8 Ekim 1936 Tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 3

8 Ekim 1936 tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 3

No. 2094—409 Merhemi vask ile buldu kamu derde deva Bu Fuzuli elemi hiorile bimar henuz Bir yerde de: Aşk derdile hoşem terki nasihal el refik Ben ki tiryaki mizaewm zehr kâretmez bana diyor. Burada, azar azar, uzun zaman zehir olan, onun dilile <Tiryakimizaç» olan, bu derdin zehrine âdeta muafiyet kazanır, demek istiyor. Bugün de başka sa- balarda ayni sözü söyliyebiliriz. "a Bu hastalığın çaresi yok. Buna tutulan ya candan, ya canandan geçecek: Çarei beyhudumu surdum mualicten dedi Derd derdi aşk ise mümkün değil sihhat ana Canan ise matlub tamat candan kes Ey Fuzuli öylekim bimarı derdi aşksm Yokdürür ölmekten özge hiç dermanın senin El çekip kat'ı nazar kılmış ildemdan tabib «Leylâ ve Mecnun» da Mecnun ağzından söylenen bir gazelinde de: UYANIŞ © 307 Aşk derdi ey mualiç kabili darman değil Cevherinden eylemek cismi oüda âsan değil demektir. Hattâ ölümden sonra da kurtuluş yok, zaten oda kurtulmak istemiyor: Rehgüzarı ehli aşk üzre kılın medfen bana diyor. Bazan okadar ileri varırlar, ki canı tende sak- lamanın sebebi zaten vakit gelince «Bir şuhu sitem» kâre feda» içindir; Ey Fuzuli nola ger saklar isem canı aziz Vaktolakim ola bir şuhu sitemkâre feda Bu feda oluşun bazan «Göz yumup açıncıya ka- dar mühlet» bile vermediğini söyler; Göz yumup âlemden isterdim açam ruhsarına Canım aldın göz yumup açınca mühlet vermedin. e... . 8... . Verme hüsnehline Yarab kudreti resmi osfa Çün sefa çekmekten aşk ehline takat vermedin ia — Sonu gelecek sayıda — Harbiye Mektebinin Ankaraya nakli enstantanelerinden: Talebeler, Ankarada karşılanış ve geçitresmi sıralarında ve Atatürk heykeli önünde