16 Nisan 1936 Tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 20

16 Nisan 1936 tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 20

Öü.. . 336 ANKARADA MERKEZ ATIŞ YERİ AÇILIRKEN.. Ankarada bir merkez atış yeri açıldığından ve açılı- şında tören yapıldığından, geçen haftaki sayıda bahsetmiştik. Memleketin başka yerlerinde de merkez atış yerleri açılmış- tır. Bu şehirler Balıkesir, Edir- ne, İzmir ve İstanbuldur. İle- ride, diğer bütün şehirlerde de merkez atış yerleri açılarak, bu UYANIŞ Telefon : 2-1013 UYANIŞ Yedi günde bir a gen 2 Türk gazetesi KURULUŞU Tolgrat ; Abonesi : Türkiyede; yıllığı 1000, a Mi 600 kuruştur. baneı ülkelerde , Başatamize ilân vepacakler, İstanbulda Ankara Csddesinde Holor Samaton ve Heli İlân Şirketine gitmeliğir. No. 2069—384 Istanbul Uyanış 36 İsviçre frangıdır. Ankarada mekez atış yeri açı- lışında Şükrü Koçakın söylev verişine;, Recep Pekerin poli- gona gelişine, davetlilerin poli- gon kapısı önünde duruşuna ait üç etıstantane tesbit ediyor! Atış merkezleri, her tarafta ilgi uyandırmıştır. Birçok kişi, bil- hassa gençler, nişan almakta maharet edinmek isteğiyle atış talimleri yapiyorlar. Şimdiden hedefe isabet yolunda göze çar- pacak derecede maharet göste- renlere rastlantlıyor. kısa bir zaman içerisinde, bunlardan bir- çoğunun nişancılıkta pek üstün- lük elde edecekleri tahmin olu- nuyor. Muntazam çalışılırsa, ile- ride yapılması muhtemel atış müsabakalarında, birçok atıcı- nın bu sahada maharetleri kay- yoldaki bilgi daha geniş sahada SADIK DOST — Başı 380 uncu Sayıfada — — Nasıl sufaresinden hoş- landınız mı? Birçok iyi tarafla- rı var. Ben kendi hesabıma bit anne alduğum için bir bekâra gözlerim yaşarmadan bakamam. Küçük kuş cevap verdi: — Galiba onu kizdirmiş bu- Tundum. Ahlâki bir ml söy- İedim diye mi acaba ame başını sallıyarak ce- vap verd — Mineli daha tehlikeli bir şey var mıdır ki?.. Evet, bunda nekadar hak- lıydı!... Cahid İren dedilebileceği, şüphesizdir | Türkiye , Bir — Başı 825 inci Sayıfada — Türkiye, başkalarına daima temin ettiği emniyeti bizzat kendisi için istemek hakkını haizdir. Lozan muahadesini imza edenlerip iradeleri hari- cinde olarak tahaddüs eden ahval ve şerait, tam hüsnüniyetle tesbit edilmiş olan ahkâmı İş lemez bir hale getirmiştir, ve binnetice mevzuu bahaolan mesele ise, Türkiyerin mevcudiyeti ve bü- tün arazisinin eraniyeti olduğu içindir ki, Cümhuri- yet hükümetinin, ahval ve çeraitin zaruri kıldığı tedbirleri almak suretile, millet huzurunda kendisine düşen mesuliyeti deruhte etmeye mecbur kalması mümkün olabilir. Yukarıda bildirilen mülâhazatı göz önünde tutan Nota Verdi! ve Boğazlar mukavelenamesinin, dört büyük dev- letin müşterek garantisine taalluk eden 18 inci mad- desi ahkâmının meşkük ve işlemez bir hale geldiğini ve arazisine müteveccih harici bir tehlikeye karşı bu ahkâmın Türkiyeyi artık ameli bir surette mu- hafaza edemiyeceğini haklı olarak düşünen Cümhuri- yet hükümeti, Türk arazisinin taarruzdan masuniyeti için elzem emniyet şeraiti dahilinde ve Akdeniz ile Karadeniz arasında ticari seyrisefainin daimi inkişafı için en liberal bir zihniyetle Boğazlar rejimini tan- zime matuf itilâfların yakın bir zamanda akdi zım- nında müzakergta başlamıya amade olduğunu, Bo- gazlar mukavelesi müzakerelerine iştirak etmiş olan. devletlere bildirmekle kesbi şeref eyler.> AHMED İHSAN Matbaası Lid.