması lâzımdır. Hiçbir mücadelede bir tek kuvvet damlası bile fazla sa- yılmaz. Şahsi hayat teminatımız eksiksiz yerinde olsa bile ulu- sun birlik hayatı lüzumu kadar kuvvetli olmadıkça hiç değeri ve faydası yoktur. Memleketimiz, bizi anlamı- yanların dediği gibi, tebit sın: baları kuvvetli, ormanları ii madenleri kıymetli, fakat değer- li insanlardan malırum bir. yurt. 2 değildir. Türkiyede ei “2