7 Ağustos 1941 Tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 9

7 Ağustos 1941 tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 9

AM A e ai Ninni (*J Korkma çocuğum gecelerden; Onlarla başbaşa kalabilirsin, Gündüzler sadece rüyana girsin, Korkma çocuğum gecelerden. Arama çocuğum gündüzü; Yüzüne kapılar gündüz kapanır, Ve seni, geceler daha çok tanır, Arama çocuğum gündüzü. Çocuğum, karanlığı bekle, Dualar üfleyecek dertlerini, Orada yadırgamazsın yerini, Çocuğum, karanlığı bekle. Güneşi özleme” çocuğum, Bazı şeyler bırakılır gündüzün, Sâde yıldızlara çevrilsin yüzün Güneşi özleme çocuğum.. Emin ÜLGENER (91 Hazirlanmakta olan «İmreniş» şiir mecmuyasından Sergüzeşt Kaptan, mes'ut adalar bilirim; Gökyüzüne elimi değdirebilirim; Bir taşta, bir yıldız düşürebilirim; Zenci Tom göle gökyüzünü sarkıtır, Bize olanı biteni anlatır, Bir yaprakta bir memleket tanıtır. Vâkıfım köşiflerin ilmine, Asma köprüler kurarım Çine, Kaptan, beni de ol gemine ! Faik BAYSAL Kuşlarla hasbihal İmreniyorum size kuşlari Her mevsim başka diyar, Başka iklimler görür Ülkeler aşarsınız. Şu masmavi semada hür, Asüde ve bahfiyar yaşarsınız; Kanadınızın altında ZAMAN... Benim kanadım olsa, Uçabilsem sizin kadar; Yükselirdim helezonlara Kurtulurdum bu dağdağadan... Hasan ŞİMŞEK Mektub Bazan, neden sustuğumu Düşünürüm, Ve, seni hatırlarım. Darılma bana, Meraktayım. Bakıyormusun halâ, Popatya falına?.,. Afif YESÂRİ Peyzaj Kiracısı bu gün çıkan komşu ev, Islak karanlığı toplıyan adam. Boşalttı sükünu masaldaki dev, Çekti aosmaları sarkıtan her dam. Ve göz aynasından kırılan parça, Şeytanla yarışa başlıyor serçe, Zaman toz yığını; uykumuz fırça, Girdi kapısından artık son adam. Emin ÜLGENER 139 — Servetifünun — 2346