26 Ocak 1932 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

26 Ocak 1932 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

2 Sayfh Halkın Sesi Ecnebilerin İhtida Talebi Son zamanda ecnebiler ara- sndan birtakım klmseler Mül- tülüğe müracaat ederek ihtida talebinde bulunmuşlardır. Bu farlalık bakkında dün ban karilerimizle görüştük. Bize uşağıdaki şeyleri söyledileri Ahmet Kuts! Bay (Firur ağa 97) — Din, insanlar için hava ve su kadar lüzumlu bir ihtiyaçtır. İptidai ve medeni her insanın Allaha ihtiyacı vardır. Katır boncuklarına taşlara, topraklara, yıldızlara tapan insanlar var. Fakat insanlara remzi ekmeliyeti, Allahı en iyi zaviyeden gösteren din, İslâmiyettir. İnsanlara Alla- bi en iyi Öğreten kitap ta Kurandır. İşte bu kitabı tetkik edenler dinlerini değiştirmek mecburiyetini hissediyorlar. Müftülüğe müracaat eden bir Alman doktoru da böy- le olduğunu söyliyerek — Müslü- manlığı kabul elınqur e SiAt Turgat Bq Topkapı Merkeze- —İslâmiyet son sistem bir dindir. dini terbiyeleri — yük- seldikçe ve inceldikçe — bu asri gdini kabul etmeleri bir zaruret Iıliıl alacaktır. — Ben öyle de- rim ki Garp ve Amerikanın bu- günkü maddi tekâmülü Küâbedir. Yakında islâmiyet doğuracaktır. İslâmiyet ilim dinidir. İslâmiyet cehalet ve taassupla birleşemez. Cahil ve mutaassıp softalar şim- diye kadar Türklerin Allahlarile kendileri arasma girmiş ve din bezirgânlığı yapmıya kalkmış Kuranın bile halk diline teret- mesine mâni olmuşlardı. Bugün- kü cereyamı — islâmiyet namına bir yükseliş telâkki — ederim. Müftülüğe müracaat edip müslü- BHan olanlar da — mabza Kuranı anladıkları için dinlerini değiş- tirmişlerdir. Hümt Bey ( Hajiç Fener Puafik dibi 17) — Tekâmül Allahın ezeli bir ka- munudur, Bizzat beşer gibi Bütün içtimal ve dinl! müesseseler de tedrici bir surette tekâmül eder. İlk insanların dinlerile son din olan islâmiyet arasında mukayese kabul etmez bir fark ve tekâmül vardır. İnsanlar en son ve en mü- kemmel her şey gibi dinin de en mükemmelini tercih ederler. Bu sene İstanbul Müftülüğüne ihtida için vaki olan fazla müracaatler işle bundan doğmuştur. İslâmiyet en son ve en kâmil bir dindir. Fakat bizde kâfi miktarda hakiki Alimler çıkıp bu dini öz dilimizle bize anlatmamışlardır. Yeni başlıyan cereyan bizim bu noksanlarımızı tamamlıyacaktır. SON POSTA : —aar— — — AHİLİ HABERLER Bir Facia Silsilesi .... Düşürdüğü 1 Doğurduğu çocuğu boğarak bahçesindeki erik ağacının dibi- ne gömmekle maznun Şaziment Hanımla ebesi Madam Zarok hak- kındaki tahkikat Müddeiumuul Muavini Sabri Bey tarafından ikmal edilmiş ve ikisi de tevkif olunmuşlardır. Fakat iş bukadarla bitmemiş, Madam Zarokun evinde zabıta marifetile yapılan taharriyat ne- ticesinde birçok aletler, kaçak tütün ve birtakım nebat kokıe- Gîı; Yüzünden Bütün Mektepler Tatil Edildi İstanbul Vilâyeti grip salg- minın tahribat yapmaması için lise ve — ortamekteplerle — ilk mektepleri bugünden itibaren 13 Şubata, yani bayram ertesine ka- dar tatil etmiştir. Düne kadar, hastalığın sey- rine ve sirayet derecesine bak- larak mekteplerde umuml bir tatile lüzum görülmemekte idi. Fakat havaların - devamlı ta- havvülü gribin daha ziyade art- masına sebep olacağı düşünüle- rek dün tatil kararı verilmiştir. Tatilin sebeplerini kendisile gö- rüştğümüz Sıhhiye Müdürü Ali Rıta Bey şu surette izah etmek- tedir t — “Bu sabah kar yağdı, bi- raz sonra bava açtı, havanın bu tahavvülü ve gribin temadi et- mesi Üzerine —mektepleri tatil ettik. — Sinemalar ve tiyatrolar da tatil edilecek mi? — Hayır, bu gibi yerlerin tatiline şimdilik lüzum görmü- yoruz. Tevkifhan2da Grip Dün Müddeiumumi Muavinle- rinden “İsmall Hakkı Beyle “Ad- liye Doktoru Hikmet B. tevkif- kaneyi teftiş etmişlerdir. Tevkif- hanede grip hastalığı bulundu- ğundan - sihhi tedbirler alınmış we fazla rahatsız olan mevkuflar tevkifhane hastahanesine nakle- dilmişlerdir. Son Posta'nın Resimli Hıkayesı. ri de elde edilmiştir. Şaziment Hanımin çocuğunun bu aletler: den birile düşürüldüğü de anla- şılmıştır. Fakat zabıta tahkikatı genişle- | diği zaman, adedi mühim bir ye- kün tutan bir facia silsilesi mey- | dana çıkarılmıştır. | — Şaziment Hanıma Madam Za- | Yoku tavsiye eden bir hahım, ı madamın hazakatini medih için İ kendi çocıığumı da dnşmdnaunn [ Galatasaray Klü- bünün Islahı Klüp Er kânı Yeni Ted- birler Düşünüyorlar Galatasaray klübünün yeni idare heyetinden Ali Haydar, Âdil Giray, Hayati, Eşref Şe- fik, Sermet Suat, Tahir Yahya, İııııııl Müştak, Fethi, Nihat Asım, Muhtar, Kara Mustafa zade Abh- met beyler evvelki gün Galata- saray lisesinde hususi bir top- lantı yaparak Galatasaray klübü- nöün tekemmül ve inkişafı için alınması lâzimgelen tedbirleri ko- nuşmuşlardır. Bu toplantıda nizamnamenin tâdili, memleket dahil ve hari- cindeki Galatasaraylıları bir ara- ya toplıyarak bir mahfil ve Ga- latasaraylılara mahsus bir stad- yom yapılması konuşulmuş, klü- bün varidatım artırmak ve klüpte disiplin. tesis etmek — noktaları üzerinde Fazlaca durulmuştur. Bu toplantılar devam edecek, alına- cak kararlar tatbik - edilecektir. Vecihi Bey Tayyare Yapıp Satmıya Teşebbüs Ediyor Sivil tayyareci Vecihi Bey tayyare yapmak üzere Kadıkö- yünde bir hangar ve tamirhane vücuda getirmiştir. Burada tay- yare yapılarak — satılığa çıkanla» cak, bu suretle memleketimizde Sivil tayyâreciliğin inkişafına ça- lışılacaktır. Vecihi Bey yakında tayyare insamna baslıyacaktır. Bir Ebenin,On BeşKadının Çocuklarını Meydana Çıkarıldı l söylemiş ve ayrıca daha birçok kadınların çocuklarını düşürdüğü de tesbit edilmiştir. Düşürülen çocukların on beş kadar olduğu tahmin edilmektedir. Diğer taraftan Madam Zaruk'un beş sene evvel İsmail Efendi isminde bir. mahallebicinin karı- sının çocağunu düşürdüğü — ve kadincığızın bir müddet sonra bu yüzden öldüğü iddialar meya- nındıdır Madam Zarok Şaziment Hanı'm"ın bir altın lkrel ılmııhı Kaçakçılık İhbarları Yapıldı İstanbul Gömrük Başmüdiriye- ti gümrükten kaçak mal geçiril- memesi için esaslı tedbirler almış ve bazı kimselerin kaçakçılık yapacakları hakkında — mühim malümat elde etmiştir. Bu mesele hakkında Başmüdür Seyfi Bey .unlırı seylemektedir. — Her zaman müteyakkız davranıyoruz. Bugünlerde güm- rüğe mühim kaçakçılık ihbarları yapılmıştır. Bunların izi üzerinde- yiz. Yakalar, yakalamaz mahke- meye vereceğiz., Öğrendiğimize göre hakların- da ihbar yapılanlar sıkı bir su- rette takip edilmektedir. Bugün- lerde — birkaçının — yakalanması pahtemeldir . Killi Taleba Birliği Darülfünun fakülteleri talebe- lerile diğer yüksek mektep tale- beleri, birkaç sene evvel faaliyeti sekteye uğramış olan Millit Türk Talebe Birliğini yeniden tesis et- miye karar vermişlerdir. Bu on beş gün içinde talebe murahhas- ları toplanarak birliğin yeni şek- lini ve faaliyet programını tesbit edeceklerdir. Muallimlerin İmlihamı Haber aldığımıza — göre - ilk- mektep muallimleri için ber sene açılan orta mektp imtihanları bu sene yalnız riyaziye ve tabliye derslerinden açılacaktır. Tarih ve coğrafya imtihanı artık yapı- mıyacaktır, Günün Tarihi Borsada Yeni İdare Meclisi İstifa eden Para Borsası Mec- lisi yerine yeni intihap yapılmış intihapta Maliye Vekâletinin gös- terdiği namzetler kazanarak riya- sete Ferit Ferhat, İkinci Reisliğe Zahit, azaliklara da Refik Tevfik, Firuz Kapancı, M. Miyohas To- koplo, Hara Hardaci Beyler intihap — olunmuşlardır. — Borsa Temyiz Heyetine ise Osmanlı, İş, âirnî, Deniz — Bankalarile Borsa acentelerinden Muhittin ve Arif Beyler seçilmişlerdir. Kaçakçılık Mücadelesi Gümrük Muhafaza Kumadan- şl dün ilk defa olarak İstanbul luhafaza Muduılugu ne bazı ev- rak göndermiş, kaçakçılıkla mü- cadele şekli hakkında müdüriye- te talimat vermiştir. Bayoğlunda Otomatik Telefon Telefon Şirketi, Beyoğlunda otomatik telefon tesisatını bir seneye kadar yapacaktır. Tesisat için İâzım olan makine ve male zemeler Fransaya sipariş edilmiştir. Malzemelerden bir kısını peyder» pey gelmektedir. İhracatımız Ve Lehistan Lehistan bükümeti neşrettiği bir kararname ile bazı eşyanın ithalâtını — menetmiştir. Bunlar arasında memleketimizden çöne derilen hububat, meyva ve sebe zeler de vardır. Harici Ucaret ofisi tahdit listesini İktısat Ve- kâletine göndermiş!'ir. İrandaki Murahhas Heyetimiz Tabran 25 — Hariciye — Vekiii Tevfik Rüştü Bey İran Şahı Hı. ne Gazi Hz. nin se'âmlarım — arzet- mişerdir. Şah Hz. pek müte- hassis olarak gerek kendisinin, ge- rek milletisin Türç milletne ve ricaline karşı samimi hizsiyat besler diklerini aöylemiş, bilmükabele se Menlarının Gazi Ha ne ; arzımı İstes miştir. Şah Hz. Türk ordusundan da sitayişkâr bir lisamla bahsetmiş- tir. Türk Murahhas beyetinin yarın hareket etmesi muhtemeldir, Yunanistanda Futbol Atina 25 — Olimpiyakos ve A. E K. futbol ekipleri arasında vuku bulan dostane bir karşılaşmada A, E K. futbol takımı Üüçe karşı bir sayı ile mağlüp olmuştur. Paris - Viyana Maçı Paris 28 — Viyana futbol maçı bire karşı $ sayı ile Avusturyalılar taratından kazanılmıştır. Eski Bir Dava Dün İkinci Ceza Mahkeme- sinde Yarın gazetesi sahibi Arif Oruç Bey tarafından Cümhuriyet garelesi sahip ve Mes'ul Müdürü ile bazı Eskişehirliler aleyhine açılan davaya devam edilecekti. Eskişehirden cevap — gelmediği için muhakeme - talik edılnıışlıx Pazar Ola Hasan Bey Ve Eczane L Yolcu — Ne o Hasan Bey, bu köşe başına işporta mı kuruyorsun? 2: Hasan Bey — Hayır, eczane açr yorum. İşporta degil, 8 Yolcu — Bu nasıl eczane, Hasan Bey? Yol ortasında eczane olur mu? 4 Hasan Bey — Şimdi herkes grip oldu. Mendilden başka ilâç yok. Ben de hurada mendil satacağım