16 Temmuz 1936 Tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 12

16 Temmuz 1936 tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 12

120 KARABUK ÇELİK VE DEMİR FABRİKALARI ingiliz Grupu İle Anlaşma Im.alandı: Yakında Temel Atılacak! KARABÜKde bu yıl in- şasına başlanılacak olan çelik ve demir fabrikalarını inşaya istekli olan İngiliz grupu ile "Ankarada yapılan müzakere- ler, tekmillenmiştir. Hazırla- nan anlaşma esası, şimdi iki taraf mümessilleri tarafından imzalanmış bulunuyor. Bu hususta neşredilen res- mi tebliğde: «Birinci beş se- nelik endüstri programıta da- hil olup Sümer Bank tara fından bu sene Karabükte kurulmasına başlanacak olan demir-çelik fabrikalarıile mü- temmimi bazı sanayiin kurul» masina talib olmuş olan H.A. Brassert and Co-Ltd. London şirketi ile İngiltere Credit Export Gnarantee Department dairesi mümessilleri ve Sü- met Bank urasında cereyan etmekte olan müzakereler iki taraf arasında mutabakatla ne- ticelenmiş ve bu babta vü- cude getirilmiş mali anlaşma Sümer Bank idare meclisi sa- lonunda imzalanmıştır. İmza sırasında Ekonomi Ba- kanı B. Celâl Bayar, İngiltere maslahatgüzarı Mr. Morgan ve Credit Export Guarantee De- partment mümessili Mr. Sam- merville'in zevcesi ve kendisi, İktısat Vekâleti Müsteşarı B. Kurdoğlu, Maliye vekâleti mü- messili nakit işleri umum mü- dürü Kişmir, İngiltere Ataşe SERVETİFÜNUN No. 2083 — 397 Karabükte bu yıl yapılmasına başlanılacak çelik ve demir tabrıkalarını inşaya istekli olan İngiliz grupu ile Ankarada bir müddettir geçen mü- zakereler tamamlanmış ve anlaşma, iki taraf mümessilleri tarafından imzalanmıştır. Resimlerde, aşağıdan yukarıya doğru: | - İngiliz delegas- yonu namına anlaşma imzalanırken; |! - Nurullah Sümer, banka namına anlaşmaya imza atarken; lil- İngiliz grupu delegeleri ve Ekonomi Ba- kanı, Sümer Bankın çayında. kommersiyali kolonel Woods, mühendis J. Grabbe ve iki taraf müzakere heyetine dahil diğer zevat, İngiltere sefareti ve Sü- mer Bank erkânı hazır bulun- muşlardir. Mr. Sammerwille ve ve Muackenzie taraflarından dost- ça Sözler teati edilmiş ve Türk heyeti tarafından ayni şekilde mukabele olunmuştur» deniliyor. Bu vesile ile banka meclisi idare salonunda tertib edilen bir çay ziyafetinde Hkonomi Ba- kanı Celâl Bayar, İngiltere maslahatgüzarı Mister Morgan, Ekonomi müsteşarı Kurdoğlu, ingiliz sefareti ve Sümer Bank ilerigelenleri, hazır bulunmuş ve çok tatlı Bözler teati olun- muştur. İngilis Kredit Eksport Ga. ranti mümessili Sommerville, bu arada şunları söylemiştir: — <Bugün "Türkiye ve İn-