26 Ocak 1932 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 4

26 Ocak 1932 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 4

Hemşeri Gözile “Yalova Türküsü,, Münasebetile... Darülbedayün bir müddetten- beri hazırlanan operet kısını "Ya- lova türküsü,, ismindeki ilk tem- tilini ilân etti. Millt tiyatro heyetimizin bu boş çığırda bir yenilik gösterip muvaffak olmasını her sanat İş- kı gibi ben de camı gönülden temenni ediyorum. Fakat ben bu temennide iken bu yeni (komedi müzikal) in bazı gifteleri bir ga- Bete sütununda intişar etti. Oku- yunca donakaldım. Bu parça- lardan bir kısmını nümune olmak Üzere yazıyorum: * Acem ağrı bir şarkıdam * Gece duşumda gördüm bir civan hatun kişi. 'Tahranda, İsfahanda yoktur amma bir eşi.. Tamam pilâtindendir yirmi sgeççiz dişi, X Kaşlar keman değil Coutr- bas teli...v.s. , Dedi kodu: *Londradan mektup gelmiş. Bu seneki Kraliçeye. Onu Lortlar kamarasına. Davat etmişler çaya.,, “Dedi kodu dedi kodu. Onun eti, bunun budu. Kim ne dedi, kim ne giydi? Kim kiminle — bir uyudu, *“Ayol aldınız mm haber? Bir Çinli kadın milyoner İstiyormuş evlenmek.. Ahp gitmeği Çine Şişlide bir küçük Beyi Aman ne iyi, aman we byi... » Vakıa herkes — fikrinde ser- | besttir, fakat bana sorarsanız bu dereceye inmeye bacet yoktu, derim. Çok temenni ederim ki * Yalova türküsü , nün bestesi gültesinden çok, amma pek çok iyi olsun, Ve bilirim ki bir ope- rette veya komedi — müzikalde güfte besteden sonra gelir. Fa- kat bunlarda güftenin bu kadar manasız olması — İâzımçeldiğine dair bir kalda yoktur, zannede- rim. Bilâkis benim işittiğim fran- gızca ve — ingilizce operet ve komedi — müzikal — şarkılarında gülteler daima hoş - hatta bazan ve hatta ekseriya - çok boş ola- rak — intihap edilir. Gültelerin boşa gitmesi, halkı eğlendirip bislerini okşaması eserin muvaf- fakıyeti için elzemdir. »x Bügünkü vaziyete göre bence yapılacak birşey vardır. “ Yalova türküsü,, nün temsilini beş on gün dâha tehir etmek, - hepsi böyle be- güfteleri değiştirmek ve mill iyatromuzun ilk komedi müzikali diye ortaya daha iyi bir şey koymakl HEMŞERİ | Harpta Batan Vapurlar Kahire (Hususi ) — Ebukir onda batan vapurların çıkar- sı takarrür etmiştir. Çıkarılan nvaz bedelinin yözde elli ikisi vcümete ait olacaktır. yatakta | —SON POSTA Araşit Yağı Münakaşası sak GÜĞÜ iardRüEĞER aeğramaz caREğL İzmir Havalisi Tacirleri Araşit İthaline İıı_iı(Hımı() Sanayide kulla- nılan araşit ve diğer nebati yağ- ların ithal edili edilmemesi mes - elesi, aylardan- beri uzanp gi- den bir münaka- şa mevzuu oldu. Garbi Anadolu- da yağ istihsal eden mıntakalar- da yapılacak ba- sit bir tetkik, se nelerdenberi u- zayıp giden bu mes'eleye artık bir netice veril- mek zamanı gel diğini anlatabilir. Bu mes'ele hakkında İzmir mmtakası Ticaret Müdürlüğünden Ticaret odasından ve en mühim iki yağ tacirimizden malümat is- tedim. Edindiğim neticeyi şöyle hulâsa edebilirim: — “Bundan beş, altı sene evvel bilüâmum nebati yağların memlekete ithalinin men'i mese- lesi mevzubahs edilmişti O za- man zeytinyağı fiatleri 70-100 kuruş arasında muamele görüyor ve kâmilen ihraç ediliyordu. Gar- bi Anadolunun 25-30 milyonluk zeytinyağı rekoltesinin kâmilen Koı_ıya(iâ Yeni Bir Mezbaha Yaptırılacak Konya, (Hususi) — Şehrimiz belediyesi fennt bir mezbaha in- şası için teşebbüse girişmiştir. Mezbaha Konyanın Şark tarafın- da Çayırbağı denilen kısımda yaptıralacaktır. Fakat para me- selesi, bu teşebbüsün fil saha- sına intikalini biraz gçeciktirecek gibi görünmektedir. Belediye su meselesile de meşgul olmaktadır. Bu cıvardaki Dutlu memba sı- yunun şehre getirilmesi düşü- nülmektedir. Alâiyede Şayanı Dikkat Bir Dava İkame Edildi Alâiye ( Hususi ) — İki sene- denberi meflüç bir halde yatakta yatan bir kadın tarafından şayanı dikkat bir dava ikame edilmiştir. Bu kadın, Hasbahçe mahallesin- den Sabri Hocanın zevcesi Fatma Hanımdır. İddiaya göre, Fatma Hanım bundan iki sene evvel hastalanmış ve Müftü lâkabı ve- rilen Mystafa Çavuş isminde bi- risi bu kadına iğne ile bir madde şırınga etmiştir. Kadın bu yüzden felce uğradığını iddia etmekte ve Mustafa Çavuştan tazminat iste- mektedir. ÇAM M Asım Hilâllahmer Balosu İzmir, (Hususi) — Şehrimizde Hilâliahmer balosu için hazırlık- lara devam edilmektedir. Tağilada, Nihayet Verilmesini İstiyorlar İzmirde Bir yağ fabrlkasında zegtin çığınları ibraç edildiği ramanlarda araşit yağımn memlekete itbali faydalı görülmüştü. Memlekete vasati olarak 75 kuruş getiren bir mahsulün 25 kuruşa temini mümkün olan bir işte kullanmılması © zaman için faydalı değildi. Bu itibarla o zae- man araşit ve diğer nebati yağ- ların ithalinde mahzur görük- müyordu. Fakot şimdi zeytinyağı fint- leri 35 kuruşa kadar düşmüştür. Zeytinyağı ihracatımız da eski- sine nisbetle çok azalmış; Ana- Umumi Meclis İçtimaı Adana, 25 (Hususi)— Vilâyet Umuml! Meclisi dün öğleden sonra Vali Vehbi Beyin riyase- tinde ilk içtimamı aktetti, Evvelâ izahname, sonra da Daim! encü- men mazbatası okundu. Bunu mütcakıp reis ve kâtipler intihap edildi. Cumartesi ve salı günleri Umumi Heyet içtimaı, Çarşamba günleri da Encümen içtima: va- pılacaklır. İzmirde Spor İzmir ( Hususi ) — Göztepe Spor klübü kongresi yapıldı, kon- gre riyasetine sabık mektupçu Şevki Bey intihap edildi. — Gönende Kahveciler Şimdi Nohut Ticaretine Başlamışlar Gönen ( Hususi ) — Kasaba- mızda bazı kahveciler kahve fiatinin artınasını bahane ederek kahveye nohut karıştırmıya baş- lamışlardır. Kahvenin okkası 190 kuruşa satılmaktadır. Bir kısım kahvelerde kanelâ ve somata da satılmaktadır. Bilhassa kanelâ rağbet bulmuştur. Ramazan olmak münasebetile kahveler saat 3 e kadar açıktır. Sabaha kadar açık olanlar da var- dır. Halk geceleri tombala oy- namakla — vakit geçirmektedir. Şehrimizin yegâne sinemsı da Ra- mazan münasebetile haftada iki defa yeni fHim göstermektedir. WŞİ A Covdet” doluda — zeytin- : yağı istokları faz- K lalaşmıştır. Vaziyet böy- le olduğu halde sanayide hâlâ ha- riçten celbedilen yağları kullan- mak, kendi zararı- mıza çalışmaktan başka bir şey değildir. — Eğer nebati — yağların memlekete hali menedilirse hem harice satıl- anyan zeytinyağı Istokları harcan- mış olacak; hem de sisam gibi, pamuk gibi, ay çiçeği gibi mahsullerimizden ne- bati yağlar İstihsaline bir yol açılacaktır. Fabrika işleten bir zeytinyağı tacirimiz, şebrimiz Ticaret Oda- sına ederek — nebati yağların ithalinin menedilip edi- miyeceğini sormuştur. Bu fabrika sahibi zat nebati yağların ithali- nin men'i halinde tarlalar kira- müracaat lıyacak ve köylüye avans vererek | bile:köylü cigarası siçmiye bapı nebati yağ istihsal edecektir. ADNAN | Muğlada Yol Inşaatına Davam Ediliyor Muğla 24 (A.A.) — Muğla Marmaris yolunun yeni yapılan kısmında köprü ve — menferler ikmal — edilmiştir. Yalnız şosa ferşiyatı yapılmamıştır. Bu kımım sekiz buçuk kilometredir. Kulluk yelundaki —tamir — ameliyesi da bitmek üzeredir. Menfezler ikmal edilmiştir. Köyceğiz yolundaki bu ayın sonunda yapılacaktır. İzmirde Garip Bir Hamam Eğlen- cesi Tertip Edilmiş İzmir, (Hususi) — Cuma ge- cesi karantine hamamında eski devirleri andıran bir hamam #le- mi tertip edilmiştir.. Hamama yüzlerce kadın müştieri onar ku- ruş duühüliye ile grmişler, kö- çekler ellerinde zillerle gece ya- rısına kadar göbek atmışlardır. Kasten Yangın Meselesi İzmir (Hususi) — Kasten yan- gn çıkarmakla maznun Ucuzluk mağazası sahibi Hüsamettin Be- yin mubakemesine devam edil- miştir. Gelecek celsede karar verilecektir. Muhbirlera İkramiye Adanada Belediyenin muhtelif rüsum kaçakçılığını ihbar eden muhbirlerden birine 72, diğerine 45, birine 5, ve iki kişiye de 2 şer tira “İkramive verilmistir. ik- | köprü ve menfezlerin de ibalesi | Sihhat Bahsi Sarmısağın Faydasına Dair Vücudü sağlamlaştırmak ve dab ma şihbatte bulundurmak için faydır h ev ilâçlarının büyük bizmeti oldu: gua iakâr kabul etmez bir hakikattir. Bu ilham iledir ki Diş Tabibi Rubi Vamık Bey manzum ve orijinal bir yan yazmıştır. Tababette Kakodilat İsml verilen Uâca dair olan bu yazr mn karilerimizce de beyenileceği kanaatindeyir. Dercediyorum Size tarif edeyim, kuvvet, kudret ilâcı Gerçi kokusu fena, lezzeti biraz acı Bu Hâç her mideye İştihaaver olur Bunu içen mutlaka gürbüz dilâver olur Azmü iradesini arttırırmış adamın Çüzki ecevelânını tanzım edermiş kanın Yüz dirhem sarmısağı dövmeli gayet ince Yüz dirhem alkol katıp bırakmalı keyfince Yirmi üç gün bu tarzda bir kap içinde kalamm Sarmısağın tamamen oösarerini alsın Sonra kalın bir beze koyup bezi büzmeli Kuvvetlice sıkarak maylini süzmeli Sabah akşam bu sudan onar damla içmeli Demir gibi olurmuş İnsanın boynu beli Kakodilat kullanma lütum yoktur iğneye Sarmısağın suyunu indir böyle mideye Köylü Cigarası Çok Rağbat Gördü İxıııîr._-(Hurıu.ıî) — Burada köylü cigarası çok rağbet gördü. Eskiden günde dört kilo yenice cigarası satanlar şimdi bir paket satıyorlar. Hanimefendiler, Beyler ladılar. Edremitta Tifo Edremitten bildirildiğine göre iki gün evvel bir tifo vak'asi görülmüş, sirayetinin men'i için tedbirler alınmıştır. Balıkesirde Spor Balıkesirde geçen cuma günü yapılan futbol — müsabakasında İdman Yordu takımı, İdman Birliği takamını mağlüp etmiştir. Adana Mezbahası Adana 24 ( A.A.) — Şehri mizde — yapılmakta olan — yeni mezbahanın makinelerinin kuru- masına başlanmıştır. İki aya ka- dar ikmali ümit edilmektedir. Antalyada Antalya, 24 (A. A.)— Umum! Vilâyet Meclisi 40 günlük dewe resini ikmal ederek dağılmıştır. Vilâyetin 1932 bütçesi 570,770 liredır. Maarif tahsisatı 206,011 Naha tahsisatı 18 - ve fevkalâde kasımları 192,063 liradır. İngilterede Yeni Gümrlük Tarifeleri Londra 25 — Çelik, pamuk, yün, makineler, kimyevi mahsulât ve kunduraların yeni bir karars name ile on beş güne kadar tahdit gümrük resmine — tâbi tutulacağı bildiriliyor. Fasta Müsademeler Rabat 25 — Tunuf mıntaka- sında kıyam erbabile bir. mü- sademe olmuş, bir zabit ve üç Fransız taraftarı varalanmıstır.