16 Temmuz 1936 Tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 9

16 Temmuz 1936 tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 9

No. 2087—397 UYANIŞ Foto -T. Nilserm? Ordu ili şar kurulu Gyeleri, grup halinde Ordu İli Urayımın Faydalı Başamları Bayındırlık Ve İdari İşler - Mezbaha - Yol, Kaldırım, Lağam Yapılması, Ağaç Dikilmesi ORDU ili urayı, yakın za- manlarda bir hayli başarı gös- termiştir. Evvelce tek motorla tesis olunan elektrik şebekesi şehrin ihtiyacına kâfi gelmediği gibi üç kilometre mesnfedeki mem- leket hastahanesinin de ışıklan- masını en önde bir ödev edinen Ordu ili urayı; bu iş için çok çalışmış ve nihayet santrala bu- harla müteharrik bir yedek lokomobil ve pile jeneratör gru- hastahaneye kadar uza- tılacak hat içim transformatör istasyonuna lâzım olan malze- meyi mukaddema kuvvetli bir şirkete ihale etmek suretile bu mühim işi başarmağa muvaffak olmuştur. Şimdiye kadar eski sistem bir salhane ile zephiye işini ida- reye çalışan Ordu ili urayı, bu- günkü asri ve fenni icaplara uygun olmak üzere şelirin gar- bında ve sahilde seçtiği müsa- it bir mahalle mezbaha inşasına karar vermiş ve bu iş doksan gün içinde tamamlanmak üzere in 2-3- 9386 günlemecinde istekli- sine ihale edilmiştir. Altı ay zarfında şehrin muh: telif mahalle ve caddelerinde 1920 metremurabbaı şose, 1851 metre murabbaı kaldırım ve 1068 metre tulünde 0.50 ilâ 2,00 metre arzinde lâğam kısmen ta- mir ve kısmen de yeniden inşa edilmiştir. Park: Mevcut uray parki- nın ihtiyaca kâfi gelmediği düşünülmüş, bugünkü sistemde uygun bir şekilde tevsii ve ta- dili için yeniden inşaat yapıl mıştır. Şehri hem hava tehlikesine karşı korumak ve hem de süs- lemek makeadile bütün cadde ve sokaklara iki taraflı olmak ü- zere 1800 tane ıhlamur ve akaş- ya fidanı dikilmiştir. Uray, şehrin sıhht, içtimat ve bayındırlık ve hülâsa her yönde üzerine aldığı ödevleri muvaffakiyetle başarmaktadır. Karadenizin kıyısında güzelli- gile anılan şirin Ordumuzun bütün noksanlarını asrın ve fen- nin icaplarına göre bitirmeğe bütün mevcudiyetile çalışmak- tadır. Foto -T.Nüsuml Ordu ili şar kurulu öyeleri, toplantı halinde