12 Mart 1936 Tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 12

12 Mart 1936 tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 12

) Habeşlere karşı kullanılan Doğu Afrikasındaki mese- lenin askeri ve siyasi cephele- rinde yeni vaziyetler var. As- keri cephede İtalyanlar muvaf- fakiyet elde ettiklerinden, Ha- beşleri bozguna uğrattıkların- dan demvurup duruyorlar. Fa- kat, bitaraf menbalardan gelen haberlerden, vaziyetin hiç de böyle olmadığı anlaşılmıştır. Habeş orduları, bâzı mıntaka- UYANIŞ No. 3064—379 Doğu Afrikasındaki Meselenin Siyasi ve Askeri Cepheleri Her İki Cepheden Son Vaziyet nedir ? Yapılan Sulh Teşebbüsü Nasıl Karşılandı ? Habeşlerin ve İtalyan- ların Cevapları.. kamyonlar üzerine yerleştirilmiş italyan hava topları larda tabiye icabı biraz geriye çekilmişlerdir. Bu suretle fazla zayiat vermedikleri gibi kuv- vetlerini harcamamağı da temin etmişlerdir; işgal ettikleri ara- ginin sarplığı ve üstelik sürek- li yağınur mevsiminin de yak- laşması dolayisile, bu ilerleyi- şin İtalyanların hiç de lehle- rine olmıyacağı ileri sürülü- yor. Kaldı, ki Habeş kuvvet- www») leri mütemadiyen mukabil hü- cumlar yaparak düşmanı sayi- ata uğratmakta ve hele gurup gurup yaptıkları baskıylarla şaştrtarak İşgal ettikleri mev- kilere emniyetle yerleşmelerine mani olmaktadırlar. Geçen de Tembiyen muha- rebesi bütün şiddetile devam ederken, İtalyan askeri mahfel- lerinden alınan malümata göre, Ras Seyyum ve Ras Kassa kuvvetlerinin ihata edildiği, İtalyanların cenup ve şimalden iki yoluda kestikleri ortaya atılmış ve «İtalyanlar cenup ve şimalden iki yoluda kes- mişlerdir. Habeşlerin Takazze nehrini takip ederek, yol, köy ve her türlü menabiden mah- rum olan Avergable mıntaka- sında oldukları tahmin edil- mektedir. Üçüncü İtalyan kol- ordusu, garba doğru hareket İtalyan tayyareleri Negelliyi bombardıman ederlerken alınmış bir resim