15 Şubat 1940 Tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 4

15 Şubat 1940 tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 4

İs e küdardan geliyordu. Yazısına ba- kınca derhal tanıdım. Buda benim ellibeş senelik bir eski dostum olan sevgili Salih Saimdendir.. 1888 da Mektebi mülkiyeden çıktıktan sonra kısmet beni Top- hane müşirliği ikinci tercümanı yapmıştı. Orada müşirlerin, ferik- İerin tercümanı olarak iki yıl ka- dar kalmıştım. Tophane tercilman- lığından istifa ederek matbaayı açmıştım. Bunlar birer tarihtir. Tophane müşirliği tercümenlığın- dan yüreğimde sakladığım en tatlı bir yadigâr o zamanlar Tophane- nin mektubi kaleminde genç bir kâtib olan candan kardeşim Salih Baimdir. Salih Saim metbust ve neşriyat slemimizde dahi mevki kazanmış çok kıymetli ve çok bil gili bir arkadaştır. Bana baklı bir taariz ediyor. Bilibeş senelik dostuz ama bir defa Üsküdarda Atık Ali Paşadaki evime gelmedin diyor. Hakkın ver kardeşim, ne söylesen haklısın kardeşim, Salih Saim da- hi mektubunda iyi yetişmiş olan oğlundan bahsediyor. Oğlu Ali Rıdvan Unar Haseki hastehanesin- de Hahiliye mütehassısıdır. Babası yetiştirdiği evlâdiyle nekadar ifti- har etse yeri vardır. Mektubundan şu satırları nakle- orum : i yin T diy Evet kardeşim; oğlum Rıdvan 6 yeşil panjurlu Besim Ömer Paşa konağının, kapudan girer girmez soldaki birinci odayi işgal etmektedir. Rıdvan, epey sene evvel Almanyaya ikmali tahsile giderken sen onun €- İline bir iki tavsiye mektubu tutuş- durmuştun. Dedimya belki bunu da unutmuşundur... Kardeşim meram talifel maşallah Uukapanı köprüsü- ne kadar dahi dayanamamış gitmiş- sin, köprü hakkında yazılar yazıyor: sun, halta biraz evvel aldığım 8 Şubat tarihli Servetifünunda Basın Kurumu fıkralarını okudum, var ol! beni sorarsan tepeden tırnağa kadar rahatsızlıklar içindeyim; hemen Allah cümlemize eyi afiyetle akibet ihsan buyursun. Salih Saimin mektubu beni çok mütehaasis etti. Hele rahatsızlık içinde bulunmasına müteesgir ol- dum. Ne yapalım yaş ilerleyince rahatsızlıklar mukadderdir. Ben bile iki sydır İstanbuldayım ama bunun bir ayını muhim bir ameli- yat neticesi olan uzun tedavi ile geçirdim. Salih Saimin büyük bir teselli tarafı vardır o da doktor Rıdvan gibi bir eriğüm malik ol. maâıdır. Ahmed İhsan TOKGOZ SERVETİFÜNUN No. 4969—504 Çeşme Başında uyuyan Ressam Mahalleden çocuk sesleri duyuluyor... Üstünde mavi bir gök cibinliği, Zamana uymayan ressam uyuyor Başını eğmiş bir susuz çeşmeye! Bazan, Minarede ezan Akşamı uhrevileşdirse de, Cami duvarının güvercinliği Gene bomboş siyah bir delik| Ne sessizlik ! Bu deliklerde kımıldanıştan eser yok, Kül rengi güvercinler yok | Eski ressam şimdi onları rüyasında, Rüyaşının semasında görüyor | Halbuki zaman, Hiç durmadan Yaratıcı ellerile, Yeni şatakların pırıl pırıl tellerile Dört ufukda tablosunu örüyor | Halld Fahri OZansoy