25 Ocak 1940 Tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 10

25 Ocak 1940 tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 10

152 SERVETİFÜNUN No. 3466— 381 Eski'de ve Yeni'de Bİ #3 Yeni'de : İstiklâl Şarkıları Uzak değil, daha dün; On yedi yıl önce bugün, İnönü, Sakaryal Takıp peşine rüzgârı, Yaya, Bir solukta Akdeniz kıyıları... Uzak değil, daha dün; akat, Bugün; Tek hat, Tek şıar: “İçte barış, dışta barış... Ne kimsenin yurdunda Gözümüz var, Ne de satılık bir karış oprak.. Güveniyoruz ordumuza! —Süngü tak! Silâh omuza; çark, İleri | Dev gibi, Alev gibi Bir inkılâp ordusu Bekliyor siperleri... Uzak değil, daha dün; Artık bugün: Ne gelik bir miğfer dolaşabilir Caddelerde; Ne de çamurlu bir çizme aşabilir, aşından hudutların... Herşeye rağmen yarın, İş ona kalırsa eğer; Hep seferber.. Tek hat, tek şiar: » Şözün durduğu yerde, R Kurşun başlar... Nail V, 4 MiLLiİi al o A Eski'de : Akından Akına Gece bastı.. ova sanki bir kara zindan, Titriyordu yer gökladımların hızından | Serdar bakıp, at üstünden, dedi: ileri|. Bir ağızdan uğuldadı çenk türküleri.. Yamaçlarda coşkun bir sel gibi boşandık, Bu ellere eskiden de gene biz şandık! Geçtik Tuna kıyısından üçyüz akıncı, Süngülerde yanıyordu ordunun hıncı | Uçlarından kan damlıyan kılıçlar kınsız, Tanrı böyle emretmiş: Türk durmaz akınsız!. Yusuf Ziya ORTAC Uyan! Ey bütün ruhuyla dalğın uyuyan, Uyan, şu uğursuz uykudan uyan | Eğilmiş bir yana başındaki taç, Bir lâhza yumulan gözlerini aç; Bak, biraz dikkatle, yükselen güne | Düşmüş uzanmışsın bir yol üstüne, Hergün göğsüne basıyor senin. Revamı, o gülden nazik bedenin Bütün yolcuların kahrını çeksin; Korkarım, büsbütün çiğneneceksin | Uzaktan geliyor, fırtına gibi Bu sefer bir uzun zafer mu gibi, Dünyayı sarsıyor sıkleti munun, Olümden farkı yok artık uykunun, Ey bütün ruhuyla dalğın uyuyan, Uyan şu uğursuz uykudan uyon| Orhan SEYF