25 Ekim 1931 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 6

25 Ekim 1931 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 6

SON POSTA İstanbullulara Büyük Geçmiş olsun Yanm asırdanberi terkostan canı yanmış olan İstanbullulara geçmiş olsun. Fakat ben, evvelâ Son Posta ) yı tebrik edeceğim. ünkü terkosun kalkması için Son Posta ) nın çalıştığı kadar imse uğraşmamıştır. Büyük Millet Meclisine istida- lar yazdı ve çok didindi. İşte Hükümetin verdiği sön karar öze- BİLİYOR MUSUNUZ? ESNERSİNİZ rine ben, evvelâ ( Son Posta) yı | tebrik ederim, Sonra da İstanbul halkına geçmiş olsun derim. Sirkecide Trabzon otelinde Babaeskili KAÇAR deren (Küçük Ahmet) mektubun | altma hakikaten daha küçük yaşta| Küçük Ahmet Son Posta: Bu mektubu gön- olduğunu yazıyor. Bizi tebrik et- mesine gelince, ( Son Pota) bu meselede yalnız vazifesini yapmıştır. Tütün Alım Ve Satımı Sur'atle Düzeltilmelidir Tütün züraımın uğradığı zarar biç ihmal edilemiyecek bir dere- cededir. Çiftçiye 100 kuruşa mal »dilen tütünden haylisi iskonto # iskarta edilmek suretile okka- “sı 40 kuruşa geliyor. Çünkü kar- gıda rakip olacak kimse yoktur. Şunu da arzetmekliğime müsaade buyurunuz: Zürram Bankalara olan borçlarının tahsil müddeti yaklaştı- ğından zavallı bizler mallarımızı yok pahasına elden çıkarmak mecbu- viyetinde kalıyoruz. Bu vaziyet karşısında Bankaların. birlik olup borçlarımızı tecil etmesi, hem lâ- nm ve bem de faydalıdır. Bütün bir sene güneş ve rüz- gür karşısında çalıştıktan sonra mukadder olan birşey var ise o da yoksul kalmak imiş. Bu meselenin derhal halledilmesi ve köylünün alıcılar tarafından tatbik edilen suikastten kurtarılması lâ- zmdır. Muğlalı Hacı Hüseyin oğlu Bekir Cevaplarımız Posta o memurlsrindan Ceme- lettin Beye: Göndermiş olduğunuz mektu- bu gazetemizde intişar ettiğini hatırlamaktayız. (OBelki tesadüf etmemiş ( olacaksınız. (Bununla beraber gazetemizin sütunları her zam için bütün karilerimize Açık- tır, Gazetecilikte esas prensibi- miz de budur. RESSAM ve TABE San'atkârane yazılar, resimler ve tezyinat.. bez üzerine her renk ve ; Kristal, cam, si ve levhalar, reklâmlar, iie yapılır. İstanbul Ankara caddesi No, 53 KEDİ YAĞMURDAN BAŞIMIZIN SAÇI DÖ- KÜLÜR V.S. V.S Sinekler Kışın Ne Olur? Sineklerin “ çoğu ölürler. Bazı talilileri sıcak bir köşe bulur, orada havalar ısının- cıya kadar uyuya kalırlar. Hava- lar ısınır ısınmaz ortaya çıkarlar. Ölüm Zahmetli Midir? Ekseriyetle e değildir. sönerken, hisler hassasiyetini kay- bederler. Istırap duyulmaz olur. Şişman Çocuklar Sıhhatli | Midirler? Şişman çocuk ekseriyetle sıh- hatsizdir. Çünkü şişmanların ada- leleri lapa olur koşamaz. Çocuk nekadar oşişmanlarsa © kadar adalesiz olur. Hastanın Odasına Nebat Konulan Tehlikeli Midir? Nebatat karanlikta hafif mik- tarda hamızıkarbon bırakırlar. Fakat o kadar az bırakırlar ki, bir ağacın bırakacağı hamızı karbon, bir kandilin çıkardığı hamızıkar- “ ow'an fazla değildir. Binaenaleyh tarm gece odada kalması zannedildiği kadar fazla tehlikeli deği Tavşanların (Kuyrukları Niçin Beyaz Dır? Tehlike anında anne tavşan yavralarma saklanmalarını söyler. Bu zamanlarda yavrular anneleri- yavzularını karanlıkta ancak kuyruklarmdan tanırlar, ni, anne Diş'er Niçin Çörür? Di: lerimizin öst tabakası kalın Bu lann geçmesine dişin içi yumşak- tır ve mikropların biivümesine müsaiitir. Eğer dış tabaka kırıbr ve bozulursa, o vakit mikroplar e örtülmüşlür. i içeri girerek yerleşmek firsalım buiur ve dişi çürütürler. sonbaharda | Hayal İ İkiz Biribirlerine Benzerler Mi Benzemezler Saçlarımız Niçin Dökülür? Saçlarımız (e diplerindeki hu- ceyrelerden gıda alır. Bu hücey- reler de oradan geçen kan damar- ları sayesinde beslenir. Bazı kim- selerde bu, köklere kadar gelmez, o vakit saç dökülmiye başlar. Taş Büyür mü? Taş hararetle genişliyebilir. | Fakat ölü bir maddedir, büyümez. Niçin Esneriz? Kapalı bir yerde veya ciğer lerimizi sıkan bir şekilde oturdu- ğumuz zaman, hava ihtiyacı bizi esnemeğe sevkeder. Eşnemek, ciğerlerin müvellidülhumuza ibti- yacına cevap vermek için, birdir, Kedi Niçin Yağmurdan Kaçar? Hayvanların kılları umumiyetle yağlıdır. Yağmurdan ve sudan fazla ıslanmazlar. Halbuki Kedi- nin tüyleri pamuk gibi yumşak- tır ve yağsızdır. Islandığı zaman agırlaşır ve yapışır. Onun için kedi yağmurdan kaçar. İ İkizler Biribirlerine Benzerler Mi? İkizler biribirlerine her vakit benzemedikleri gibi, matlaka ben- zemeleri de: lâzım gelmez. Hele ikizlerden biri erkek, biri kızsa nadiren biribirlerine benzerler, Sinek Her Tarafı Birden Görür Mü? Sineğin görüş sahası, bizden büyüktür. Çünkü sineğin gözleri yuvarlaktır. Sineğin gözünün 17,000 zaviyesi Her zaviyeden başka bir şey görür. vardır. abun Kabarcığı Niçin Renklidir ? Çönkü sabun kabarcığının sat- hina çarpan beyaz ışıklar eleğim- sağmadaki yedi; renge tahaveül eder Si S öger Nebat Mıdır? nebat değil, | bir hewiem iskeletidir. Sünger iptidal Çocuklar "| leti 78,000,000,000,000,000, tabi» atin bulduğu otomatik bir ted- | larını Mi? i leri Türk Tütünü Harpten Evvel Ve Son Vaziyet Nedir? İstatistik denilen rakam vef ilmi bu gün bütün dünya fünunlarmda hususi bir mevki tuyor. Son asrın icatlarından © bu yeni ilim, hükümetlerin, böğl resmi ve hususi müessesel elinde sihirli bir anahtar gibi Bu asrm idare adamları, İ leri, börsacıları, kampanya müf programlarını çizerler İ işlerini görürken maksatlarına mak için hep bu anahtarı nırlar, İstatistik ilmi en büyük ro Devlet bütçeleri yapılırken oyf#i Hükümet orduya tahsisat ayıraf hükümet vergi tophyacak. Fi kaç tane askeri var ve memlel nüfusu ne kadardır ? Bur: Ayın Sikleti Nedir? tow- dur. 13 Rakamı Niçin İ Uğursuzdur? Bu bir Hıristiyan an'anesidir, Asıl menşei, İsanın, kendisine hi- Heyetşinaslara göre aym” sik- | | | yanet edilerek asılmasına sebebi- yet verilen geceki sofrada Sa- habeden yalınız 12 sinin bulün- | masıdır. Ogün büyün Hıristiyanlık : aleminde 13 rakami uğursuz ad- | dedilir. Niçin Karanlıkta Daha İyi Uyuruz? yı Uy Çünkü ışık tahrik edici bir un- | surdur. Cildimizi ve kanımızı w- yandırır ve bizi harekete sev- keder, Horoz Öter? Birçok hayvanlar uyanık olduk- veya korktuklarını etrafa bildirmek isterler. Kuşlar öter, köpekler havlar, eşekler amine, horozlar da bunun için öterler, Sabahları Niçin Kaynayınca Neden Patates Yumşak, Yumurta Sert Olur? Patatesin içinde nışasta var- dr, inen rü, Halbuki yur murlanın. içinde sibümlie vardır, ısınınca (o birleşir. Onun için * kaynayınca patates yumşak, yu- murta seri olur. Sirke Zayıflatır Mı? Evet, Sirke mideyi bozar, Naz- mi güçleştirir. ve o*lonın vücut tarafından © sine mâni olur. bilmek için İstatistik denilen ani” tardan istifade edilir. Şimdi size İstatistik yardımile toplanmış bazı fa' rakamlardan bahsedelim, Umumi harpten sonra Bul ristana mühim bir harp bo yükletildi. . Son © yapılan hesaba göre bu borcun mikti (1,709;000,000) altın franktır. Büyük harpten evel 4 senesinde memleketimizdef! 1,0 köyde (132,095) köylü tarafı tütün ekiliyordu. Bu sene içi tütün çekilen . tarlaların . mikti (529,695) dönümdü. Alma mal de (42,750,880) kilo idi. Bundan on sene sonra, Yi 1924 te Türkiyenin tütün vaziy' şu şekli almıştır: (13933) köyde (185,060) köy tütün ekmiş, ekilen tarlalar 670,1 dönümü bulmuş ve alınan tütün (54,059,053) kiloya baliğ olmuşl! Bu rakamlar bu sütunda sık ve bülün dünyaya şamil # şekilde davam gülecek. Eskiden mürekkeple yazı » mak çok yorucu ve külfetli işti, halbuki mürekkepli kalem” bunu gayet kolaylaştırmıştır. gir bassa EDİSON kalemile | yazmak ayni zamanda büyük w | | | zevk teşkil etmektedir. Ankara caddesi Sesi, Deposu : Afitap ve Mehmet Dikkat | Kiymetli pul kolleksiyonum sat İ © Tsnbul Şamlı han No, $ Bebi