7 Mayıs 1936 Tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 16

7 Mayıs 1936 tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 16

380 SERVETİFÜNUN No. 2072—387 «Türk Hava Kurumu» başkanı Fuad Bulca, “Türkkuşu uzman- larile konuşurken Ankarada «Çocuk Esirgeme Kurumu» genel merkezinde yapılan “Gürbüz Türk Çocuğu» müsabakasından iki görünüş. Sağda mü- sabakada kazandıktan sonra hediyesini alan bir minimini Ankarada, < Türk Spor Kurumu» nun bir toplantısından sonra parti genel sekreteri Recep Pekerle bu toplantıda bulunan ku- rum üyelerinden bazıları Memleket Enstantaneleri : Türkkuşu İstanbulda ve İzmirde şubeler açtı,tören yapıldı Ankarada kurulan “Türk Kuşu> nun İstanbul ve İzmir şu- beleri parlak törenle açılmıştır. İstanbul Türk Kuşunun kü- şat resmi geçen Pazar üniver- sitenin arkasındaki meydanda. Vali muavini Aziz Hüdai, Türk Hava Kurumu İstanbul şubesi başkanı İsmail Hakkı ve daha birçok tanınmış zevatla, yüksek tahsil gençliği; meraklı ve ka- İabalık bir halk kütlesinin iş- tirakile yapılmıştır. Merasime tam saat 15 de askeri bandonun çaldığı istiklâl marşile başlanmış, Türk Hava Kurumu uamına Türk Hava Kurumundan Nureddin Ata Sa- yar ve umum Türk gençliği namına da üniversite talebele- rinden Namık Kâşif çok heye- canlı ve özlü birer nutuk söy- lemişlerdir. Plânör muallimi Savmi de kısa bir nutuk söy- ledikten sonra Türk Kuşu, plâ- nörcülük ve plânör hakkında izahat vermiştir, Bundan sonra meydanda plâ- nör talimleri yapmak için ba- zırlanan plânörde müvazene; kanat ve kuyruk hareket tec- rübeleri yaptırılmıştır. Sahanın geri tarafında hazırlanan diğer bir plânörle de yerde düz yü: rüme ve Sıçrama tecrübeleri muvaffakıyetle başarılmış ve merasimde bulunanlar tecrübele- ri bir dikkatle takip etmişlerdir. Bir saat kadar devam eden me- rasime gene askeri bandonun çaldığı Cümhuriyet marşile ni- hayet verilmiştir. Tecrübelerin