29 Ocak 1932 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

29 Ocak 1932 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

ı Halkın Sesi Milli Oyunlarımıza Ahenk Verme Meselesi Mi oyunlarımızı abenkleş- tirmek için ben Hanım kız- karımız tarahından tecrübeler yapılıyor. Bu tecrübelerden birinde #avvelki gün hazır bulunan — bir. arkadaşımız, müşahede ve — intibalarını Son Postada nakletti. Bu mebetle düe de karileri- n görüştük, bu teşebbüs bakklaındaki fikirlerini sorduk. Bi aşağıdaki — cevapları verdiler: Hüseü B. (Sultaksülim Fıstıkdibi 17) — Amerika garibeler mem- leketidir. Ona bu vasfı verdiren ıııınıııı ve baıdündürücü ser- veltidir. Refahın zirvesine çıkan Amerikalılar kendilerinde hcye— can yaratmak için garip garip Adetleri, oyunlari taklit etmişler. Vıh;ılenn dansımı, sazını almış- lar. - Siyahilerin rgalanmalarını, yanmış şiş cazırtısını — andıran cazlarını hiç beğenmem. Bu danslar benim zevkimi kat'iyyen tatmin etmez. Bizim çok ince milli oyunlarımız ve insanın ru- buna billür gibi akan yerli lııvı- larımız vardır. Buaları d! “tmek gçok iyi olur. Bunu yapmıya çalı- şan gençlerimizi teşvik ve lızndır etmek lâzımdır. » Balâhattin Bey ( İstanbal M ünell mek- tep mesilimler ndea ) — Herşeyi ve zengin tarihi elan Türkün bakir ovalarında, ormanlarında akan beyaz nehir- leri gibi ruhları coşturan güzel havaları, şarkıları, türküleri de yardır. Bu milli havalara cevap veren güzel ve müstesna rakısla- rımız da pek çoktur, Bunlar biraz tehzip ile salonlarımıza kadar pekâlâ girebilir. Vali Mu- biddin Beyin bu busustaki te- şebbüsü çok hoşuma gitti. Ne yalan söyleyim, ben Amerikadan gelen dansları hiç sevmem, Bun- lardaki soğuk yeknesaklık beni tatmin etmez. Bulunduğum sa- lonlarda ( Asr? değilsin! ) itabın- dan kurtulmak için bunları adeta H—ıyeıekuym Ahmet Bey ( Eııııııuı Oteli ) — Azizim ben Konyalıyım. Ben ( oturak âlemlerine bayıl.rım) gdersem — beni — ayıplıyacaksınız. Fakat bu oturak âlemi çok yan- hş anlaşılmıştır. Oturak âlemleri milli bir danstan kat'iyyen başka bir şey değildir. Bu âlemlerde rubları - gıdıklıyan ve coşturan öyle havalar ve öyle güzel raks- var ki, bunların — Üzerin- den — bir Ban'at rötuşu geçi- rilince mükemmel bir milli raks meydana çıkabilir. Selim Sırrı Beyi yeni tecrübelerinden dolayı takdir etmemek mümkün değildir. DARHİL Almanyadan Fabrika Getirtilecek İktisadi — buhran — dolayısila | yıkılmıya — ve iflâsa mahküm bu- Tunan Alman sanayiünden bir kıs- mmın memleketimize nakli — için bir teşebbüs yapılmıştır. Son göümürük bimaye sistemleri ve buhran — dolayısile — #lâsa mah- küm olan Alman - sanayicilerinin bu teklifi kabul edecekleri zan- nedihnektedir. Tacirlerimizden — müteşebbis bir zat bazı Alman müesseselerila anlaştığını, memleketimize bazı fabrikalar getireceğini Alman sa- nayil lâmm gelen müsaadekâr- lığı görecek olurlarse memleke- timizin birkaç sene sonra refaha kavuşacağını söylemekte, bu fırsat- tan muhakkak sürette - istifnde etmemizi tavsiye etmektedir. Kaçakçılar İskambil Kâğıdı Kaçırır- larken Yakalandılar Gümrük Muhafaza Memurları bir ikâ gün içinde iki mühim kaçakçilik — teşebbüsü meydana çıkarmışlardır. Bu cümleden ola- rak Seyrisefainin Çanakkale va- purunda mühim miktarda iskam- bil kâğıdı tutulmuş, bundan baş- ha İimanımıza gelen Holanda bandıralı Piyer vapurunun bir tay- fasının delâletile vapurdan şehre bir sandalla — podra, — eşarp, Mısır cigarası, gaz çıkarıldığı gö- rülmüş, sandal müsadere edilmiş ve Hollandalı tayfa yakalanmış, acentenin kefaletile tahliye edil- miştir. Milli Vapurlar Avrupaya Sefer Yapmaları Mümkün Müdür? İstanbul Ticaret Odası Milli vapur kumpanyalarının —Avrupa seferleri yapıp yapamıyacaklarını tetkik etmektedir. Tetkikat henüz bitmemiş olmakla beraber söy- lendiğine göre eldeki vapurların Avrupa seferleri — yapabilmeleri için esaslı tamir görmeleri icapet- mektedir. Esrar Yakalandı Yenicamide — sabıkalı Kürt Mustafanın kahvesinde 3 okka 25 dirhem esrar bulunmuştur. Mustafa yakalanmıştır. Son Fosta'nın Resimli Hıkayesı : : Hasan Bey — Maşallah, Maşallah... camiin önü ne kalabalık... Herkes Türk- çe Kuran dinlemiye gidiyor. 2: Hasan Bey — Ben de arasına girip eturayun da dinliyeyim. SON POSTA ——— l IABBRLEB I Belgrat Ormanları Bir Tehlike Atlattı | İ Prenses Nimet Hanımın | Davaksır Reddedildi İstanbulun su bentleri ve heuden bııhyen Belgrat ormanınım, kendi çiftliğinin bududu dahilinde olduğundan bahsile Mahmut Mub- tar Paşanın zevcesi Prenses Nimet H. bu ormanın kendisine ait o- duğuna dair bir istihkak davase açmıştı. 927 senesindenberi devam etmekte olan bu dava nelicelenmiş | Temyiz beyeti umumiyesi Hazine lehıne karar vermiştir. Orman İda- resi, Nimet Hanımı bu davayı ikameye sevkeden tapu senedinin tas- hihi için mütekabil bir dava açmıştı. Zaman zaman Belgrat ormanının kendilerine ait olduğunu İddia | edenler bulunmuştur. Mütareke esnasında da İngiliz işgal ordularına odun tedariki için orman tahrip edilmişti. Bundan birkaç sene avvel sahtekâr bir adam, ormanın sekiz bin dönümlük mahallinin tapusunu eline geçirerek tasarruf iddia etmişti. Orman idaresi senelerce uğraş- tıktan sonra sahtekârlar mahküm olmuştu. Bütün bu iddialardan sonra Belgrat ormanının bakiki sahibi anlaşılmış ve Hazineye ait olduğu Temyiz Heyeti Umumiyesi rına iktiran etmiştir. Grip hastahğı bütün şiddetile devam etmektedir. Şehirde bu hastalığa tutalanların nisb -ti tah- minen yüzde altmıştır. Kendisile görüştüğümüz Sıhiyye Müdürü Ali Riza Bey griplilere çu tavsi- yede bulunmaktadır: *“— Grip haddi zatmda mühim bir hastalık değildir. Başka has- talıklarla ihtilât ederse fenadır. Onun için gripliler tamamen iyi Piyango Vuran Bir Ameleyi olmadan dışarı çıkmamalıdırlar. , | Bir Tramvay Yoldan Çıktı Dün öğle lıefl Fatih - Har- biye seferini yapan ikinci mevki bir. tramvay — arabası köprüde raydan çıkmıştır. Bereket versin devrilmek suretile bir facia w- kubulmamıştır. Bu yüzden o hat üzerindeki tramvay seferleri bir saat kadar inkıtaa —uğramış, tramvay güçlükle raya alınınıştır. Uırsızlar Bir Terzi Dükkâ- undan Elbiseleri Aşırmışlar Sirkecide Tramvay caddesinde | Yuda Efendinin terzi dükkânma giren meçhul hırsızlar dükkândan 20 kostümlük kumaş 20 pantalon 18 yelek, 1 palto, & caket çala- rak kaçmışlardır. | Talisiz Talili Arkadaşları Tehdit Etmiş Beşiktaşta oturan tütün ame- lesinden Hâmit Ef. Yubaşı pi> | yangosunda büyük ikramiye ka- zanmıştı. Bu para Haâmit Ef, ye saadet getirmekle beraber bir parça da rahatını kaçırmıştır. Çünki Hâmit Ef. evvelki gün polise müracaat ederek tütün amelesinden Cemil ve Hayri ismindeki amelelerin kendisinden para istediklerini ve ölümle teh- dit ettiklerini söylemiştir. Zabıta Cemil ve Hayri Efendileri yaka- hyarak haklarında tahkikata baş- lamıştır. Bir Sabıkalı Mahalle Bekçi sinin Ta- bancasını Çalarak Kaçmış Kalyoncukulluğu bekçisi İs- mail Ağa ©o civarda Şevketin kahvesinde otururkea yanma bir adam yavaşmıştır. Hiristo ismin- deki bu sabıkalı bekçinin taban- casını çalarak kaçmıştır. Bekçi güç bal ile tabancasını kurtara- bilmiştir. İhtisas Mahkemesi Müddeiumumiliğe dün yeni bir kaçakçılık davası verilmeciği için ihtisas mahkemesi teşekkül etmemiştir. 29 —zmmna Günün Tarihi Tütün | Kongre İçin Ha- zırlık Başladı 1 çebetili Akmrada toplanscak tütün kongresine gidecek olan Tica» ret Odası murahhasları dün öğleden evvel odada bir toplantı. yaparak kengrede — söyliyeceklerini — tesbit etmişlerdir. Harici Ticaret Ufiside tötün Ihracatı bakkında mübim bir rapor hazırlamıştır. Ofla Müdürü Cemal Bey yarm, tütün raportörü Halük Beyle Anka- raya giderek raporu İk 1sat Vekâles tine verecektir.. Kongre hakkında aldığımız haberlere göre, sulak ve ©ve yerlerde tütüm zeriyatının tahe didi bakkında muhakkak bir karar alınacaktır. Kongreyi en — ziyade işgel edecek meselele-rden biri ve belki en mühimmi tötün ihracatçi- lanmın, — İahlaat — İdaresinin — tütüm Ihracatından — vargeçmesi hakkında ileri sürdükleri noktai ardır. Kons grede Balkan devletlerile tütün ihe vecatı. baklında bir anlaşma yapıl- mast meseleri de müzakere edile- cerktir. İktısat Müdürlüğü Belediye — İktısat Müdürlü- güne Milli İktısat ve Tasarruf Cemiyeti Umumi Kâtibi Vedat Nedim Beyin tayin edileceği ya- zılmıştı. Dün Belediyede yaptığımız * tahkikatta bunun doğru olmadr Yını tesbit ettik. Polis altıncı şube Müdürlüğüne de henüz kimse tayin edilmemiştir, Tiftik Satışı Son iki gün içinde piyasada Tagiltere için (400) balye Kastar monu tiftiği (S1) kuruştan, yine (70) balye Kastamunu tiftiği (53) kuruştan satılmıştır. Lik Maç!ları Kaldı Fetbol Heyeti bugön Taksimde yapılması mukarrer olan — futbol İll maçlarıcı, grip salgini — dolayısile tebir. etmiştir. Elli Kuruşa Kavga Burgazda demirli olin Nazım vapuru mürettebatından Veysel ile Mevlüt arasında 50 — kuruş alacak yüzünden bir kavga çık- mıştır. Mevlüt Veyseli hırsından tehlikeli surette yaralamıştır. Belediye Yıllığı kstatistik Umum Müdürlüğü tarafından takdir edilen beledi. yenin bazırladığı yıllık istatistik hem Türkçe hem Fransızca neş- redilecektir. Bu itibarla belediye matbaasına Fransızca harf alına- caktır. Kânunusani İ ı ! indn —a Pazar Ola Hasan Bey Ve T“rkçe Kuran cemaat şimdi anlıyoruz. 8: Cemaat — Oh, Hasan Bey... Ki- tabımızda ne güzel şeyler — varmış, asıl *& Hasan Bey — Evvelce Kuramı Ke- yanca, gümdi kafamızın içine de giriyor.