15 Mayıs 1941 Tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 9

15 Mayıs 1941 tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 9

Mecdi Saymanın hitabesi Ankara namına kürsüyü işgal eden Mecdi Sayman heyecanlı bir nutuk irad etmiş, İnönü şehidle- rine hitab ederek ezcümle demiş- tir ki: «Günümüz geçmiyor ki sizleri konuşmıyalım, İnönü şehidleri. Ka- falarımızda ve gönüllerimizde yer alan yüksek hâtıralarimızla her gün başbaşayız. Şimdi işe yanıba- gınızdayız. Sizlere bir demet çiçek değil, kucak kucak minnet ve şük- ran getirdik. Yeni Türk devletine varan yol- lara buralarda ilk istikameti ve- renler büyük kurtuluşun ilk ve timidli meşalelerini 20 yıl evvel alevliyenler! Sakarya. Dumlupınar. Mudanya, lozan. Türkiye Cümhu- riyetinin istinad taşlarının müte. vazi işçileri? Yükseliniz Şanlı bay- rTağın gölgesinde müsterih uyuyu- nuz, Sizlerden sonra gelenler onu teslim aldıkları gibi bütün 278- metile tutmasını bildiler. Bu tepe- lerde ve bu meydanlarda dökülen kanınızla mayalanan ve bu mü- barek topraklarda barınan kemik- lerinizle perçimlenen Türk istiklâ- lini muhafaza eden 18 milyon Türkün bugün gösterdiği iradenin ve birliğin emin olunuz ki ilham ve güven kaynağı sizlersiniz!» “Millet ayakta, Hatib bundan sonra: «İnanıyo- ruz» hitabile ve sıra ile evvelâ ge- Şi Milletin gözbebeği İnönü kahramanı İsmet İnönü İnönü kahramanı Anadoluda bir köylü ile hasbıhalde hidlere sonra orduya, ihtiyarlara, kadınlara ve genç- lere sözlerini tevcih etmiş, Ebedi Şef've Milli Şefin isimlerini bu büyük kalabalık hu zurunda saygı ve minnetle zikretmiş, sözlerini şöyle tamamlamıştır: «Millet ayakta, Atatürk yanımızda, İnönü başımız- dadır.» Müteakıben İstanbul Üniversitesi namına Dr. Kâ- zım İsmail Gütkan, Hekişehir namına muallim Cemal Duru. Bilecik namına operatör Sadık: Kütahya namı- na Eflâtun Can ve Bursa namına bir muallim nutuk- lar söylemişlerdir. Merasimin sonunda şehidlerin ruhuua hürmeten #bir dakika süküt edilmiş; bir manga tarafından ha- vaya ateş edilmiştir. Misafir heyetlere; tertib «heyeti tarafından bir kır siyafeti verilmiştir. 307 — Servetifünun — 2334