25 Ekim 1931 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

25 Ekim 1931 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

Stadyom Nerede Yapılmalıdır? Belediye — İstanbul - tarafında Çukurbostanda bir Stadyom yaptırmıya karar verdi. Fakat #sporculardan bir kasmı Stad- yomun İstanbulda yapılmasını doğru bulmuyorlar. Biz alâka- darlarla konuşarak fikirlerini tesbit ettik diyorlar ki: Namuk B. (Vefa İdiman yurdundan) Spor klüplerinin çoğu İstan- bul tarafındadır. Karşıda yalnız bir Galatasaray vardır.. Onun azasınin çoğu da İstanbul tara- fiında oturur. Ben ötedenberi stadyomun İstanbul tarafında ya- pılması fikrinde idim. Belediye- nin Yenibahçeyi intihap etmesi isabetli clmuştur. Osman Ziya B. (İdmancılardan Kücük ayasolya Mehmetpaşa yokuşa 71) — Ben stadyomun İstanbul tarafında tesisinin doğru olacağı kanaatindeyim. Çünkü İstanbul tarafında fedrasyona dahil olan Süleymaniye, Kumkapı, Vefa, İstanbulsper gibi birinci sınıf (4) kulüpten başka birçok ikinci sı- | nıf kulü> vardır. Meslâ Karagümrükteki Çu- kurbostanda cuma günleri yapı- lan müsabakalarda üç binden fazla seyirci bulunuyor. Taksimde yapılan en mühim maçlarda bile seyircinin adedi beş bini geçme- miştir. Spora meraklı halkın ek- serisi de İstanbul tarafındadır. İsmall Bey (lnıı:ıl Güreş Heyett Relsi) Statyomun Yenibahçede yapıl- ması kararı Türk — sporcularının tahakkuk etmiş güzel bir gayesi- dir. Bu kararından dolayı Beledi- yeyi alkışlarız. Bizde en mühim maçlarda bile seyircilerin adedi yedi, sekiz bini geçmez. Topkapı tramvayları bu halkı taşımıya kâ- fidir. Bu stat ayni zamanda İs- tanbulun hava ve manzara itibarile çok güzel olan bu muhitin um- ranını da hazırlıyacaktır. Biz şimdilik Atira stadı gibi muaz- zam bir stat yaptlırmak kudre- tini haiz değiliz. Orası Averofun yardımile (240) bin Fransız (altı- nına çıkmıştır. Sporcuların ve spor kulüplerinin hemen hemen hepsi de İstanbul tarafındadır, Sporcular Taksime gitmek - için birçok masraf ediyorlardı. Şimdi bundanda kurtulacaklar. Necip B. m.ı...'î..., klübünden ) — Ben stadın İstanbul tara- fında yapılmasının aleyhindeyim. Gerçi Çukurbostanda — yapılan maçlarda birkaç bin seyirci bu- lunuyor. Fakat bunlar nihayet beş kuruş vererek bir kahve içen halktır. (25) kuruş antre konursa hiç birisi gelmez. Zen- gin ve meraklı halkımız ekseri- yetle Beyoğlundadır. Bence stat Şişli taraflarında yapılmalıdır. TARİFELER Önümüzdeki Aylarda Yeni T etkikler Var Şirketlerin —tariferini — tetkik eden komisyon belediye tarafın- Komisyon yakında tolanarak ha- vagazi, —elektrik — ve tramvay şirketlerinin teşrinisani, kânunu- evvel ve kânunusani tarifelerini yeniden tesbit edecektir. Kömür ve amele ücretleri ucuzladığı — İçin tarifelerde bir miktar tenzilât yapılacağı alâka- darlar tarafından söylenmektedir. Anasır Mektepleri Hâlâ Gizli Çalışanlar Da VarMı? Maarif Vekâleti ecnebl ve yet mekteplerini sıkı bir surette — teftiş ve murakabeye karar vermiş ve Umum! Müfet- | tişlerinden Hilmi Beyi bu İşe memur etmiştir. İlk iş olarak | gizli anamektepleri varsa bun- lar meydana çıkarılacak, kapa- tılacak ve bu gizli mel leri açanlar mahkemeye verilecektir. Ege Vapuru M. Litvinofu Triyesteye Götürecektir Ayın yirmi altısında şehrimizde bulunmak üzere Rusyadan hare- ket eden Sovyet Hariciye Komi- seri Litvinof Yoldaş, Triyeste yolile Cenevreye gideceği için Ege vapuru kendisini götürmiye tahsis edilmiştir. Bunun için va- purda icapeden son hazırlıklar da yapılmaktadır. Bir Tayin Merhum Şemseddin Sami B. mahdumu İskender - Sami Bey İstanbul (Şarkı Kadim) Müzesi mütehassıslığına tayin edilmiştir. Çocuğu Yaraladı Şoför Kâzımın idaresindeki 1700 numaralı otomobil Samat- yadan geçereken Rıdvan isminde bir çocuğa çarparak — tehlikeli surette yaralanmıştır. Morgta Yeni Tesisat Şehrimizdeki Tıbbı Adl! mücs- sesinde üç ölü alabilecek şekilde bir soğuk hava deposu yapılacak, buna dört bin lira sarfedilecektir. dan içtimaa Gdavet olunmuştur. | Para Buhranı Bazı Tacirlerimizin Şikâyti Var İngiliz buhranından sonra bir- çok Avrupa devletleri harice para çıkarılmasını tahdit ettikleri için şehrimizdeki tacirlerden bir kısını bu yüzden sıkıntıya düştüklerini | alâkadarlara bildirmişlerdir. Bu Çocuk Kimindir? Tanıdınız Mı? Bu resim, foto muhabirimizin herhangi bir semtte çıkarmış ol- | duğu bir çocuk fotoğrafisidir. Fakat bu çocuk kimdir? kimin kızıdır? bilmiyoruz. İhtimal sizin, ihtimal komşunuzun çocuğudur. Resme baktıktan sonra o res- min çocuğunuza ait olduğunu gö- rürseniz yapacağınız şey şudur: Çocuğunuzu o gazete ile bir- Hkte idarehanemize — gönderiniz ve çocuğunuzun — ilk kumbara parası olmak Üzere gazetemiz tarafından kendisine hediye edilen iki lirayı alınız. *“Son Posta,,, yarından - itibaren redecektir. Bu resimleri ı.kîpi ediniz. Ve çocuğunuzun resmini gazetemizde gördüğünüz gün ida- rehanemize müracaat ederek he- diyenizi alınız. Tarak Sanayii Memleketimizde tarak sanayii epeyce inkişaf etmiştir. Fabrika- lar, saç tarakları, fildişi, kemik taraklar yapmaktadırlar. Alâka- darlar bu sanayiin daha fazla in- kişafı için hükümetten hariçten gelen bir kısım tarakların güm- | | azasından hergün yeni bir çocuk resmi neş- | | )rüğüııun arttırılmasını istemişlerdir. N i : ; S-O.N ;-OSTA ' SAT “Toğkkükeövel 7 25 ! | DAHİLİ BHADERLER DARÜLFÜNUND Bir Yunan Pröfesörü Dün Ders Verdi Balkan Konferansı murahhas | Yunan Darülfünunu Hukuku Esasiye Müdürü Profe- sör M. Sivolos dün Darülfünun- | da Hukuku Esasiye dersanesin- de Yunan Teşkilâtı Esasiyesi hak- kında talebeye bir ders vermiş- tir. Profesör dersinin mukadde- mesini Türkçe yapmış ve diğer kisımlarını Fransızca olarak takrir/ etmiştir. Hukuku Esasiye Müderrisi Mithat Bey Profesörün Fransızca takririni tercüme etmiştir. Millet Mektepleri A ve B Kursları İkinci Teşrinde Açılacak Millet mektepleri 1 teşrinisa- nide açılacak, A ve B kurslarını ihtiva edecektir. Kurslara devam etmiyenlerden 5 liradan 25 liraya kadar para cezası alınacaktır. Elinde Millet Mektebi şehadet- namesi bulunanlarla Âli ve Orta mektepler mezunları devam mec- | buriyetinde değildizler. Biz Ve Lehistan İhracat Mallarımız İçin Ba- zı Kolaylıklar Gösteriyor Lehistan Hükümeti memleke- timizle ticari münasebetini ço- ğaltmak için gümrük tarifesinde Türk ihracat. mallarının lehinde olarak bazı tenzilât yapmıştır. Bu temilât bilhassa incir, fındık, deri palamut zeytin, yün, tiftik ve portakal gibi maddele- rimizin ihracımı temin edecektir. Bu mukavele Büyük Millet Mec- lisinin önümüzdeki içtima dev- resinde müzakere edilecektir, Bir Vak'aya Dair Dünkü zabıta vukuat cetvel- leri Üsküdarda oturan Noter Servet Beyin komşusu ile kavga ederek yaraladığını kaydediyordu. Dünkü nüshamızda yer bulan bu haberin asılsız olduğunu memnu- niyetle öğrendik. Uzun zaman Adliye mesleğinde bulunmuş ve bu mesleğin en yüksek derece- lerine —yükselmiş olan Servet Beyden böyle bir hareketin su- duru elbette ki beklenemezdi. Vak'ayı yapan Dördüncü Noterlik memurlarından — Servet — Efendi namında biridir. | halara atacak bir mahiyeti Günün Tarihi Balkan Birliği Konferans Reisi İhtilâflı Vaziyeti İzah Ediyor Balkan Konferansının cuma günkü umuml celsesinde ekalliyetler meser lesi Arnavutluk ve Sırp murahhaslari arasında hararetli münakaşalara se bep olmuş ve biz dün bundan bah ( setmiştik. Konferans Reisi Hasan Bey bu münasebetle şu beyanatta — bulun- muştur * “Konseyin bir içtimaında Arnas vutluk delgelerile Yugoslavya mu- | rahhasları arasında cekalliyetler me- selesi etrafında- cereyan eden hara- rotli. münakaşalara haiz — olmadıği şiddette bir. mahiyet — atfedildiğini h gördüm. Herkesin bildiği gibi ekalli- yetler meselesi her tarafı temin ' edecek bir neticei halle bağlanmasi kolay kolay kabil olmıyan bir mev- zudur. Konferansın bu meseleyi en iyi bir çarel halle isal için her vasıtadan, her fırsattan istifade etmiye çalışa' cağı da şüphesizdir. Bu hararetli münakaşalar — neticesinde — şimdilik varılan sureti haller ile bütün dele- geleri memnun etmiye kâfi gelmiştir. Müzakeratımıza âtiyen de devam edeceğiz. Ve hiç şüphe yok ki mu- yaffak ta olacağız. Ben bilhassaa bir noktaya İşaret etmek İsterim. Gazetelerin neşriyatına bakılırsa ortada yalnız bir ekalliyet- ler meselesi varmış gibi bir şekil hâml olüyor. Herkeste böyle bir intiba bırakmak yanlıştır. Siyasi. — iktisadi, — fikri, içtimal birçok mesailin de halli için geceli gündüzlü sarfı mesai ediyoruz. Bütün murahhaslar arasında İve bütün bu mesailer etrafında en samimi bir büsnü miyet hüküm — sürmektedir. Ekalliyetler meselesi halline uğraştı- ğgamız yüzlerce — mesailden — biridir. Şüphesiz onların mühimlerindendir. Fakat hepsini ikinci üçüncü xaf haiz | addolunamaz. Vali Ankaraya Gitti Vali Muhiddin Beyle Belediye Fen Müdürü Ziya Bey dün akşam Ankaraya gitmişlerdir. Mu- hiddin Bey Dahiliye ve Nafıa Vekâ- letlerile İstanbulun imarı etrafında temaslar yapacaktır. İmar projesi için M. Yansenin de fikrine müracaat | edilecektir: Bu meselede su İşleri ön safta geldiği için terkos meselesi de ehemmiyetle görüşülecektir. Mu- hiddin Bey belediyenin terkos hak- kında hazırladığı projeleri de bera- berinde götürmüştür. Üç gün «sonra döneceklerdir. Resim Sergisi Müstakil Ressamlar ve Heykeltraş- lar Birliği tarafından tertip olunan sergi bugün 3 te Türk Ocağında açı- lacaktır. Hayırlı Komşu Böyle Olur Beyoğlunda Abanoz sokağın- daoturan Panayot isminde biri, ayni evde oturan Pakize isminde bir Hanımın eşyalarını çalmıştır. Fakat biraz sonra yakalanmış, eşyalar sahibine teslim edilmiştir. I Son Posta'nın Resimli Hikâyesi: Pazar Olaâ Hasan B. Ve Garson ı Gel burâya... Buraya gel! dti a i. Hasan Bey — Güarson, garson! 2: Hasan Bey — Ayol, bu çorbanın | içinden yine bir tel saç çıktı. 3: Garson — Hasan Bey, kusura bak- ma, artık bu sonuncudur. Bir daha olmaz, | duğun saç, benim son kılımıdır. Bak başıma! - 4: Garson — Çünki tasın içinde bul