30 Kasım 1931 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 5

30 Kasım 1931 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 5

İngiliz Lirası Yüksek Kalmalı , Derby, 29 — Dominyomlar azırı M.. Tomas cihan ildısıaîl Vaziyetine dair bir nutuk söyle- Miş, hiçbir devirde, hiçbir zaman, l Mubtelif memleketler — arasında | irtbatın bu derece kuvvetle his- | '»edılmcdîğini beyan — etmiştir. âazır, İngilıerenin, İngiliz lirasını mümkün olduğu kadar yüksek _'”?rıı.ık mecburiyetine de ayrıca İşaret etmiştir. ir Tayyare üzası Londra 29 — Bir askeri tay- Yare Portsmut ta — bir bahçeye düşmüştür. Rakibi olan zabit te- lef olmuştur. İngiliz askeri tay- Yareciliğinde — bu sene bu kaza ile (Gl )inci hâdise kaydedilmiş ve maktüller — (65)i bulmuş oluyor. Londrada Bir Arbede Londra 29 — Sabık Kalküte | elediye Reisi Sen Guptanın nu- tuk söyliyeceği bir sırada Hint- lilerle komünistler arasında bir arbede çıkmıştır. Kuvvetli polis Müfrezeleri müdahale etmiş ve hatip nutkunu söyliyememiştir. Hindistanda Askeri Tedbirler Bombay, 29 — Gandi taraf- tarlarının yeniden harekete geç- meleri ihtimalinden dolayı Hindis- tanda ihtiyat tedbirleri alınmıştır, Bütün sevkülceyiş noktalarına asker sevkedilmiştir. Bu kuvvetler hü- cum tankları ve tayyarelerle tak- viye edilmişlerdir. Filistinde Soygunculuk Kudüs 29 — 12 otomobilden | mürekkep bir İngiliz yolcu ka- filesi, Kudüsten Rayaka giderken silâhlı haydutlar tarafından 80- yulmuşlardır. — Bunların — içinde Kudüs Anglikan kilisesinin baş- papazınım kızı da vardı. Para vermek istemiyenler sopa ile dö- vülmüşlerdir. İspanyada Haydutluk Madrit 29 — Bilbao şehri yakınında Arecas kasabasının ta- sarruf sandığı binasına bir taarruz yapılmış ve (20) bin peçeta Aşırılmıştır. Bu sırada telefon ve telegraf hatları kesilmiştir. e “SONPOSTA ,, nın Milli Tefrikası : AH, MİN MUHARRİRİ : #rıyordu. Bekleme yerine ge- Mistik. Anladım ki hemen ev ' Sahibini bulmuya gidecekti. Fena Canım sıkılınıya başladı. Narinin | “partıman kizasını vermesi hoş irşey değildi. Eninde sonunda bu Parayı ben vermiye mecbur Olacaktım. müszitti. ok kazam ordum. — Fakat ay- ü esen — liradan — fazla * Allahım.. O vakit rtabiürdi. Hem bu- Narin her israfara Narin gözlerile bir uımvıyl Servetim s'ir mi? e bezi | doğrudan doğruya Japon İmpara- | çalışılıyor. | Hulâsa SON POSTA Japonya Amerikaya Meydan Okuyor Sırbistan Bulgaristana Çatıyor Japonya Amerikaya Meydan Okuyar Londra 29 — Tokyodan bil- dirildiğine göre Amerika Hari- ciye nazırı M. Stimsona atfen « Japon ordusu başsıza benziyor,, sözü burada derin bir infial uyandırmıştır. Bu infialin bilhassa sebebi şudur ki bu hal Japon mürtecilerini — tahrikât yapımıya sevkedecek, ayni zamanda Çin hükümeti de Amerikaya istinat ediyormuş — zehabile itilâfgiriz davrandıracaktır. Hariciye nezareti bile halkın bu infialine iştirak etmektedir. Japon Hariciye Nazırı namına söz söylememiye salâhiyettar olan zat *“M.Stimson gibi mes'ul biradam şimdiki vahim vaziyette aklını kaybedecek olursa bunun netice- leri pek vahim olacaktır. De- miştir,,. Bu zat, bilhassa “ Japon ordu- su başını kaybetmiştir,, sözünün toruna müteveccih bir hakaret oldu- ğunu, eğer bu sözler doğru çıkar- sa, bunun, bilhassa dokuz devlet | misakmın birinci maddesine teca- | vüz addedileceğini beyan etmiştir. Havadis Yanlışmış. | Vaşington 29 — M. Stimson, Japon Hariciye Nezaretinin ken- disine atfedilen sözler hakkında yanlış m at aldığını beyan etmiş, kendisine atfedilen beya- natın doğru olmadığını söylemiştir. Cemiyeti Akvamın Vaziyeti Paris 29 — Cemiyeti Akvam tahkik heyeti Mançuriye hare- | ket etmiştir. Çin murahhasının ısrarına rağ- Mancurinin tahliye itilâf projesine derce- Bu proje, tarafça da — kabul edilmiş, fakat nihai — formül tesbit — edilmemiştir. Gerek — Ja- ponya ve gerek Çini memnun edecek bir şeklin bulunmasına men Bi dilmemiştir. iki tarihi, an umum! şeklile Yuvarlak Masa Konferansı Bombay, 29 — Yuvarlak Ma- sa Konferansından — dönen - iki mütchassıs, Gandinin itilâfgiriz- liği yüzünden konferansın akim kaldığını söylemiştir. L AŞK! SERVER BEDİ sokmıyacak mıydi? Hep — ben Narine mi tâbi olacaktım? Tramvay geldi. Narin bini- yordu. Ben de yanından ayrılma- dım. Ev sahibinin yazıhanesine kadar gittik. Ha.. Aunladım.. Sabırsızlanıyer- sun.. Bunlar fazla tıraş değil mi ? efendim, ev sahibine gittik. Ben Narine para vermi- ye müsaade etmedim. İçim par- çalanarak pey verdim. Bir hafta sonra da apartımanın bir senelik | kirasını ve kapıcı parasını peşin olarak —sundum. l 35 Japon askerleri, ölen arkadaşlarını merasimle taşıyorlar Japonların zehirli tren hücum kıit'aları Sırbistan Bulgaristana Çatıyor Belgrat 29 — Sofyada, Yu- goslav sefaretinin — camlarının | kırılmasile neticelenen hâdiseler hakkında Bulgar hükümeti mes'ul addedilmektedir. Bulgar gazeteleri bu müna- sebetle şu malümatı veriyor: 400 kadar nümayişçi saat 13 dt Yugoslav sefaretini taşlamış- lardır. Polis ancak saat 14 te müdahale de bulunmuştur. Siyasi muhafil, Bulgar — Başvekilinin Ankaraya vukubulacak — seyaha- tinden birkaç Sgün evvel bu nümayişin — yapılmasını dikkate şayan bulmaktadırlar. Yugoslav gazeteleri, polise Almanya Da —— İngiltereden Şikâyetçi Berlin 29 — İngiliz parasımı ve maliyesini korumak için ko- nulan gümrük himaye — vergileri Fransadan sonra Almanyanın da şikâyetini mucip olmuştur. Bu şikâyet, Almanya ile İngiltere arasında mevcut ticaret muahede- | sine tevfikan yapılmıştır. Alman- yanın şikâyetinin ne derece esaslı olduğunu —anlamak için Alman ipek ve sun'i ipek ihracatının yarısından — fazlasının İngiltereye yapıldığını düşünmek kâfidir. Tahliye Vaziyeti 29 Mançurinin tahliye hareketinin pek yakında başlıyacağı haber veriliyor. Japon kıt'aları, muahedelerin izin ver- diği noktalara çekilecek ve Çin müzakerelere devam ettiği müd- dütçe Kisini, Çeng - Çiyatin. Ta- onan ve Tsitsikar işgal edilk mekte devam olunacaktır. Bu kasabanın da müzakerat esna- sında tahliye edilebileceği söy- leniyor. Londra, dahale için geç emir verilme- sini iddia ediyor ve bunda kasit buluyorlar, | Gönül İşlerı' İzdivacın Evamiri Aşeresi Aile ve izdivaç meselelerile meşgul olan hâkimin biri, uzun tecrübelerden — sonra, “İzdivacın evamiri aşeresi,, ismi altında bir- takım nasihatler tesbit etmiştir. Bu nasihatleri naklediyorum: 1 — İzdivaç hayatınızda da kocanıza karşı, ilk zamanlarda olduğu gibi aşk kortesi yapmıya devam ediniz, 2 — Unutmayınız ki, ikiniz de insansınız. İkiniz de hata ya- pabilirsiniz. Hiç biriniz mükem- mel sayılmazsınız. 3 — Biribirinize itimat edi- niz, ve biribirinizden hiç birşey gizlemeyiniz, 4 — Bir hata yaptığınız, hak- sız olduğunuz zaman, haksızlığı- nızi kabul ediniz. 5 — Karımnızın veya kocanızın ailesine bürmet ediniz. Ailenizin saadetini arttırmış olursunuz. 6 — Kocanızı daima teşci ediniz, ta ki o da teşcünize lâyık olmıya çalışsın. 7 — Kazancınız dahilinde ya- şayınız. Komşularınızı, dostlarını- Zı, taklit etmek hevesile israfa kapılmayınız. akrabalarınızı 8 — Heryere karmız ve ko- canızla birlikte gidiniz. İhmal ve teseyyübünüz size pahalıya mal olabilir. 9 — Kederinizi mümküu ol- duğu kadar evin haricinde bıra- kınız. Evde neş'e ve şataretten başka bir şey görülmemelidir. 10 — Kocanızdan veya karı- nızdan imkânsız olan şeyleri is- temeyiniz. Bu kâaidelere riayet ederseniz, evinizdeki — saadet membalarını çogaltınış olursunuz. xX Memduh imzalı karie: Arkadaşınızın hareketi sevgi- Hniz üzerinde fena tesir bırak- mıştır. Onun — hareketi, — kıza, sizin de onun gibi hareket ede- ceğiniz hissini vermiştir. Kızın ismini — saklamasını tabit gör- melisiniz. Bu bir yalancılık değil, onun tarafından alınmış ihtiyati bir tedbirdir. İlk tanıdığı bir gen- ce bir kızın bütün hüviyetini vere- ceğini zannetmek hatadır. O,mad- deten ve manen kendisini tedricen ve itimat ettikçe verir. Onun için arkadaşınızın hareketini kendisine izah edebilirseniz, ortada suitefeh- hüme mahal kalmaz sanırım. Hanımteyze Yalnız — şunu - bil ki, parayı verdikten sonra, Ot gün içinde, yedi - kilo kaybettim. — Kiranın yüksekliğinden mî? Taşınma ve yerleşme yoıyunluglıııd.ıı mı, bil- miyorum. Z 3 Artık sana o yeni yeni eşya- lar alırken Narinin bana açtığı yeni masraf kapılarından bahset- | miyeceğim. Hepsini sineye çek- meye mecbur olmuştum. On on beş gün apartıman'n içi görülecek şeydi. — Narinin dediğine — uyarak — türlü türlü elektrikçiler, yorgancılar, maran- gözlar; ressamlar gelip - çalışı- yorlardı. Evet. Ressamlar da var, Duvarlara yeni tarzda bir takım dekorlar yapıldı. Göze görünmi- yecek şekilde, asrl elektrik tesi- satı kondu. Ben karışmıyordum. Hattâ başlarında da bulunmiyordum. Narin bakıyordu. Ben yalnız işin ucu — keseye dayanınca - evvelâ feryadı, sonra da parayı bas- | yordum. Nihayet apartıman hazırlandı. Fakat nefis birşey oldu ha... Ben bile herşey bittikten sonra ilk defa girince şaşaladım. Nereden geldiği anlaşılmıyan tatlı renkli elektrik ışıkları altında, © güzel dekorlu duvarlar, yeni eşya, rüya gibi idi. Bayıldım. Fakat cebim- den çıkan paraların içimde aça- cağı yara kapanmıyordu hal.. İşin garibi de nedir biliyor musun ? Ben hâlâ, o pastacıda oturduğumuz gecedenberi, duda- ğımı bile Narinin vücuduna değ- dirmemiştim. D — Düğün yapacak mıyız ? Ne ola-« cak? Bunları da Narinle esaslı su- rette konuşmamıştık, Apartıman tam hazırlandığı günün akşamı Narine sordum: — Şimdi neemir buyurursun? Ben yine Evemi gideceğim? — Hayır, bu — Apartımanda kalacaksın. Çünkü eşyanın çoğu buraya taşındı. Evinde yalnız bir tek yatağın var. Boş evde sıkı- hrsın. — Demek bu geceden itibaren. buradayız. — Hayır, ben babamın evinde kalacagim. Bize gelirsin, yemek yersin, oturur, konuşuruz; sonra bu- raya gelir, kendi yatağına yatarsın, — Peki, sen bu apartımana ne vakit teşrif buyuracaksın? ( Arkası var)