11 Ocak 1940 Tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 10

11 Ocak 1940 tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 10

OCUKLUĞUMUN ilk hülyaları karlı manzara- ların hudutsuz beyazlı- gile başlamıştı, Kış gelip ça. tnca kuvvetli yağmurlar yağ- miya başlardı. Bu yüzden evden çıkamaz odanın içinde mahpus kalırdık, yazın çocuklara bah- şettiği hürriyetten mahrumduk. Karın yağmasını dört gözle bekler buğulu camdan gök yü- zünü seyreder, havanın soğu- masını beklerdim. Fakat ekse- riya kar yağmaz yağsada ça- buk erir ertesi gün hava gene lodosa döner tekrar yağmur yağınıya başlardı.. İşte bu be. ni müteessir eden çocukluğu- mun neşesini elemlere tahvil eden bir tabiat (O hâdisesiydi. Fakat şiddetli (o karayel esmeğe 'başlayıpta karakış hü- küm sürmeğe başladığı zaman ve nihayet bir sabah ortalığı karlarla örtülmüş görünce se- vincim sonsuz bir hayalin sar- hoşluğile artar çoşardı. Bu he- yal ve arzu hayatın sıhhatin SERVETİFÜNÜN e 4 Zi ve neşenin ta kendisiydi. Ma- halle aralarında kar topu oy- nardık kardan adamlar yapar gelen geçeini kar topuna tutar- KARLAR Yazan: dık.. Bize neşe ve sıhhat ve- ren bu oyunların ehemmiyeti ekseriya eski devrin dar telâk- kisi içinde anlaşılamazdı. Aman çocuğum hasta olmasın diye anneler üst üste hırkalar giy- direrek çocuğu lalalarının kon- trolu altında mektebe yollarlar. Ona mektepte ve sokakta oyun oynhamamasını tenbih ederlerdi. Çocuklarla kim başa çıkabilir karlı meydan bir harp sahası- na dönerdi. Bu oyunlar bazen şiddetini arttırırdı. (İçimizde bazi yaramaz ve mel'un arka- daşlar karın içine taş koyarak rast gele savururlardı.. Bu ©6- Şua No. 2364—379 yunlar bazen hakiki facialarla neticelenirdi... Hatta bir kere başını yardığım komşu çocuğu anasile birlikte akşamleyın bi- ze ziyerete gelipte çocuğunu bedavadan pedere tedaviye ge- lince soluğu yatak odasında aj- miş, evde kopacak (fırtınadan korkarak üstüme yorganı sımsıkı örterek uyuyamadığım halde uykuya dalmış gibi yatıp kal- miştım. Bu karlı meydan maha- rebelerindeki mahalle çocukla- rının tedavisini yapan bay pe” der bunun acısını benden çi- karmayı uuutmazdı... Bu ma- sum hatalar, daha ziyade o za- man çocukların muhit bulama- dan oyun ihtiyaçlarını iyi bir mürebbinin kanadı altında tat- fedememelerinden değu- yordu. Memleketimizde spora veri- len ehemmiyet ve kıymet arttık- ca yeni neslin çocukları daha faydalı oyunlar oynayarak şuur- lı birdisiplinle yetişerek ilerde iyi birsporcuolacaklardır. Onlar MEVSİMİ vi KOÇER bu bakımdan bahtiyardırlar. Kış mevsimde üşümemek için büyük, küçük genç veya yaşlı herkes kış sporları yapmak Ssu- retile zinde ve genç ve sihhat- lı kalabilir- Avrupanın bir çok memleketlerinde kış eğlencele- İeri hemen hemen herkes tara- fından yapilan medeni birspor olup adetatabii ihtiyaç halini alan bir şeydir. Kızak ve ski kaymasını kaymasını bilmeyen Ookimse yoktur. Atalarımız ayni zaman- da Orta Asyada ilk ski kulla- nan bir kavim olmuştur. Man- gal başı kışın lalezarıdır sözü