18 Haziran 1936 Tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 9

18 Haziran 1936 tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 9

, Ne. 2078—393 ATATÜRK araya gidip bir müddet kaldıktan sonra tekrer İztenbula gelen Cumur Başkanı Atatürk, Ankaraya gitmeden önce Çorluya. daha sonra Mudanya yolile Bursaya gitmiş ve tekrar İstanbula gelmiş, buradan Anka- raya hareket etmişti. Atatürk, Ankaraya dönerken, Eskişehirde trenden inmiş ve hava kıt'alarını teftiş ederek, bava filolarımızın toplu ve müuferid uçuşlarını görmüştür. Ku- mandanlık defterine «Çok sevindim gördük. lerimden>» cümlesini yazmıştır. Ankaraya dö- nünce, refakatinde Başbakan İsmet İnönü olduğu halde, Hariciye konağına gidip icra vekilleri heyeti toplantısına riyasette bulun- muştur. Kamutay Başkanı Renda ile Genel Kurmay Başkanı Mareşal Çakmak de, bu içtimaa iştirak etmişlerdir. Resimde, Atatürk, Çiftlik istasyonnuda kendisini karşılıyanlar arasındadır. olan okuyucudan diler ve bunu tekrarlarız. » «Günlük Cimnastik» in mu- harrirleri, eserin dokuzuncu ve onuncu gayıfalarında da, dala etraflı izaha girişiyorlar: < Hareket dünya kurulalı- danberi vardır. Ve bir ihtiyaca karşılık olarak alınan tedbirler yanındadır. Karnını doyurmak için avını yakalamak zorunda olan ilk insan mutlak surette bu kaynaktan istifade ederek koşar, sıçrar, atlar, atar ve ni- hayet midesine lâzım olan lok- mayı indirirdi. Bunu yalnız midesi için de- gil, kendi yaşayışının temeli olarak ele alır ve gene bu kay- naktan istifade ederek çarpışır, kaçar ve nihayet mütaarrızları- na karşı koyarak hayati varlı- Hını da isbat ve hayattaki duru- munu temin ederdi. Bugün es- kiye nazaran pek yeni ve m. çok karışıktır. Esas ayni ol- makla beraber, and tek düşüncesi yerine, bugün birçok düşünteler ortaya çıkmıştır. Bu düşünceleri önlemek için, bu- günkü insan oğlu dünden daha çok tetikdavranmak zorundadır. Bu zor, onu kayıtlara bağla- mıştır. Bu bağlılık ise dünün serbest hayatı yerine, bugünün daha çok yorucu ve uğraştırıcı meselelerile onu karşılaştırmış- ır. Bütün bu vaziyetlerle kar- UYANIŞ şılaşan insan oğlu, gününü da- imi bir çarpışma sonu gelmez bir uğraşmak, bitmez tükenmez mesai içinde geçirir. Bunlardan mütevellit fikri ve bedeni ça- lışmanın birbirleri üzerine yap- tıkları tesir ve bu tesir neticesi hasıl olan yorgunluk insan oğ- luna derin bir nefesi, ancak akşam evinde, karyolasında aldırır. Her gece bu mücahide geçen günün ninnisini söyler. Her sabahı ise, yeni hayati bir savaş müjdeler. Gecesini sükunetle geçiren ve günün kaybettirdiği nok- sanları tamamlıyan vücut, sa- bahleyin bunları kudrete tahvil etmek omecburiyetindedir. Bu mecburiyet onun günlük kazan- cını ve hayati varlığının uza- masını temin eder. Bu sükütiliği bozacak ve bu yığılı kuvveti, kudret hâline getirecek ilk işde günlük hare- ket yani günlük cimnastikdir. Bu günlük jimnastikin insan vücudunda husule getirdiği fiz- yolojik tesirlerle, ona o günkü işinde yeni bir hig ve yine o günkü işinde başarıcılık, yaratı- cılık kudreti ve neş'e kazandıra- caktır. Neş'e ise biricik sıhhat tezahürüdür. Bu kazanç insanın kendisi için olduğu kadar, Ulusu için de olacaktı; Ferd ulusun bir cüz'üdür. Cüz'ün kuvvet ve kud- reti, ulusun kuvvet ve küdre- ü retinin iftadeşidir. Ferdi kuv- vetli, kudretli olan ulus, gele- ceği açık olan demektir. Bütün bir ulusun bünyesinde değişiklik yapacak olan ferd; kuvvet ve kudret senin için bir amactır. Bu amaca varmak ise, yaşama hakkındır. Sen de kuv- vetli ve kudretli ol!..> Bundan sonra < Hareketle- rin yapılmasında düşünülecek noktalar > faslile tariflere geçi» liyor. Ellialtı sayıfa tutan ve kirk kuruşa satılan < Günlük cimnatik >, « Aydınlık Basim: evi » nde besılmışdır Tarif sırasında Hareketleri iyice gözönüne getirmek için kâfi miktarda şekiller sıralanı. yor. Kitap, üçüncü sayıfasında da şu ithafla süslüdür: «Bu ki- tapcığı; yıllardır bu işi yayma- ğa uğraşan ve bunun için yıl- maz bir gayretle çalışan üstad Bay Selim Sırrı Tarcana saygı ile sunuyoruz. ? Herkesin bir tane edinmesi ve içinde tarif edilen şeyleri tatbik etmesi yerinde olan bü tertemiz tarzda ve cebe sığar biçimdeki kitapda rastgelinen bir nottan, Fuad Puranın < An- neler sizin için! * adlı bir kitap daha hazırlamakda olduğunu öğ» reniyoruz. Yakında çıkacak o- lan bu kitabın da, diğerleri gi bi, bir ihtiyaca cevap vereceğini kuvvetle umuyoruz!