7 Mayıs 1936 Tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 17

7 Mayıs 1936 tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 17

No. 2072—387 sonunda plânörleri telörgüsün- den seyreden halk merasimin nihayete ermesile plânörleri ya- kından görmek arzusile sahaya hücum etmişlerdir. Paraşütle atlama yeri olarak ayrılan yerin tadil vetamirine yakında başlanacaktır. Plânör dersleri de yazılmakta olan ta- lebelerin sıhhi muayeneleri ve- saire muameleleri ikmal edil- dikten sonra başlıyacaktır. Bundan başka gece saat 19,30 da milli Türk Talebe Birliği tarafından alay köşkün» de Türk Kuşunun şehrimizde açılışı şerefine bir toplantı ya- Pılmıştır. “Poplantıda Eminönü Halkevi temsil kolu tarafından bir müsamere ve koro heyeti tara- fından da bir konser verilmiştir. Türk Kuşuna faâl aza kay- dedileceklerin nizamname gere- ğince tam teşekkülü bir sıhhiye heyeti tarafından muayene edi- lerek sıhhatlerinin plânörlerle “uçuşa ve tayyarelerden paraşüt- İe atlayışa elverişli bulunduğu- nun rekorla tesbiti lâzım gel. mektedir. Gene nizamname ge- reğince uçucu kaydedilecek ü- yenin en aşağı orta mektepteti diplomalı olması gerekmektedir. Lime, üniversite talebeleri ter- cih edilecektir. Türk Kuşuna kaydolunacak üyeler haziran sonlarına kadar derslere devam edecekler ve iç- lerinden seçilecek olanlardan 120 kişi önümüzdeki temmuzda İnönünde açılacak olan kampa gönderileceklerdir. Kampta üç | ay kalacak olan üyelerin iaşe ve ibateleri Türk Hava Kuru- mu tarafından temin edilecektir. Kanunen yedek subaylığına İğ ayrilacaklar bu kamp devre- sinden sonra isterlerse Hava kıtalarına uçucu subay olarak girebileceklerdir. <Türk Hava Kurumu», bü- tün mekteplere gönderdiği bir beyanname ilemekleplileri 'Türk- kuşunun Kanatları altına çağır- . Bu beyannamede, ezcüni- Çocuk Haftaşında, çocuklar, Ankarada Ulus meydanında Atatürkün heykeli önünde 38| İe şöyle hitap ediliyor : <* Bütün dünya millet- leri kanatlanı- yor. Devlet a- damları hiç durmadan hay kırıyorlar : *— Gökleris mizi koruya- um. Havalar- dan gelecek teh li kele re karşı hazır ve uzak dura Um,» © Tay- yare» artık kasırgaları ge Tide bırakacak bir hız almiş- cır. Motör kuy veti mesafele- ri yutuyor, e- ritiyor. İlg- masını bilmi- yen milletle rin yaşıyabil- mesi çok güç- Çocuk Haftasında Ankarada Ulus meydanında kız izciler |€$miştir. Bu- nun için bü- tün 'Türk çocuklarını “Türk. kuşu» nun kanatlari altına çağı- Tiyoruz.»