12 Haziran 1941 Tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 5

12 Haziran 1941 tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 5

Mektup Bekliyorum; (resmin anlatmıyor seni) İnadına şımarmakta, gece, önümde “LEYLÂ ile MECNUN. masalı cebimde, Ümitler... İspanya şatoları... sen, Nasıl girdin birden cânevime ? Cavit YAMAÇ Akşam saati Rabbim, bize iyi sabahlar vödet Nasibimizi esirgeme bizden. Kabullen arzuları içimizden, Ve başlasın mevsimlerde bereket. Hasret çekmiyelim artık kuşlara, Ve çeşmelerin kesilmesin suyu. Bir yastıkta bırakalım uykuyu, Elveda, istıraplı duyuşlara. Emin ÜLGENER Her zamanki gibi Adımlarımı saydım : Bir, iki, üç... Ve seni hatırladım. Kulaklarım çınladı Mesafeleri düşündüm, Kanatsız olmak bazan ne acı.. Sen belki şu anda gülmektesin Ben ağlıyamıyorum bile. Sana söylenecek nelerim var.. Susabilmek ne de güç. Adımlarımı saydım.. Bir, iki, üç... Ve seni unuttumi.. Suad TAŞER Hatırlıyorum Ben bir ev hatırlıyorum. Her akşam tutulur bulutlara Ve her akşam düşündürür Birini. Ben bir çocuk hatırlıyorum. Mektupları bekleme zorunda" Mektuplardan ne çıkâr ? Denizden balıklar. Ben bir liman hatırlayorum. Ve belki de sizi" Salâh BİRSEL Filârmoni Sizdıtar bulutlar şeffaf kılıftarından İksir misâli baharlar gibi; Yalnızlığına doyduğum sesler Eridi birikintide sular gibi. Gün güneşi, masmaviydi gök, Deniz dipleri gibi bağrı göründü yerin. Ve beklemedik selâm geldi dağlardan, Sarhoş oldu çakıllar aksisedalardan. Gölgemiz peşinde gocukluk kahkahaları, Uyuya kaldı kestari& dallarında rüzgâr. Ahmet M. YUVA Saadet Korkulu rüyaların penceresinde, Seyyareler kadar uzak mevsimler Âlğimi sema'nın çok ötesinde... Ve ilk ışıkların dinlenişi... Medar kuşlarının döndüğü zaman, Geceyi tekrar özleyişi... Afif Yesâri 39 — Servetifünun — 2338