8 Eylül 1930 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 5

8 Eylül 1930 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 5

Gördüklerimiz Bir Rica Mektuplarınızın Gır- Mesini Kısa Banı karllerimiz dert ve şikâyetlerini anlatırken fazla tafsilâta giriyorlar. Bu bal birçoek — şikâyet — sahiplerine ait Mektupların günlerce beklemesini intaç ediyor. Bu gibi mektupların mümkün Mmertebe kasa olmasını — bilhassa rica ederiz. İsterseniz Yazınız KONYADA EKMEK NİÇİN PAHALI?..: Konya sabik. belediye reisi meb'us Kâözım Bey Konyada sinemacı Zühtü Beyle müştereken ekmekçilik yapıyor- lar. Kâmm Bey eskiden belediye reisi idi. Onun hatırı için Konyada en birinci buğdayın okkası 7 kuruş iken ikinci nevi ekmek 9 kuruşa satılıyor. ” İşte bizim belediyemiz halkın men- faatini böyle korur 1. Konyada Atpazarında bakkal: Hüseyin BU YOL KAPANMIYACAK MI? Tarsuztan yazılyor: Tarsus ile Mer- sin arasındaki şosenin kaza merkezine dört kilometre mesafede bataklık kurut- ma mütcahhitleri tarafından köprü inşa edümek Üzere açılan sekir metroya ya- n yer hâlâ kapanmamıştır. Otomobil ve air arabalar tarlalardan geçmekte- dir. Kış mevsimi gelmek üzeredir. Bir Yağmur yağarsa gelip geçmiye imkân olmuyacaktır. Müteahhitlerin keyfi hare- ketleri şayanı hayret bir dereceyi bul- muşlür. Merclinin yörü önünde olan bu işle hâlâ alâkadar olmaması hayrete şayandır. Nafla idaresinin nazan dikka- tini celbetmenizi rica ederim. M Nuri S. b. C. FIRKASINA GİREMEZ MİYİZ - Mibalıççıktan — Serbest — Cümhuriyet Firkasını vördiğim telgrafim Mühalıççık Belediye relsi halk hamına' tekribe kal kışmıştır. Gerçi beledi Sın'dahili işlerinde söz söylemekle bire çok hakkı haiz isede kuza haklarının fiktrlerre de hakim olmak salâhiyetini yeceği —zşmnedeyim. — Belediye Teisinin Halk fırkasına messup olmasiyle diğerlerinin üzerinden başka hir fırkaya geçmek — hakkı salul tekzibinde haklıdır. Mihalıççıkta: Halsi olursu relkimiz CEZA VERİLMİYOR Bazı hükümet memurlarının yanlış Mmuamelelerinden bahtedeceğim : Mahallemizde Hacı Ateş zade Bekir Efcadi insani bir muamele yapmak Mmaksadile bazı kimselere bilâ faiz para verir ; kendisini kaskanan Ahmet Efendi Bir gün hükümet memurlarile ansızin #vine girer, bu vaziyetten evdekiler Şok müteessir olur. Mamur Beylerin bu hareketi acaba hangi kanuna uyar ve hükümetimizin böyle gayrı kanani mu- #mele yapan memurlara cezası yok mu- dür ?.. ( Kari Mektuplarının De- vamı 7inci Sayfamızda J “SON POSTA,, NIN Tefrikası: No 23 ea Ârsen Lüpen'in Son Sergüzeşti mumumua sişmanlar Şişman — m- sınız. Öyle ise | haber verelim ki çok yaşa- mıyacaksınız. Korkmayınız, bu hüküm. bir mahkeme hük- mü değildir. Doktorların son zamanlarda yaptıkları — tet- kikat bu neti- ceyi verdiği için böyle söylüyo- ruz. Fakat bu iddiaları — yan- lış ta olabilir. Bununla be- raber bu - tet- kikat gerek şişman, — gerek zayıflar —için çok — dikkate şayan neticeler vermiştir. Bun- ları - kaydede- lim. Siz de dik- katle — oküyü- nuz ve şişman- hktan — kurtul- mıya — çalışınız. Doktorların 200,000 kişi ü- zerinde yaptık- ları tecrübelere göre orta yaştan manlık bir felâkettir. Çünkü orta yaştan sonra şişman olan- | lar o yaştan sonra zayıf olan- lara nisbetle daha az yaşıyorlar. Şişmanlığın yegâne faydalı olduğu zaman gençliktir. Genç- likte şişmanlık bilâkis faydalı- dır. Çünkü gençliğe has bir takım - hastalıkların zühuruna | mani olmaktadır. Hnlbukı Orta yaş geghkteıı Berberler | |Bir Meklep Daha Açıyorlar Berberlerin bir mektebi var- dır. Bu metepte dört muallim vardır; bunların üçü erkek biri kadındır. Bu mektep ta- lebeden üçay için (50) lira ılmıkiıdır ve kadınlar içindir. Berberler bir de erkekler için mektep açmak üzeredir- ler. Bu mektebe devam eden- ler para vermiyeceklerdir. Bu mektepte iki muallim masaj dersi verecek, Üç mu- allim de saç kesmek ve tıraş öğretecektir. MUHARRIRİ MORİS LÖBLAN İMDAD GELİYOR Raulün — Notere gösterdiği Yesika, Katerin tarafından im- Zalanmıştı ve ona tam bir sa- 'Mıiy:t veriyordu. Vesika şöy- yııılınışn “*— Ben Mösyö Raul Dav- naka hakikati araması ve Menfeatime — muvafık * büyük tedbirleri alması için tam bir aalâhiyet verdim. ,, Bu, Raulün Katerinden ev- vekee almış olduğu kâğıttı. sordu: — Size nasıl faydalı — — Zamnederim ki, — noter Efendi, bu cinayetin ve onun etrafındaki vekayin M. Mon- tesyönün — vasiyetile — alâkası vardır. Buna dair bazı şeyler b hi — Sizi dinliyorum. — Bar - ya - va malikânesi, sizin delâletinizle mi — satın alındı ? — Evet, bundan yarım asır evvel, selefimle Mösyö Mon- tesyö arasında cereyan etti. — Siz bu ferağ mukavele- sini biliyor musunuz ? — Evet birçok defalar bu mukaveleyi tetkik fırsatını bul- ga Hastalanır Ve Daha Çabuk Ölü ler Genç Kız Evden Niçin Kaçar? 'Bunun Sebebını Bilir Misiniz ? sonra - şiş- | l rdan —bırçnk hastalıklara karşı —bir | sigorta vazifesini görmektedir. Şişman adamlar kırkından | | sonra birçok hastalıklara ma- ruzdurlar. Meselâ şişmanlar |içinde diyabet hastalığına tu- tulanlar pek çoktur. Şişman- | ların ihtiyarladıkça maruz kal- malari muhtemel olan hasla: | lıklar şunlardır : Kıılp ve cıger rahatsızlık- | Kulada Bir “ Kocaman ” Hıkayesı Muhtar Nasil Adam Tutup Hapseder? Kula, 4 (Hususi) — Kulanın kızı, Tahtacı köyünden Hacı Veli oğlu İsmail tarafından kaçırılmış. Mak'ayı öğrenen Çalıklı muh- tarı Arif ağa İsmaili bulduru. yor. İki gün bir eve hapsedi- yor. Delikanlınım babasından üç yüz elli lira (20) altın alıyor, genci salveriyor. Kızın babası- | dum. Bu mukavelede dikkati celbeden hiçbir hususiyet yok- tur. — Siz M. Montesyönün de noterimidiniz? — Evet, kendisinin benimle bir dostluğa da vardı ve birçok hususlarda reyimi sorardı. — — — Sizinle verasete dair bazı mükâleme- ler cereyan etti mi? — Evet, cereyan etti. Bunu söylemekte hiçbir mahzur gös sonra vücudun Zayıf olması | | ve muntazam idman hareket- Çalıklı köyünden Süleyman | Gencin, evinde hapsedilmesine kâhya oğlu Mustafa ağanın | ları, apopleksi, apandisit, böb- rek hastalıkları,hurmmayi tifoidi, hatta pnömoni ve saire. Bütün bu hastalıklara karşi vücutta hususi bir istidat be- lirdiği için şişmanların hayatı kırkından sonra birçok - tehli- kelerle muhattır. Halbuki yaş ilerledikçe in- san şişmanlar. Bu şişmanlığın | önüne geçmiye — çalışmalıdır. | Bunun için de gıdaya dikkat etmeli, çok yürüyüş — sporu | leri yıpnnlıdır na da bir miktar ihsan veriyor. razi olan Hasan ismindeki köylüye de sekiz lira ayırıyor. Vaka Müddei umumiliğe aksediyor. Tahkikat başlıyor. Muhtar Arif itiraf ediyor ki bu paranın (150) lirasını KO- CAMAN'a vermiştir. Fakat bu KOCAMAN kim? Müddei- umumi şimdi bunu meydana çıkarmıya - çalışıyor. R Sabit büyakbıb— bunu ona vasiyet etmek arzusundaydı . Fakat nihayet iki kardeş arasında Kadın Ve Kalp İşleri : Kız, Erkeklerden Uzak Kaçmamalı Namus Mezelcsl Genç kızlarımızı evden kaç- mıya mecbur eden — muhtelif sebepler vardır. Evden kaçan kızlardan maksadım, sevişerek evi terkeden, bazan evlenen ve bazan düşen kızlardır. Kızlarımızı du feci akıbete maruz bıirakan sebepler çok mühimdir. Bunları bütün anne ve babaların bilmesi ve kızla- rını ona göre himaye etmesi lâzımdır. Kızları evden kaçırtan bi- rinci sebep şudur: Bugünkü hayat şeraitimizde kızlarımız birarz daha serbest yaşamak hak ve fırsatına malik olmuş- lardır. Fakat eski zihniyetli ihtiyar anne ve babalar kızlarının bu se“bestisine tahammül edemi- yor, onları tazyik edip eve kapamıya çalışıyorlar. Kız bu tazyik ve mahrumiyetin karşı- sında isyan duyuyor. Bir müddet sabrediyor. Fakat diğer — arkadaşlarının serbest hayatı, komuş genç- lerinin — teşvikleri " onu te hammül edemez bir hale ge- tiriyor. Nihayet kız herşeyi göze alarak bir gün, önüne ilk çıkan erkekle evden kaçıyor. Bu firar pahalıya mal olur. Fakat o bunu düşünecek ha- | de değildir. Bizim namus telâkkimiz za- yıftır. Kadın ve aile namusu- nun şuurlu bir şekilde manası anlaşılmamıştır. Onun için kız anasından babasından öğrendiği namus' telâkkisi altında bir müddet haricin cazibesine mukavemet eder. Fakat sonra arkadaşla- rının kendisince namussuz ad- dettiği hareketlerinin cezasız -| kaldığını görünce - şaşırır. Bir müddet tereddüt dev- resi geçirir. Nihayet namu- sün manası —olmadığına hnk- meder ve serbest yaşamıya” başlar. Bir defa da serbest yaşamıya başladı mı artık önüne geçmek mümkün olmaz. Binaenaleyh annelere, baba- lara nasihatim olsun: Evvelâ kız- larının çok sıkmayınız. Tazyi- kin daima aksi tesir yaptığını unutmayın. Saniyen kızlarınızı küçükten bulamadı. Garip bir zattı. Lâboratuvarı ve kimya işlerile fazla meşguldü. müvazeneyi muhafaza etti. Di- ğer taraftan, bu malikâneye dair bir vasiyetname tanzim edilmemiştir. onun — arasında ; — Vasiyetname - olmadığını "biliyorum ve itiraf ederim ki biraz hayret ediyorum. — Ben de hayret ediyo- rum. Tedfin sabahı Pariste gördüğüm Möıyü Gersen de Raul ilâve etti: — Yahut ta simya. Mösyö Bernar gülerek tas- dik etti: — Evet, dedi, hatta büyük sırrı keşfettiğine kanidi. Ben bir gün kendisini gayet büyük heyecan içinde gördüm, bana altın tozu ile dolu bir kutu güı!efdl ve dedi ki: — Görüyor musunuz, işte remem. Cünkü bunu hem M | buna şaşmıştı. Hatta bu mesele | muvaffak oldum.,, ve Madam Gersene, hem de Matmazel Katerine söyledim. Vasiyetname maddeleri, kıyardan birini daha ziyade! m! menlaattar ediyordu ? - Hayır. Maamafih büyük bab-sı, Matmazel Katerini ter-- gitini Çünkü. Mıtııu:ldml(.ıhuınwbu malikâ- | meyi -o kadar seviyordu ki, *Pistemişti. — Bana e hakkında benimle görüşmek önderdiği mektup, katlinden birgün sonra ” gel di — Mösyö Montesyönün bir vasiyetname. yazmayı unutma- sını neye hamlediyorsunuz ? — Zannederim ki ölüm onu *birdenbire bastırdı ve vasiyet- namesini — hazırlamıya — vakit Raul sordu: — Bu sahiden altın midi? — Sahiden altındı. Bana bir parça vermişti, muayene GÜĞi Va Baktkt altar oli ğunu gördüm. Noterin verdiği cevap Raulü bayrete düşürmemişti. Dedi ki: — Ben bu meselenin bu neviden bir keşif — etrafında v Mevsimlik Manto —| Bu gördüğünüz resim, ya- — kası kürklü zarif bir sonbahar mantosunu sadedir. erkekler — arasında yaşamıya, $ alıştırın. Kız, erkeklerden ne- kadar uzak yaşarsa o kadar düşmiye müstait olur. Ş Hanım Teyze —— TAKVİM — gösteriyor. — Çok | Gün 30 7 - Eylül - 1930 — Hizırizs © Arabt 13-Rebllilahar -13448 Vakıt-Ezant-Vasatj “Güneş 1057 | 53z Öğle | Sas iri2 İkindi | 9.15 İ15.s0 Ruml Vakıt-Ezami-Vasati Alışam 11— KM Yatar | 1 İzado kmaak | 9as dönmesine — daima Raul sonra sordu : — Bu meselenin sizce tama- mile mahrem kaldığına emin .| misiniz? — Tamamile. Çünkü lıuıı kâtiplerim namuslu adamlar- dır. Hatta gayet mütevazı yaşarlar. — Yalnız — içlerinden birine piyanko — isabet yirmi bin frank kazandı. ihtimal 28 - Ağustos - 1346 — 349 ; biraz — düşündükten — etti, — — Allah, Allah..: Çok öle | yor mu? — Birkaç hafta.. 8 mart.. Tarihi iyice hatırlıyorum, çünkü — ayni gün öğleden sonra Mösyö Gersen katledilmişti. Raul, bu tarih tesadüfüne dikkat etmemiş gibi mırıldandı. — — Yirmi bin frank... İyi >öber tasdik etti: ğ — TArkası var) J