8 Ekim 1936 Tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 13

8 Ekim 1936 tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 13

No. 2094 —409 UYANIŞ İnönü Kampında Uçuş Faaliyeti Boyuna Rekorlar Kırılıyor! İnönü kampında plânör yetiş- tirilmesi faaliyeti devam ediyor, bu arada boyuna rekorlar kırılıyor. Bu sahadaki çalışmadan, &ik sik, kayda değer neticeler alınıyor. Türkkuşu muallim muavinlerin- den Âli Ş. 5 tipinde iki kişilik bir yelken plânörü ile 29-8-936 sabahı saat 8i 20 geçe uçarak gece saab 2yi 55 geçe yere inmiştir. Bu su- retle 18 saat 35 dakika havada ka- lan Âli, 16-8-936 tarihinde Peri Orbay tarafından yapılan 9 saat 49 dakikalık rekoru 8 saat 46 da- kika fazlasile kırmıştır. 30 Ağustos bayramı dolayısiyle törene iştirak etmek üzere İnönün- den Ankaraya uçan Türkkuşu plâ- nörleri tarafından bu uçuşta mem- leketimizde ilk defa olmak üzere tatbik edilen çift römork tecrübe- leri büyük bir başarı ile bitirilmiş ve şehirler -arası yeni bir rekor elde- edilmiştir. Gidiş ve dönüşte alınan mesafe 450 kilometredir ve 3 saat 10 dakikada aşılmıştır. Seyahat normal şartlar altında bitirilmiş ve yalnız Sakarya üzerinde sık bulut kümelerine rastlanmıştır. Bu uçuşu yapan tayyarecilerimizin adları Yunanistan — Başı 313 üncü sayıfada — de, Yunanistanda komünistlerin artmasıdır. Komünizm, sarih suret- te ferdiyetci olan Elenlerin karak- terine uymıyan ve Yunanistana ha riçden ithal edilmiş bulunan bir maldır. Komünizmin birçok taraf- tarları,"parlâmentariş: devletin hiç bir suretle alâkası olmadığı işsiz fakirleri teşkil etmekteydi. Birçok erkek ve kadınlar moda diye ko- münizme katılmışlardır, Hattâ Ka run kadar zengin olan ve gelirle- rini muntazaman alan birçok zen- ginlerin komünizm propagandası yaptıklarını gördük. Maalesef, genç- liğin büyük bir kısmı komünizme yaklaşmış ve bir kısmı iltihak et- miştir. Çünkü gençliğin ideallere ihtiyacı vardır. Halbuki gençliğin en necip idealleri muallimler ara- sına karışmış olan kötü hocalar tarafından yıkılmıştır. Eğer komü- nizm zabitler arasına girmemişde, bu zabitler için bir şeref teşkil e- der. Fakat komünizmi işçi sınıfına olduğu gibi askerlere de aşılamıya gabalanmıştır... .. Biz, hedefimize varmıya az- metmış bulunuyoruz. Hedefimiz, Yunanistanın kalkınmasıdır. Ve bu kalkınma, yalnız ekonomik değil, fakat ayni zamanda sosyaldir...» şunlardır: Vecihi, Godron-59 tayyeresinde. Yedekte: Ferid, bir G 9 yelken plânörü ile, Tevfik,birG-9 yelken plânörü ile, Anohin-Saib, U-2 tayyaresinde. Xedekte : Mehmed, bir G - 9 yelken plâ- nörü ile, Bayram günü Ankarada çok muvaftfakiyetli atılışlar yapan Türk- kuşu paragütcüleri de şunlardır: Yıldız, Hüseyin, Hikmet, Rüstem, Abdürrahman. İnönü kartapından iki görünüş Mm sam.