8 Ekim 1936 Tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 16

8 Ekim 1936 tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 16

320 SERVETİFÜNUN No.2094—409 Gençlerin Yazıları: mam mana Koşmam Ae Yedi ps NE ele yerina AÇ aj yazetesi Telefon : 2-1013 Abonesi: ar ar gi e aylığı 600 karş ! Yabancı ——— > İsviçre frangıdır. ğ Gazetemize ilân verecekler, İstanbulda Kamal $ Salih, Holör Samanon ve Huli İlân Şirketini gitmelidir. ; İstanbul Uyanış arüştur Dinleme kalbinin her gün sesini; Derdini öyle ki, derman bulunsun ! Varsın anlıyann olmasın seni, Aşkını yaşat ki, canan bulunsun! Ümidin, ahının hançerine kın, Olmuyor bir türlü uzaklar yakın; Fani teselliden kendini sakın; Atını koştur ki, meydan bulunsun! A Taştıkça taştı şu hayal dünyası, Dolmadı, boşalan günlerin tası. Bağrına bastığın bu kırık sazı. Öyle çal ki, sana yanan bulunsun!.. Rüyadaki Ben Günlerin omzuna çökünce hülyan, Yaşıyan gözlerle rüyanı bir an; Hakikat sanılmaz neden şu rüyan? Soranlar niçin yok bilmem yaranı. X Tutuşur derdinle sular belki de, O kadar yanıyor için sevgide... Bekle: Seni senden eden gitgide İspanyada Kanlı Mücadeleler, Sürüp Gidiyor! — Başı 3i2nci sayıfada — gelinciye kadar Alkazar mukavemet edebilecek midir? Malaga, Bilbao da asilerin eline düşecek midir? Ka- talan'lar Hueska'yı alacaklar mı? Ya Madridin aki- beti? İstifham işaretleri çoğalıyor. Diplomatik gerginlik - Bu ay zarfında, diploma- tik gerginlik biraz hafifledi. Franâiz hükümetinin enerjik faaliyeti sayesinde, ademi müdahale, silâhlar üzerine ambargo, bitaraf- lık sözden ibaret kalmadı. Avrapa devletlerinin filoları İspanya sahillerinde nöbet bekliyorlar, fakat yeni bir hâdise yoktur. Nihayet Londrada bitaraflığa hürmet için bir ko- mite toplanmıştır. Fakat alâkalı devletlerden biri, Portekiz, iştirak etmediği için çalışmaları derhal durmuştur.» Bu aşkınla ömrünn içecek tanı!. r W Göllerdeki akşam gibidir hüznün, Melâl mehtabında yıkanmış yüzün.. Bir âşina gibi elinden güzün İ Tutmuş arıyorsun son maceranı. 40 - VII - 1936 Oğuz Turgut Yaylâlı Kaval Hıçkıran ruhumun yanan sesinde. Çırpınan melâli nereden duydun? İnliyen kalbinin her nefesinde, Ey kaval gönlüme ne kadar uydum. * Kuzular melerken hep birer, birer, İsterim nelesin gönlümü delsin. Akşamı kucaklar feryadın yer yer, Sanırım içimden kopan bir telsin. X Sürüyü dolap koruda sönen, Titciyen nağmenin hicran mı adı? Bu yerden gidip de var mı ki dönen? Bir öksüz sesinin olur mu tadı? Le Dallarda bülbüller dokurken yası, Derdimin adını bilemem, kaval. İçimde kök salıp kalan bu pası, Uğraşır uğraşır silemem, kaval.. 936 « Trabzon” Halid Muzaffer ÇIPLAKLAR Refik Ahmed Ssvengilin Romanı «Vakit» Matbaası - 100 Kuruş. AHMED İHSAN Basımevi Ltd.