12 Haziran 1941 Tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 7

12 Haziran 1941 tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 7

A K D AR | Menderes — Gemi — Ak Darı — Kuş ve Ayşe kıza dair. Yan: Samim KOGAGÖZ — Geçen Sayıdan Devam — Bu taraflarda hep, Menderesin bulanık suyunu bir gece bırakıp durulduktan sonra içerler. Teneke maşrapaya konduğu zaman, limo- natg rengini arz eden gu, herkese şitadır. (1) Birgün, Ayşe kız, boz eşekle kavga ede ede, Menderesten &u doldururken; yanıbaşında bir deli- kanlı peyda oldu. Ayge kız, bu delikanlıyı hemen tanıdı, Kendi- lerinin komşusu olan bu genç adam, sabahtan akşama kader, Ayşenin yakınındaki çardaktan, kendi darlarına konan kuşları, Ayge kızın tarlasına kovalamakla meşğul olurdu. O da su dolduru- yordu, Bir aralık; — Kız tutuvereyim. Diye, Ayşeye testileri boz eşe- ğe sararken yardım etti. O, hiç seslenmedi. Bundan cesaret alan dalikanlı ; — Kız! Senin tarladan kalkan kuşlar, benim oraya geliyorlar. Diye, takıldı. Bu sefer Ayşe kiz konuştu : — Allahın kuşu değilmi.. İste- diği yere gider.., Ve boz eşeği dürtüp yürüdü. Delikanlı, bir müddet kızın arka- sından bakarak, yavan yavan gü- lümsedi; ensesini kağıdı, O günden sonra, delikanlı çar- dağın üstüne çıktımı, kuşu filân unutur oldu. Kuşlara bağırmak vesilesile hep : — Ayşel.. Kız!,, Vardı bal, Geliyor hat. Diye, Ayşe kıza takılıyordu. Bu işde birgün onun canına tak, dedi, daha doğrusu, lâf aramızda, oda delikanlı ile konuşmak ihtiya- cını kuvvetle hisâediyordu. Deli- kanlıya : — Beygirini mi gezdiriyon yok- sa kuşmu kovalıyon! Önüne bak!.. Diye, bağırdı. Günler geçiyor, ak darıların gellesi artık gelişiyordu. Birkaç güne kadar, kesilmiye baştanacaktı. Kuşlardanda illallah ! demişti mil- let... Hele &on günlerde işi büs- bütün azıtmışlardı. Böyle günler- den birinde, akşam karanlığı bas- tağı bir sırada, delikanlı vadilerin arasından saklana saklana ilerledi; Ayşe kızın çardağının altına kadar yaklaştı. İlk anda kiz, birdenbire delikanlıyı görünce müthiş korktu. Delikanlı : — Kız Ayşe, kasabaya pazara vardımdı dg.. sana sakız aldım.. al! Diyordu. Sonra kızın şaşkınlığı esnasında bir küçük paketi, çarda- ğın üzerine, kızın ayaklari dibine atıverdi. Ayşe kız, ne yapacağını büsbütün şaşırdı. Kuşlars : — Vardı hal. Geliyor hat, Diye, bağırmıya) ve teneke çal- mıya başladı. Batan gündşin kızıl- laştırdığı Menderesin uzak sularına baktı. 'Testisini doldurduğu günü, bu delikanlı ile ilk konuştuğu gü- nü hatırladı, Ak darıların ak gel- leleri de kızarıyordu. Yeşil yaprak- lerin renği koyulaşmıştı. Daha da- ha,. Artık Ayşe kız hiç bir şey gö» remez oldu. Delikanlı hâlâ orada duruyor. — Kız gsakızi alsana! Diye, söyleniyordu. Genç adam: — Mahsulü kuşlardan da kur- tardık gayri, yakında toplıyacağız; ben de seni babandan istiyeceğim. Diye, devam ediyordu. Ayşe kız, bu lâfı duyunca yüreği hop! etti. Bu sırada nereden çıktı bilin- mez, kulaksız, darıların yeşil yap- rakları arasından görünüverdi. De- likanlıyı görünce, kızıdı. Ayşe kı- zın tehlikede olduğunu hissetti. Uzun elvri dişlerini göstererek, homurdanmıya başladı. Bu anda, Ayşe kız kendini nasılsa çardağın üstünden, yerde buldu. Delikanlıya zarar vermesi diye, Kulaksıza fena halde çıkıştı. Onu kovdu. Kulak- sız da, boş bulunup, kuyruğunu bacaklarının arasına alarak, uzak- laştı. Tekrar çerdağa tırmanmıya çalışan, Ayşe kızın bileklerini bu sefer de delikanlı yakaladı: — Kız ne kaçıyorsun 9 Gel, bir çift lâf edelim! Gel şuracığa... Diye, onu darıların yeşil yap- rakları arasına doğru çekmiye baş- ladı. Ayşe kızın rengi uçtu, titri- yordu, Kulaksızı kovduğuna yüzbin kere pişman oldu. — Kuşlar. kuşlar. ak darıya kuşlar geliyor... Diye, kekeledi, Delikanlının iri ellerinde, bilekleri sızlıyordu. delikanlı ; — Kuş muş.. ne gelirse gelsin darıya!|, Bu sene, senden gayri ak darı, bana haram olsun|.. Neden sonra, aklı başına gelen Kulaksız; ilk defa başının büyük bir belâya girdiğin: anladı, Kuy- ruğunu kısıp, kaçtığına pişman oldu. Hemen arslan kesildi. Bağıra çağıra, havlıya havlıya yeşil yap- Taklarin arasında, Ayşe kızı ar&- mıya bağladı. Samim KOCAGÖZ Küçükler — Bak tırnaklarını kemirmiş de ne hale gelmiş, 41 — Servetifünun — 2338