16 Nisan 1936 Tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 9

16 Nisan 1936 tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 9

, Ne. 2069—384 rr —— UYANIŞ, 325 Tel ASE ve Şamda Açılan Sagi *Tel - Avivde ve Şamda bi- rer panayır açılmıştır. Bu yer- lerdeki sergilere Türkiye de iş- tirak etmiştir. Resim, oralarda teşhir edilmek üzere Türkofis tarafından hazırlanan lâvhalar, ambalaj edilmeden önce Eko- nomi Bakani Celâl Bayar tara- fından gözden geçirilirken alın- mıştır. Gönderilen lâvhalar ara- sında Türk cigaraları, Türk el- maları, yumurtaları v.s. için hazırlanan lâvhalar, Türkiyede yetişen ürünlerin gönderildiği memleketleri gösterir harita ve daha birçok şey vardır. Sergi- lerdeki Türk paviyonları, yeni bir şekilde yapılmıştır. ATİLLA ordusunda kucakla «GÜL» taşırdı. Bu güller o orduya kıbaları aşırdı. Düşün nerde TÜRKİSTAN,, Nerede Şalon, Roma Erler yine o erler, haydi dinlenme, durma Şu solgun benizlere taze bir nefes verin Getirdiğim güllerle, fidanlık yetiştirin h» Bu körpe fidanları bin ümütle dikmişler Serpilip saçılmışlar, çoğalıp birikmişler.. Dağılıp açıldıkca bu güller yurda renk renk Doğdu gürbüz yavrular ZAFERLE bitti her cenk Görüp yiğit canları, çaldı korku çanları Birleşti etrafında o eski düşmanları Saldırin yurdumuza Şarkı, Şimali, Garbı O ne kahpece işti, şu geçen CİHAN HARBI Top, tüfek, kârelli mi... Yıkıldı binbir siper Güllerin kokusile şişirilen göğüsler, Dağlardan çöle koştu, buz deryasını kırdı Kudretini en sağır kulaklara kaykırdı. Yorgun, argın dönmüşken ocağının başına Atıldı son gayretle KURTULUŞ SAVAŞI na Nerede rasiladıysa, bir aha, bir feryada YATAN geldide yada, koştu bin gül imdada Binlerce gül harcadı, «Gülhane» bu uğurda GÜLENE bir mabettir, bugün kurtulan YURDA. 24/3/936 Salı saat 5-7 Dr. Rahmi Duman Sergiler gönderilen lâvhalar gözden geçirildiği sırada Türkiye, Bir Nota Verdi! Boğazlar Mukavelesinin Bugünkü Halinin, Emniyet ve Müdafaa için Esasından Değişmesin! İstiyoruz! Türkiye, Boğazlar mukavelesinin müzakeresine iştirak etmiş olan devletlere bir nota verdi. Başve- kölet, bu husustaki tebliğinde ezcümle şöyle diyor <Arsulusal veziyette husule gelen hukuki, siyasi ve aşkeri esaşlı değişmeler karşısında Boğazlar muka- velesinin bugünkü halinin Türkiyenin emniyet v6 müdafaası için, esasından değişmesi lâzımgeldiğini müşahede eden Cümhuriyet hükümeti, vaktile Ruğar- lar mukavelesin! kendilerile müzakere etmiş olduğu devletlere müracaata karar vermiştir. Türkiye harl- cıye vekğleti, buna dair olan notayı alâkadar dev- letlere ve makamlara tebliğ edilmek üzere icaheden- lere bildirmiştir.» e Başvekâlet, hükümetin taşebbü- sünün şimdiye kadar takip ottiği cene siyasetinin usullerine tamamen mutabık bir mabiyette olduğu» Du da bu tebliğinde kaydediyor. Hariciye vekâleti tarafından verilen ve müsalt surette karşılanan bu notada, ezcümle şu satırlar bulunmaktadır: « Türkiye Cümhuriyeti, bidayeti teşekkülünden- beri, kendisine her sahada tabakkuku ekseriyetle ağır fedakârlıklar tahmilinden hâli kalmamış olan bir sulh ve itilât siyaseti çizmiştir. Türk hükümeti, son 10yıl içinde tahaddüs eden pek çok ahval ve şeraitte, bütün devletler taratın- dan takdir edilen bir uzlaşma, tealıhüdlerine sada» kat ve sullı egerine samimi bağlılık zihniyeti gös“ termiştir. — Sonu 486 ncı sayı'ada —