26 Temmuz 1931 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

26 Temmuz 1931 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

B j | aa ST AŞ A A A A AAT Z Kuruçeşme De- poları, Bir Karar Ve Halk Kuruçeşmelilerden bir zat kömür depolarından biri aleyhine açtığı — davayı kazandı. Mahkeme verdiği kararda, bir de temenni izhar etti. Heran sıhhat- leri zehirlenen bu halkın kurtarılması arzusunu gös- terdi. Bu kararın ve bu variyetin halk arasında yaptığı aksi dün tesbit ettik. Açağıya yazıyorur: Hasan Fehmi B. (Mütekaldini askerk- yeden — Şehradebaşı — Emin — Nüzettin Mahallesi $ ) — Şehir Meclisi Boğaziçinin umranı ve bedüliğini muhafaza için birçok tedbirler aldı. Bo- ğazın sathı. maillerindeki taş cocaklarını kapadı. Zümrüt sa- billerin delik deşik edilmesine müsaade etmedi. Fakat Boğa- zın en şirin bir köyünün sine- sindeki kara leke henüz te- mizlenmedi. Kuruçeşmeliler Al- lahın verdiği ve temiz havadan istifade — edemiyorlar. Ben, mahkemenin verdiği bol kararı çok yerinde ve adilâne buldum. Memleketin —nüfus siyasetini alâkadar eden bu işte beledi- yemiz bir an evvel Ffaaliyete ve Marmaranın birçok meskün olmıyan boş sahilleri varken kesif bir kalabalığı olan Ku- rüçeşmelilere kömür yuttur- mak günahtı. Mahkemelerimiz pek Gdilâne bir karar verdi. ve İktisat Vekâleti kanunun bu hükmünden sonra bu depoları başka bir yere kaldırmakta istical gösterirler- s6 gsıhhat ve nüfus işlerinde hassas olduğumuzu âleme etmiş olurlar, * Falk B. Beyazit Koska tramvay caddesi 17 — Belediyemiz elindeki ka- munua sarahatine rağmen bazı örflere uyarak Kuruçeşme de- poları hakkında resen bir ka- rar veremiyordu. Şimdi bele- diye mahkeme hükmü gibi kuvvetli bir zahir buldu. Der- hal kömürleri Kuruçeşmeden kaldırtmalıdır. * Torahim Ethem Bey (Ortaköy F- vin sokak No, 11 ) — Ben hiçbir vatandaşın burnunun — kanadığını, ufacık bir zarar gördüğünü istemem. Şimdi Kuruçeşmeliler evlerini terkettiler. M üleket “içinde muhacir üyetine — düştüler. Nihayet eler de kö- İki İntihar Teşebbüsü Bir Kadın Ağzına Kur- şun Sıktı, Bir Diğeri Kasımpaşada — oturan Be- yoğlu Belediye Muhasebecisi Yuahya Necati Beyin zevcesi Hayriye Hanım kocasının ta- bancasını ağzına sıkarak inti- hara teşebbls etmiş, Sen Jorj Hastanesine kaldırılmıştır. Bu Hanim, son derece si- nirli olup ikide bir ölmek İs- tediğinden bahsedermiş. Niha- yet bu tasavvurunu evvelki gün fil haline — getirmiştir. Kurşun, kadının ağzından gir- miş, başından çıkmıştır. * Büyük çarşıda. 39 numaralı kuyumculara ait ecza dükkâ- ida çalışan Arşolos zehir =el suretile kendini öldür- miye teşebbüs etmiş, ümitsiz bir halde Hasekiye kaldırılmış- tır. Sanayi Birkaç Güne Kadar Açılacak Mı? On iki gündenberi gişele- rini kapamış olan Ticaret ve Sanayi —Bankasının — vaziyeti henliz tebellür etmemiştir. Mevduat sahiplerinin müra- caatları devam — etmektedir. Müracaat edenlere, son olarak yarına kadar sabretmeleri tav- siye edilmiştir. Haber aldı- ğımıza göre bankanın yarın gişelerini açması muhtemeldir. Çünkü, İş ve Ziraat Bankala- rile yapılan temasların neti- cesi müspet bir safhaya gir- miştir, denilmektedir. Kandil İstanbul Müftülüğünden: Ra- biulevvelin on ikisi 28 temmuz 1931 tarihine müsadif olması- na nazaran Öönmüzdeki pazar- tesi günü akşamı (salı gecesi) mevlidi cenabı — risaletpenahi olduğu ilân olunur. mür depolarının aleyhine bi; karar verdi. Bu kararların te- yali edeceğinde şüphe yoktur. Memleketimizde kazanç az. De- po Ssahipleri de boyuna taz- minat vermekten ve beyhude ısrardan vazgeçerek depolarını yavaş yavaş başka yere kaldır- malıdırlar. | Fen Fakültesinden ı Dokuz Talebe Çıktı Bu Talebenin Üçü Hanım, Altısı Erkektir Şahadetnameleri Kendilerine Verilmiştir. Darülfünun Fen Fakültesinden bu sene dokuz talebe me- zun olmuştur. Bunların üçü kız, altısı erkektir. İsimleri Şemsa Nimet, Aliye Hanımlarla Kemal, Tabsin, Nami, Seyfi, Şevket Ozsman Beylerdir. Genç Fen mensuplarına muvaffakıyet diler, memlekete hayırlı hizmetler görmelerini temenni ederiz. Pek Anlaşılmıyan Bir Motör Talimatnamesi Dünc Şekle ” Mündknk' DOlr | naşiğecek, bi aaselik bi Encümeni tenezzüh motörleri hakkında yeni bir karar ver- miştir. Bu karara göre İstan- buldaki bütün tenezzüh metör. leri yalmz Galatada köprü ba- şındaki Mehmet Ali Paşa hanı- nın önünden yolcu alabilecek- ler ve vapurlardan aldıkları yol- cuları da ancak buraya çıka- racaklardır. Bu karar sandalcı ve kayıkçıları himaye için alım- mıştır. Motörler ayni zamanda *“dolmuş,, suretinde de kiralâ-" Otobüs Nizamı för Ve Biletçiler miformalı Olacak. Ayın on dokuzundan itiba- ren tatbika başlanan yeni oto- büs talimatnamesine göre her otobüs sahibi Belediye merkezin- | iştilâ ettiği den (10) lira mukabilinde ruhsat almıya mecburdur. Dün birçok otobüs sahibi Belediyeye mü- racaat etmiştir. Şoförler ve biletçiler için daimi encümence bir elbise nümunesi hazırlan- maktadır. Son Posta'nın Resimli Hikâgesi: ralanacaklardır. Bunlar şaman- dıralara bağlanan — vapurlara yanaşacaklar ve aldıkları yol- cuları gümrük salonuna uğrn- yarak — muayene ettirdikten sonra yine Mehmet Ali Paşa hanı Önüne çıkaracaklardır. Boğaziçi iskelelerine de yolcu almıyacaklardır. Yalnız gidip gelmek şartile hususi yolcular taşıyabileceklerdir. Bu seferler için de liman idaresinin yaptığı tarifeyi tatbika mecburdurlar. Yeni Bir Haşere Memleketimize Geçme- sinden Korkuluyor. Bulgaristanda pamuk ara- zisine son dıncnpı mızır. bir haşere arız olmuştur. Antono- mos İsmini taşıyan bu haşere pamuk - tarlaların- daki mahsulü berbat etmek- tedir. Antonomosun — memle- ketimize geçmesinden korkul- maktadır. Gümrük — İdaresi haşereyi hudutlarımızdaan ge- çirmemek için, Bulpriıfın&ıı m umu ve pamuk - it- e mâni olacaktır. Alman Bankalarının Vaziyeti Galiba Buradaki Mua- melelerine Nihayet Verecekler Hükümetin, vadesi gelmiyen borçlarını vermesi sayesinde şehrimizdeki Alman bankaları tediye vaziyetlerini hemen ta- mamen düzelttiler. Fakat bu bankaların diğer tüccari mua- melâtı da durmuştur. Bu vazi- yetin epey bir müddet devam edeceği tahmin edilmektedir. Bu bankalara müracaatler artık tek, tük yapılıyor. Bun- lar vaziyetlerini merkezlerine bildirmişlerdir. Gelecek cevap üzerine muamelelerine bir şekil vereceklerdir. Bir rivayete gö- rede bu iki Alman bankasının tatili faaliyet etmeleri muhte- meldir. Ancak matlubatlarını tahsil edinciye kadar bunu hissettirmek istememektedirler. Kanlı Vak'a Sekiz Kişi Bıçak Ve Tabanca İl_e_Boğuştular. Naci, kardeşi Enver, ara- bacı İbrahim, Recep, Süley- man, Ali, Ahmet ve Veysel isminde sekiz kişi Süleyman Efendinin Zeyrekteki meyha- nesine gelmişler, içmiye baş- lamışlar. Bir ara eski arabacı kâhyası İbrahim, yeni kâhya Recep ile ağız kavgasına ve münakaşaya başlamışlar. Meyhaneci müdahale etmiş : — Burası kavga yeri de- ğildir. Kavga istiyen dışarı çıksın, Sekiz arkadaş, bu söz Üzerine — dışarı çıkmışlar ve kavga orada daha şiddetle başlamış. Evvelâ tekme, tokat- Ja başlayan mücadele, bıçak oyununa intikal etmiş, cadde harp meydanına dönmüştür. u sıra da Naci: —Ah yandım! — diyerek yere yuvarlaymış ve hemen ölmüştür. İbrahim de tabanca ile ba- cağından, Enver, Ali, Süley- man da muhtelif yerlerinden yaralanıp yere düşmüşlerdir. Bir nevi muharebeyi andıran bu cidal (20) dınh kadar devam etmiştir. Veysel ile Recep tutulmuş- lar, Ahmet te vak'a mahallinde yakayı ele vermiştir. Polis merkezi vak'a mahalline (300) metre kadar uzaktadır. . İzmir Maçı İzmire giden — İstanbulsporlâ Altay takımının berabere kaldık* larını döün yazdık. Maçın gelen tafsilâtına göre maça Altınordu* lu Hüseyin Beyin hakemliğile başlanmıştır. Rüzgâr Altay lehint esiyor ve Altay nisbeten hâkim oynuıyordu. İlk sayıyı İstanbul- sporlu Salâhattin yirminel daki- kada yaptı. 31 inci dakikada Ak tayhı İsmail beraberliği temiü etti. Bu sırada İstanbulspor kale cisinin güzel kurtarışları oldu. Bu sırada Altay lehine bir ofsayt verildi. Birinci devre 1 - 1 bittik İkinci devrede hakem çekildi. Yerine Göztepeden Muzaffer B geldi. İki tarafta iyi oynadı. Bu defa nisbi faikiyet İstanbulspors da idi ve oyun böylece nihayet buldu. Başvekil Şehrimizde İsmet Paşa bu hafta içinde şehrimize — gelecektir. Hariciye” Vekilinin de gelmesi muhtemeldir- Le Milliyet Fransızca Le Milliyet gazetesi dünden itibaren neşriyatını tatil etmiştir. Muallimlerin Tecziyeleri Muallimlerin terfih ve tecrls yeleri için yapılan kanun lâyihası dün Millet Meclisinde kabul edil- miştir. Amerikalı Talebeler Dün şehrimize Amerika Da- rülfünun talebelerinden mürek- kep 90 kişilik bir kafile gelmişe tir. Kendilerine Türk — Inkılâbı bakkında izahat verilmiş, talebe- ler Gazi Hz. ni şiddetle alkıslar mışlardır. İthalât, İhracat Bu senenin ilk beş ayında #halâtımız 57,791,603 liradır. İhs racatımız İse 7 milyon lira nok* sanile 50,098,976 Iiradır. Rüşvet Maznunları 50 lira rüşvet almakla maznılif ikinci ceza kâtiplerinden Turhafi ve Salih Beyler hakkında müd“ delumumi 549 uncu madde muct bince tecziye istemiş, dava karaf için kalmıştır. Ticaret Borsasında Ticaret Borsam idre heyetl intihabı dün yapılmış, Furtufi zade Murat, Habip zade Ziyâi Barhanettin, Ozman Nuri, Selâmtl Salih, Baban zade Nurettin Bef” ler seçilmişlerdir. /-Bir Mahkümiyet — | Beşiktaşta bir evi soymak V€ sonra da yakmakla maznun H7 nife isminde bir kadın dün * seneye mahküm edilmiştir. İ Sahte 25 likler îl Emirgânda oturan M bir tramvay biletçisine sah! bir (25) kuruşluk sürerken tulmuştur. Pazar Ola Hasan B. Ve Buğday l Çril | İl_:ıî A N >. aa