15 Mayıs 1941 Tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 8

15 Mayıs 1941 tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 8

İnönü'nün ve Türk Süngüsünün Yarattığı Birinci ve İkinci Lİ un İNÖNÜ Zaferlerini Kutladık (> Mz İstiklâl harbinin seyrini de- ğiştiren, Sakarya'yı ve Dumlu- pınar'ı hazırlıyan, 1 nci ve 2 nci İnönü zaferlerini 11 Mayıs Pa- zar günü İnönü şehidliğinde büyük milli bir gurur içersinde andık. O gün İnönü şehidliğini dolduran onbinlerce Türk 1 nci “milletin maküs taliini yenen,, kahraman şefi İsmet İnönü'nün varlığı önünde minnet, şükran, sevgi ve saygı ile iğildi. Göğsü istiklâl ve hürriyet dolu bir milletin çocukları yakın tarihin bu iki şerefli zaferini bir daha yaşadılar, Bu sayfalarda İnönü'nde tafsilâtını ve 2 nci İnönünde yapılan merasimin bildiriyoruz. İnönü şehidliğinde 11 Mayıs Pazar günü tertib edilen merasim havanında yardımile muvaffaki- yetle yapılmıştır. Saat on bir kırkta yapılan bu merasime General Ze- ki Doğan, Kütahya ve Bilecik va- Milli Şef Trakya manevralarında 306 — Servetifünun — 2334 lilerile Eskişehir Vali vekili, Mın. taka Parti müfettişleri Ankara, İstanbul Üniversitesi, Bnrss, Eaki- şehir, Kütahya, Bilecik ve Bozöyük heyetleri, Ankara ve İstanbul mat- buat mümessilleri, civar vilâyetler- den, nahiye ve köyler. den, gelen büyük bir kalabalık iştirek etmiş. lerdir. Şebidliğe konan çelenkler Şehidliğe (o Meolis, Bagvekâlet, Ordu, Parti Genel Sekreterliği, mu- ayyen vilâyetler ile ci- var kaza ve nahiyeler namına birer çelenk kon- muştur. Merasimde ordu na- mına kurmay binbaşı geyfi canlı bir nutuk irad ederek İnönü harb. lerinin bir izah ve tahli- lini yapmış, bu zaferle- rin mânasını ve İstiklâl harbi tarihindeki mev- kilerini tebarüz etmiştir.