6 Ekim 1930 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 5

6 Ekim 1930 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 5

Kari Gözüle Gördüklerimiz Seyyah Celbi İşinde Dikkat Edilecek Nokta Memlekete seyyah celbi için her Şöreye baş "vuruluyor. Bu maksatla Beyrisefainin Musıra tertip ettiği doğru #elerler, ax, çok bu maksadı tahakkuk #ttirmiye de başladı. Bu arada otuz beğ Bene Mısırda kalmış, Elezher medrese” Minden müderrislik almış bir ülim de Zoşen gün burüya gelmiştir. Bu adam elen Konyalıdır. Ora kütüphanelerinde #etkikat yapmış, fakat birçok huymetli hitapların yerinde yetler estiğini, bune İardan birisinin umumi harpte Şeyh Bümesiye hediye edildiğini, banlarının da caki mevlevi şeyhleri tarafindan almp inde edilmediğini görmüştür. Bu mdam, yüzellilikler Mımra Hticu öktikleri saman aleyhlerinde nümayiş yapan bir hasım El'erher talebesinin başında bu- hanmuştur. Burada bulunduğu müddetçe Mkasından bir takım. kimselerin kendini takip ettiğini görüp mütecesir olmuş, derhal memleketine dönmüştür. Bu hal, ber memlekette olan ve görülen şeydir. Fakat bir usul e yapılır. Hissettirilmez, Eğer bu misafir hakkımda da” böyle bir tedbir alınması zarurl idise büna bir şey den, kat ku “derece ecemice Yapılmasıdır ki teessür uyandırmıştır. İbrahim Merhametsiz Tefeciler buz tefeciler, müzayakada kulman Mam ve eramil ile müstahikkini ilmiye- Min many cüzdanları ele geçirmekte dirler, Tefeciler bu işten ayda yüzde Mi yüz nisbetinde kazammaktadırlar. İlam. ve eramil bu yüzden sıkıntıya Biruyorler, Hükümetin nazarı dikkatini Selbederiz. NR. İnhisarların Kalkması Doğru Olur Tütün bandrol olsa bir kım vatan daşlar maişetini temin eder, halk tâ rekabet yüzünden nefis tütün içer İnbinarların vatan için “sükarı olduğuna #üpbe yoktur. Şeker Pirede (22) kuruş, bizde ise 66-60) kuruştur. Mahittin YARDIM “İSTİYORUM Elyevm vazifesi askeriyemi seve seve Ma ediyorum; asker olmam dolayısile sekiz ayhi evlâdım ile ailem ve valdem # çıplâk kuru taş üstünde pek feci ir vaziyette bulunuyor. Aç ve sunuz kalmışlardır. Allemi ve evlâdumı açlıktan sefalet- İten kurtarmam için yârdıni edecek ha- iyetli, merhametli vatandaşlarım ve in kardeşlerimin. bu feryadını nazan kkatlerine - ve merhametlerine arzet Menizi rica ederim. Birinci fırka, beşinci alay efradından Sultanahmetli Abdulah oğlu 323 M8 Yusuf Kenan GARİP BİR MUAMELE (1928) Haziranında ilga edilen me- Muriyetimden dolayı memurin kanunu anca açıkta kalındığı müddetçe Mi ayı tamam diğer ayları mısf ay NM ye içki kaç senedir. alamıyurnm, Map © müteaddit müracaatlarıma karşı Pira yoktur. cevabını aldım. Bu nasıl yar Urfa mmeleket hastanesi sabık idare memuru Celâl Rıza “SON POSTA, NIN Tefrikast: No 50 man Arsen Lüpen'in Son Sergüzeşti sems! Hintteki Yılanlara Karşı Ingilizler Mühim Bir Aşı Keşfettiler, Asker- lerini Bununla Muhafaza Ediyorlar ““SON'POSTA öl il Hintte çalgıçi jakirler, a, —a eml m aram mmamammamamy — Yılanlar sıcak memleketlerde büyük ve korkunç o mahlâklardır. Bilhassa Hindistanda müthiş: yılanlar vardır. Buna mukabil “Hint fa- kirleri yılanları ehli bir hale: getirmekte çok ustadırlar. Hint fakirleri en korkunç yılanları alır, çalgı: ile oynatırlar. Bizim için uzaktan görülmesi bile heyecan uyandıran bu korkunç mahlük, onlar için köpek kadar munis bir hayvandır. Musikiye alıştırıyorlar. En tehlikeli adledilen çıngıraklı bir. Hintsydani musiki ile yüvasind. çağrılıyor. Burada fakirlerin yılanları nekadar kolaylık- la idare ettiklerini gösteren resimlere bakmiz, fakirler onlariz adeta teklifsiz gibidirler. Bununla beraler Hindistanda yılanlar hakiki bir tehlike teşkileder.. Bunun için İngiltere lâboratuvarlarmda ' yılanların © zehirlemesine karşı aşı yapılmıştır. Hindistanda bulunan İngilizler bu aşi ile aşılanırlağ. Fakirlerin yılanları teshir için kullandıkları en mühim vasıta musikidir. Bu adamlar çocuklukta bu san'atı öğre- nirler ve hayatlarında bununla geçinirler. Hint- teki İngiliz ordüsünün efradı sırf bu aşı saye- TÜTÜN İŞLERİNE DAIR Cibali'de tütün İnhisarında çalışıyoruz. Herman müessesesinde de götürü olarak işliyoruz. Sabık umumi müdür Seyfi B. zamanında haftada (8-9) Vira kadar bir para alıyorduk. Fakat şimdi ancak (4-5) Hira kadar almaktayız. Sebebini çavuş- lara soruyoruz. hakkınız bu kadar diyip geçiyorlar. Öğlen peydosunda hava al mak için bir yer yoktur. Tox toprak | içinde bunalıp kalıyoruz. Bizim sıhhati. mizi düşünecekler yok mu?. Eski Harmandan Fatma MUHARRIRI MORİS LÖBLAN İMDAT GELİYOR dip ölüyordu. Bu da mı tesa- — Hayır, gene ortalığ dehşete vermek için je Baplarının icraatından. Bunun erine kız kardeşlerde korku dereceyi bulmuşken Ber- N Üstüne bir el ateş te Ki ve tabii maksat öldür V olmadığı için camı delen kurşun Madama isabet etmedi. Fakat, artık şato kapandı ve içindekiler Havra gittiler, Beşu dedi ki: İsi Pakdi, > Arioltln Şira beraberdiler. — Güzel ama, sonra ikisi de izin istediler. 12, 13, 14 eylül tarihlerinde şatoyu giz- lice tabarri edeceklerdi. Ben Hintli Bir Memur Şehrimizde Hint hükümeti ziraat tetkik meclisi ikinci reisi “Devan Ba- bador Ruja Gark Hava,, evvelki n İstanbula gelmiştir. Bugü Hin edecektir. Bu zat ie ka uğrıyarak çekirge tahribatı hakkında alâkadarlarla görüş- müştür. Transit tarikile Toros- tan geçecek iken memleketi- mizin güzelliği karşısında bi- raya kadar gelmekten nefsini kurtaramamıştır. bunun için Katerin ve Bertran- da şatoyu 10, nihayet İİ ey- lüle kadar terkedeceklerini ilân etmelerini tavsiye ettim. Ondan sonra kafamız biraz dinlendi. Şatonun o tarihte mutlaka terkedileceğini bilen düşman, tethiş siyasetine niha- yet vermişti. Fakat tarih yaklaşıyordu. Arnoldun da içinde endişeler vardı, biliyorduki ben öyle | kolay muharebeyi (terkeden bir adam değildim. Muharebeyi kazanacağı sıra- | sinde tehlikedet' kurtulabilmektedir. l Darülfünunda Tedrisat Âli ticaret mektebinde 14, Darülfünunün muhtelif şubele- rinde ise 15 teşrinievvelde ted- risata başlanacaktır. İlâve Muallimler Bu sene İstanbul ilk mek- teplerindeki yedek" "muallimle- rip adedi arttırılmıştır. Kaza- lardaki . maarif o memurlarının €#irlerine 3-4 yedek muallim verilmektedir. tereddüt etmiyor. Benim sandal gezintilerimi gözetlediği için, bir akşam benim üzerime bir kaya parçası yuvarlıyor. Benim ve bana refakat eden iki ka- | İ vermiş bulunuyor. Beni limon- İ luğun harabelerine dının, iki velinimetin üzerine. İşte burada hakiki suikast var; ve eğer kurtulabildikse, mucize kabilindendir. Fakat artık harp ilin edik mişti. Açıkça ben düşman ilân ediliyordum ve vücudum izale olunmalıydı. Arnolt beni gö- zetliyor, hiçbir bareketimi göz- den kaçırmıyor, yarı yarıya da dahâ Büyük bir hücumda | keşfedilmekten ve yolumun | Sonra benim otomobilimi alı- Kadın Ve Kalp İşleri Aşk Denilen His Ezeli Midir? Sevgilisi Tahsile Giden Kız Ne Yapmalıdır ? İn Bir Genç Kızın Derdi.. İmzasız bir mektup aldım. on sekiz yaşında bir kız genç bir erkeği sevdiğini, fakat sev- gilisinin şimdi Avrupaya tah- sile gitmek üzere olduğunu söylüyor, bu sevdanın devam edip edemiyeceğini soruyor. Bu genç kıza verecek nasi- hatim şudur: Yavrum, aşk ezeli birşey değildir. e Gençsiniz, aşkınızı gençliğin heyecanile daimi ve ezeli - sanıyorsunuz. (o Halbuki iliniz A, idiyor. Orada büsbütün yeni bir hayatla . karşılaşacak, . başka kadınlar tanıyacaktır. Bir sene sönra bu gencin sizi sevmekte devam etmesi pek az muhte- meldir. Bir sene sonra muvakkaten buraya döndüğü zaman bir daha sizi arıyacağı bile şüphelidir. Sevmişsiniz, * sevilmişsiniz, bu kâfi. Fakat mademki mühim bir “hadise sizi" ayırıyor, onu unutmiya çalışmaktan başka bir çare yoktur. * Muhittin ismindeki kariime: Sualinizden © anlaşılıyor ki ”İ siz de tereddüt içindesiniz. Bu vaziyette dahi olsa önünüze çim izayik hir kadm mafeilün istifadeye tenezzül etmek kü- çüklüktür. Bu aile yıkılmıya “e mahkümdur. Fakat. buna &iz'| (Bu elbise, şık bir kadife vasıta olmayınız. Bunun azabı | tayyördür. Ceketin etekleri di- bütün hayatınızda sizi muzta- | limlidir. Yaka, kadife fiyon- rip edebilir. Muvakkat zaaflar | golidır. : karşısında mukavemet göstı : p - mek en büyük fazilettir. — Sene ri EN Hı teyze Ee İstanbul ve taşra İiselerin- Darülbedayide den mezun gençlerimiz hukuk, tıp fakültelerile eczacı, dişçi Bu Sene Hangi Piyes ve âli ticaret mekteplerini tercih etmektedirler, Bergamada Bergama—Kınık nahiye inde de yeni fırkanın ocak küşat resmi yapılmıştır. kadar (21) bin hira masrafa | ço Şok ak pire Güm mukabil ( 56,497 ) lira varidat | Umumi temayül Serbest fırka temin etmiştir. Konserlerden de | lehindedir. ayrıca (341) lira alınmıştır. | — Umumi hasılat geçen seneye nazaran (8,141) lira fazladır. (182) günden ibaret olan temsil devresinde (191) piyes oynan- mıştır. En çok hasılat temin lom Vasatı | Vahut Ezani-Vasatt eden piyes ( Aynaroz kadısı) | Tanem | Kaça T olmuştur. (12) temsilde (5521) | öğle 615 | 1205 | Yatsı 30 |1919 lira temin etmiştir maya ğa Fazla Hasılat Yaptı Belediyenin idaresinde bu- lunan Darülbedayi (1929) ha- Ziranından (930) mayısı sonuna -—— TAKVİM — Gün sı 4-Teşrinievel-930 Hesır 151 Arabi Rami 9-Cemazlelev: - 1846 nolt bakıyor ki ben debir ta- raftan firar için kendime bir menfez buluyorum; üstüme bir- çok enkazı yığıyor. Şarlot ol- masaydı ben gitmiştim. Beşu gene canlandı: — Gördün mü, Şarlöt ol- masaymış o ölecekmişin. Sen de itiraf ediyorsun. O halde Şarlotun bu işte dahli olmaz. Raul ısrar etti: — Şarlot, ilk saatten son saate kadar Arnoldun suç or- tağıdır. — Öyleyse seni niçin kur- tardı. üzerine şapkalı adamın izlerini bırakmaktan korkmuyor. “İşte bunun üzerine her teh- likeyi göze aldırarak bana kar- şı en büyük taarruza karar çektikten sonra oraya diri diri gömüyor. yor. (Otomobil idare etmesini biliyor ve bunu sizden gizliyor), Parise gidiyor ve size benim namıma bir telgraf çekiyor. Eğer siz bu telgrafa inan- saydınız, o, şato da istediği gi- bi yalnız kalacaktı. Artık Ar- ( Arieas var |