14 Ekim 1930 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

14 Ekim 1930 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

ğ Halkın Sesi _İntihap Neticeleri Ve Halkın Fikri Adalar intihabı evvelki gün bitti. ve netice ertesi gün ilân edildi. Fakat sandık açılmadan evvel bazı hükümet gazeteleri neticeyi ilân ettiler: Adalar intihabında halk fırkası kazanmıştır. Bu kat'iyet, neticenin bilindi- gine alâmettir, diyebiliriz. Maamafih bu hususta halkın da bir defa fikrini öğrenmek istedik. Tesadüf ettiğimiz zevatla görüştük. Aldı- ipmız cevapları aşağıya sıraladık : Galip B. (Şehzadebaşı, Fey- ziye sokak, 10) — Bazı hükümet gazetele- rinin Adalar intihabında Halk fırkasının kazandığını yazması gariptir. Çünkü sandık henüz açılmamış, reyler de tasnif edil- memişti. Bu yazılar bende şüphe uyandırıyor. x Haydar B. (Unkapanında, Küçükpazar, Atlama civarın- da 3) — Halkın — ekseriyeti yerde Serbest fırkayı istiyor. Şayet bu kadar kahir bir ek- seriyete rağmen İstanbulda Ser- best Fırka kazanamazsa çok hayret edeceğim. * Kâmil Ef. ( Marpuççularda, Salih Ef. hanında 12) — Ahali Serbesti daha çok seviyor ve ona rey vermek isti- her yor; müşkülâttan rey veremi-, yor; eğer İstanbul intihaba- tında Halk Fırkasının kazan- dığı görülürse buna şaşacak ve hayret' edeceğim. * Osman be; ( Edremit, He- kim zade mahallesinde 12) — Biz Edremit ümumiyetle Serbest Fırkaya - girdik. Halk Fırkasında * 3 kişi bile kal- madı|Üç gündür İstanbuldayım, vaziyeti — tetkik — ediyorum. Ahali burada Serbest fırkacı. Görüştüğüm esnaf, tüccar halk Serbest fırkayı istediklerini söylüyorlar, Eğer intihap neti- cesinde Serbest fırkanın kazan- madığı — görülüre — garip birşey olacak. * İsmail Hakkı Bey ( Beyoğlu, 'Tarlabaşı, Karanlık sokak 12) — Bazı hükümet gazeteleri Adalar intihabında Halk fir- kasının kazandığını yazıyorlar. Dün henüz sandık açılmamıştı. Netice —anlaşılmadan hüküm vermek, Halk fırkası kazandı demek ne demektir? Demek ki Dün akşam sandık açıldı. | SON Teşrinievvel 14 Ha DEL NN NREZğiNi Belediye İle Bir Müte- ahhit Arasında Çıktı Karaağaçta inşa olunan et satış salonunu yapan müte- ahhitle belediye arasında ihti- lâf çıkmıştır. Müteahhit, şeraiti ifa etmediği takdirde mahke- meye verilecektir. | Beykoz Şoseleri Beyhoz kaymakamlığı mım- takasındaki köylere giden ve civar yollardan bozuk - olanlar tesbit edilmektedir. Bu me- yanda Yuşa tepesine giden yol ve Polonez köyü şosesi yeniden yapılacaklır. Kandilli Camii İhalesi yapılan Kandilli ca- münin temeli kazılmaktadır. Bu hafta içinde temel atma resmi yapılacaktır. Deniz Harp Mektebi Kasımpaşadaki Deniz harp mektebi yerinin tatbikata mü- sait olmamasından Heybeliye nakledilecek. Bedi B. Mahküm Oldu Gireson — meb'usu Hakkı Tarık Beyi yaralıyan muallim Bedi Bey hakkındaki karar dün verilmiştir. Mahkeme eski ka- rarda israr ederek Bedi Beyi bir sene dört aya mahküm etmiştir. Halk fırkasının kazanacağı evvelden malüm idi. * Memduh B. (Kumkapı Ni- şanca 12) — Adalarda sandık açılma- mıştı ki Halk fırkasının veya diğer fırkanın kazandığı yaz- labilsin. * Lütfü B. (Sirkecide Ankara otelinde komisyoncu ) — Ne diyeyim hükümet gazetelerinin hilâfı hakikat ya- zlarına hayret ediyorum, bun- lar kazandık, kazândık diye yazılar yazıyorlar. Yahu bu halk ekseriyetinin Serbest fır- kacı olduğunu görmüyorlar n? Bu gazeteler hakikatin aksini yazmakla halkla ve hakikalle alay mı ediyorlar? Bu kahir ekseriyete rağmen Serbest fır- ka kazanamazsa halkın şikâ- yetlerinin sebebi anlaşılır. | yapmıştır. DAHİLİ HABERLEZR İGüzeller Mükâfatlarını Aldılar MMis Yunanın Güzelliği Bir Daha İlân Edildi... Beynelmilel | güzellik müsa- bakası bakkm- da dün tafsilât geldi. Bu malü mata göre mü sabaka 7 eylülk- de Rio dö Ja- neyro şehrinde yapılmıştır. Müsabaka bü- yük bir alâka uyandırmıştır. — £ Müsabakada ha: kem vazifesim ressamlar, edip- © ler, san'atkâr lardan —mürek- kep bir heyet Bizerliyalı Güzeiler balo elbisesile sabakaya ciliği, Brezilya gü: ve 10,000 / dolâr okadar da hedi, mi girmişle Birin- zanmış , bir almış, 1930 senesi dünya güzeli ilân edil- miştir. iki İkinci — mükâfat olarak Fena Gıdalar Kaç Tahlil yapıldı, Ne Netice Alındı? İstanbul belediyesi eylül de 883 nümune tahlil ettirm bunlardan (250) si gayri vafık çıkmıştır. -. mu- 246 ekmek nümunesinden &4; ( 53 ) menba suyundan (9) u; 67 gazozdan ( 10) v; (62) zeytinyağından (17) sade yağdan (6) sı gayrı vafık çıkmıştır. mir Ani Ölüm Beşiktaşta Hasfırında Recep efendinin kahvesinde oturan Kavalalı Hüseyin Ef, ansızn ölmüştür. Hırsız Girmiş Lânga'da oturan — sebzeci Mustafa; efendinin. evine gizen hırsız bazı şeyler çalmıştır. Darülfünun Taburu Darülfünun talim taburunun tedrisatı bir haftaya kadar bitecektir. —Altmış — efendiye yüksek ehliyetname verilecektir. Bu sene için | teşrinisanide tabura talebe kaydına başla- nacaktır. 1930 dün si, (53) | kişiye biner dolâr - verilmiş- tir. Bu mükâfat ların birini Yu- nan güzeli, iki c€isini Portekiz güzeli — kazan- mıştır. Haken heyeti Yunan gü zelinin -Avrupa güzelleri içinde kız Üçüncü mü- kâfat olan 500 dolârı da Ame- rika güzeli ka- Mit Yolana zanımışlır. Güzel'zrin — her - biri otomobilde olarak şehir büyük bir resmi geçit yapıl- miş ve çok alkışlanmıştır. 1931 senesi güzellik müsa- bakası — Şilide — yapılacaktır. | Birinciye (20,000) dolâr veri- lecektir. ıya güzeli bir de | — Camilerde | » Fazla Eşya Nasıl | Bulunur? , | — Eylül zarfında 49 cami teftiş € iştir. Bir caminde 7 kilim Pa bir avize ve iki seççade fazla görülmüş ve kaydedilmiştir. | Temizliğe riayet etmediği | görülen iki cami hademesine ihtarname yazılmış, üç camie de | takdirname gönderilmiştir. İstinye Yolu İçin İnşaatı biten İstinye yolu için belediye (70,000) lira sar- fetmiştir. Üç Dolandırıcılık Son yirmi dört saatte: 1—Sirkecide Meşrutiyet ote- linde misafir Karslı Kahraman efendinin bir küpe ve yüzüğü, 2 — Sirketide yedi numa- rada oturan Uşakh Muzaflfer Efendinin bir altın lirasi. 3 — Küçük pazarda otu- ran Avram ve arkadaşı Leon efendilerin biricik yorganları dolandırılmıştır. san çıkmıştır. Üç — camide | Turizm Belediye Memurları !çîni Müsabaka Açılacak Belediye Turizm şubesi teşkili için tetkikata devam olunmak- tadır. Seyahat işlerinde ihtisası olan bir zat bu müdüriyetin | başına — getirilecektir. Kadro hâlen tesbit edilmektedir. Li- san bilen memurlar alınacağı için bir müsabaka imtihanı yapılacaktır. Son Piyankoda Bakınız Talililer Kimler? 40,000 lira Şişlide Bomonti | taddesinde 38 numarada Ma- dam Roz Levi. Bostaacı'da Şevki kaptanın Madam Katina, Peyarıtta Okçular çorapçı Dimitri. 10,000 - lira Mustaf Efendi. 40,000 — lira isabet eden * 3411 , numaralı biletin dört parçası İstanbulda, bir parçası Gazlayıtapta — satılmış, birer parçası Bursa, Gebze ve İzmir- de satılmıyarak iade - edilmiş, iki parçasıda satılmantıştır. 15000 lira isabet eden * 33,567 , mumaralı biletin iki parçası İstanbulda, birer par- çası İzmir ve Sarıkamışta satık arçası — İstanbul ve Adana ve Ber- başında Kantarcılarda niş, iki parçası da satılmamıştır. 10,000 lira isabet- eden * -32,932 , numaralı biletin üç parçası İstanbulda, üç parçası İzmirde, birer parçası Kuşadası ve İskilipte satılmış, iki parçası da satılmamıştır. Bu Da Başka Türlüsü Bakırköyde Selim beyin yağ fabrikasında amele Salim ile Habki İsigik öönüşlür aha göğürüle © Salimi, yözünden yak yalamış ive yakalanmışlır. Traktörler Artıyormuş İstabul ziraat — mıntakası dahilinde mevcut - traktörlerin miktarı artmıştır.Çatalcada (39) İstanbul civarında (27) Anado- lu yakasında (12) Sarıyerde (4) Yalovada (4) traktör olmak üzere (86) traktör bali faali- yettedir. Demek ki o nisbette memleket parası dışarı gidiyor. K Ez İ Günün Tarihi Kasımpaşada Ne Oldu? Kütahya meb'usu Recep Bey Cuma günü Kasımpaşa'da intihap yerini gezdi, bizı — Bir aralık Fethi Beyin gel- diği şayi oldu ve alkış başladı. Fakat yanlışlık anlaşılınca alkış ke- sildi, Recep Beyin otomabili yo- luna devam etti, dedik. Bir ga- zete ise halkın Recep Beyi fena tazahürlerle karşıladığını — yazdı. Gazeteciler dün Kütabya meb'u- suna hahikati sordular, o da an- lattur *—Serbhest Fırka namına nüma- yiş yapan bir kalabalığın arasın- dan geçiyordum. Halk, epey izdi- ham olmasına rağmen bize terbiye ve nezaketle yol açtı ve selâm- ladı. Biraz evvel “ yaşasın Serbest Fırka,, diye bağıran bu İnsanlar otomobilimiz — hareket — ederken bize nüvaziş gösteriyorlardı. Fikirlerini ve hareketlerini beyenme- dğim bu vatandaşların bize gösterdik- leri terbiyeli hareketi takdir ettim ve etomobil yoluna devam ederken yanırar daki arkadaşlara bu takdirimden bah- seltimi,, Recep B. sözünü çu cümle ile bitirdik — Halkım millt terbiyesine tecavüz teşkil edan ba lmmadı reddederim. MEMURLAR DEVLET BANKASINA NASIL İŞTİRAK EDECEKLER Devlet bankasına — memurların ne suretle hissadar elabilecekleri hakkında bir talimatmame — harırlanımıştır. — Bu talimatnameye göre memurlar nihayet bir maaş nlsbetirde, İnsse senedi alabi- leceklerdir. Fakat aegart hissada 100 iradan aşağı olmuyacaktır. Bu para 11 VA 18 taksitte ödenecektir. Memurların bankaya hissedar olmaları için gösteri- en kolaylık büyük alâka uyandırmıştır. VEKÂLETLER BÖÜTÇE HA- ZIRLIĞINA BAŞLADILAR Vekâletler bütçelerini ha zırlarmıya başlamışlardır. Çar- şamba günüa ktedilecek vekiller içtimamda her vekâlete ait umumi “yekünun tesbit edi- mesi muhtemeldir. SİNEMALARDA EĞLENCE VERGİSİ Maliye Vekâleti eğlence ve istihlâk vergisinin şeklini de- ğlş' ftirmeye karar venmşuı' ir. Bn mg;ı"i.yı maktu olarak alım” ması düşünülmektedir. Sinemar larda Lu yeni şekle tabi olar caklardır. Bir Yankesicilik Kurtuluşta Manş sokağında oturan Matmazel Hirisonustt Kasımpaşada Pazar yerinde (17) lirası çarpılmıştır. FATİH-HARB Peyami Safanın SO" Romanı Birkaç Güne Kadar SON POSTA Sütunlarınd? 1 Annesi — Hasan... Evin sandıklarını ne altüst | - Pazar Ola Hasan B. Sandık Başında I 2: Hasan &N B — Senin aklın ermez. Bu ). — Sandığın içindeki eşyaya birer 3i Annesi — Alah, Allah... Hiç böyle gey işit- | » bizer nişan koyuyorum. lasan X aX tekla di Ni ı olmar, medim. Eşyaya nişan konur mu imiş? klör. - candik “ielle, dağik No eat e edip duruyorsun? koyaym da değiştirmesinler!