12 Mart 1936 Tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 13

12 Mart 1936 tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 13

No. 2084—-379 UYANIŞ Bir Habeş aşkeşinde dumdum kurşununun açtığı korkunç yara ederek, Ras Kassa ve Ras Sey- yum ordularının son selâmet yollarını kesmeğe çalışmakta- dır» denilmiş ve bunu takip eden başka bir italyan tebliğin- de de < iyi haber alan eşhasın söylediğine göre, Ras Kassa ve Ras Seyyum ordularının İtal- yan orduları tarafından çevril- miş olmaları keyfiyeti bügün bir emrivakidir» denilmişti. Bu arada Ras Kassa ordusu- nun dağıldığı ve bu Habeş Serdarının kendisini öldürdüğü bile işaa olundu. Son sistem techiz edilmiş olan 40,000 İ- talyanın karşısına çıkan noksan malzemeli (30,000 Habeşin *Tembiyendeki dövüşmeleri 51- rasında İtalyanlar, Ras Seyyum ve Ras Kassa ordularının im- hasını ve bu iki Rasın ellerine esir düşmesini boşuna bekledi- ler! İlk olarak Ras Seyyum, İtalyan topçusu İtalyan kıska- cinın iki ucu arasıtıdaki mesa- İeyi ateş altına almazdan önce ordusunu geri çekmiye muvaf- fak olarak, kıskaçtan kurtul- muş ve ikinci olarak da Ras Kassa, İtalyanların kendisini ve ordusunu kapana sıkıştır- dıklarını sandıkları bir ande, 28-39 Şubat gecesi, muhasara hattını yarıp ordusile birlikte dışarıya çıkmıştır, «Umulmeaz bir hadise> olarak anlatılan bu çikıştan sonra, İtalyan kiska- cının iki ucu, bütün hızile an- 249 cak bir boşluk üzerine kapın» muştır. Araziyi mükemmel su- rette bilen siyah ordu, çoktan kendisine yol açmış, kuş, yu: vadan uçmuştu! Ras Kasa, bu çıkışla beraber Ras Mulugeta ordusile buluşmuştur; hülâsa bu üç Ras, sonra Ras İmru ve daha bir hayli Ras, mare: şal Bodogliyo ile general gra- siyaniyi umdukları zafere ulaş» maktan mahrum bırakmasını bilmişlerdir! Habeşlerin çok kahramanca dövüştüklerine bil- hassa işaret edilerek, şimdi çe- kildikleri yerde yeniden cephe kurdukları ve düşman istilâsı” na karşı memleketi korumak için sonuna değin uğraşmağı göze aldırdıkları haber verili- yor. Netice ne olacak, İtalyan- lar ne elde edebilecekler.... Veya edemiyecekler? bunu ga- man gösterecek! iu arada şunu da kaydede- lim, ki Fransanın tanınmış as- keri muharrirlerinden general Düve, *Deba: gazetesinde son varya “etkik ederken tayya. relerin İtalyanlara gördüğü iş- ten bahis yollu “düşman gör- Devamt 961 inci Sayfada — İtalyanların havadan bombardıman ettikleri Kızılhaç karargâhlarından birinde : Hararda habeş yaralıları tedavi edilirken sü *