13 Mart 1932 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 4

13 Mart 1932 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 4

Söz Aramızda Okumuş Kızlarla Okumamış Kızlar Neler Kon uşurlar — Sen kahve içiyormuydun? | Hiç bilmiyorum. — Hayır, fakat bugün... Bura- da.. fala bakacak ta ondan bili- yor mutun?... Kalbi saf ta ne söy- lese çıkıyor, çok tecrübe ettim.. — Bıktım, — vallahi — bıktım artık... — Bu kadar acı acı neden şikâyet ediyorsun?. — Şu üstümün başımın baline bak.. Herkes kürkler içinde ipek- liler içinde yüzüyor.. Bu kıyafetle | iki kişiye karışmıya utanıyorum.. * — Ben istemiyorum, sen razı olur musun? — Evlendikten sonra - çalış- mıya mı?, — Allah göstermesin.. öyle ise ne diye evleneyim?.. * — .. Elbisesini gördün mü?. Ne güzel.. ne şık değil mi?.. Hangi terziye — diktirdiğini bilsem, ben de gider diktirirdim. * dediğin macerasını böyle duydun — Talih — İnsan anasından talihli doğ- malı.. Gerisi lâf.. * — Ben evlenince evimi bir hizmetçile idare edebilirim.. — Bir mi?, Ben iki isterim.. | biri ortalığa baksın — biri de mutfaşa.. Bu muhaverelerin son Üçü tahsili az hanımlar — arasında cereyan etmiştir.. Eğer ilk üçü de böyle olsaydı mazur görülebilirdi. Fakat maalesef onlar iki okmuş hanım arasında geçmiştir. BELKİS HALİM /Tramvay İzmir Atlı Tramvaydan Kurtulacak Mı? İzmir, ( Hususi ) — Konak - Kemer tramvay hattinin malze- mesi gelmiştir, Maalesef kumpan- yenm faaliyete geçmesi şüphbeli görülmektedir. —Asıl — müşkülât malzemenin çıkarılmasındadır. Belediye iki ay sonra şirketi faaliyete davet edecektir. Bu suretle İzmirimizin atlı tramvay- lardan kurtulması mümkün ola- caktır. Mersin Defterdarı Mersin Defterdarı Avni Bey İçel Defterdarlığına nakledilmiş ve Mersin Defterdarlığına da Ma- liye Vekâleti ikinci şube müdürü Remzi Bey tayin olunmuştur. İzmir Ehali Bankası İzmir ( Husust ) — Ebali ve Esnaf Bankası Meclisi İdare in- tihabı martta yapılacaktır. İnti- hapta fırka tarafından namzet gösterilmiyecektir. Bir Aylık Et Sarfiyatı Adana (Hususi) — Geçen şu- bat ayı zarfında şehrimizde 1434 koyun, 1930 keçi, 183 inek, 60 öküz, 270 dana, 41 manda kesil- SON POSTA MEMLEKET HABERLERİ Trabzon Sporcuları Alâka- darların Himmetini Bekliyor Stadvum İnşaatır Yarıda Kaldı Trabzon (Hu- susi) Spor meselesinde bi- zim Trabzon da İstanbul — kadar talihsizdir. Çünki burada mahalli teşekküller spor- culara biç yar- dim - etmiyorlar, 927 — senesinde mıntaka — reisi Celâleddin Avni Beyin gayretile maballi — teşek- küllerden beş bin lira kadar bir yardım temin olunmuş, bu para ile derhal bir stadyum inşasına başlanılmıştır. Fakat bukadar az para stad- yum İnşası için tabil — kâfi değildi. Müteakıp senelerde al- nacak para ile de stadyumun ik- mali mukarrerdi. Fakat ilk sene zarfında duvarlarının bir kısmı yapılmasına rağmen, spor sahası bugün eski harap vaziyetin- den tamamen farksırdır. Çünki diğer senelerde yardım - yapı- madığı için bu güzel teşeb- büs yarıda kaldı. Şunu derhal kaydedeyim ki spor varlığı şehri- Adanada İhtısas Mahkemesi İşe Başladı Adana, ( Hususi ) — İhtısas mahkemesi işe başlamış ve dört kaçakçı maznununun muhakeme- lerini neticelendirmiştir. Tütün ve cıgara kâğıdı kaçakçılığından maznun Ceyhan kazasında Boda mahallesinde —oturan ve Hava oğlu Ramazan altı ay hapse 565 lira para cezasına, tütün kaçak- çısı Ceyhanın Çiftlik köyünden Kör Abdullah oğlu İbrahim altı ay hapse ve 4400 lira para ce- zasına tütün ve cıgara kâğıdı kaçakçısı Ceyhanın Hamitbucağı köyünden Hüska oğlu Agâh altı ay hapse ve 80 lira para ceza- sına mahküm edilmiş, diğer maznun beraet etmiştir. Bir Katil Yakalandı İzmir (Hosusi) — Tilkilide arabacı Fuadı yaralıyarak öldü- ren arabacı Hüseyin yakalanmış ve cürmünü itiraf etmiştir. Konyada Zabıta Meçhul Katillerin İzi Üzerinde Konya, (Hususi) — Geçenler. de Selimiye mahallesinde Şimen- difer Memurlarından Osman Ef. nin zevcesi ve beş altı yaşındaki çocuğu meçhul şahıslar - tarafın- dan vahşiyane bir surette öldürül- müştü. Zabıta katilleri yakala- mak üzeredir. . Trobzonun yarıda kalan futbol sahası mizde oldukça xengindir. Bugün burada resmen' tescil edilmiş altı. kulüp faaliyet halindedir. Fakat bu kulüpler daha doğrusu Trabzon sporculuğu kudret ve kuvvet itibarile bundan altı sene evveline- nazaran daha geri ve daha zayıftır. Size ufak bir ta- rihçe yapayım, Bizim kulüpler arasında İdman ocağı ve idman gurupu daima faikiyeti muhafaza etmiştir. Fakat mektep talebesinin ha- riçteki kulüplere intisabı yasak edilince kulüpler zayıfladı, ancak Altı Tane İke Yumurta Beş Kuruşa Adanada bu sene birçok şeyler bol ve ucuz olduğu gibi bu meyanda yumurta ucuzluğu da görülmektedir. Adana köyle- rinden ve civar vilâyetlerden ge- tirilip pazara dökülen yumurta- ların dördü beş kuruşa kadar satıldığı gömlmek"dlfı Toptan alındığı takdirde daba ucuza malolın yumurtalar kârcı- larında üç tanesi beş kuruşa satılmaktadır, Mevsimin serin devam etmekte olması eski yu- murtalar üzerinde bile tesir yap- mamış ve bunlar bozulmamışlardır. Bununla beraber Ceyhan ve cıvarında altı Yumurtanın beş kuruşa satıldığı baber verilmek- tedir. İzmırde Belediye Sılıııaya Karşı Mücadeleye Girişti İzmir ( Husust ) — İzmirde sıtma mıntakası olarak şöhret bulan Karşıyaka civarında Bos- tanlıda oturan halka belediye okaliptüs fidanları tevzi etmiştir. Bütün halk bu fidanları bahçele- rine dikmiştir. Bu ağaçların bu- lunduğu yerde sivri sinek barına- mamaktadır. İsmet Paşa Bolvarı İzmir ( Hususi ) — İsmet Pa- şa bolvarında istimlâk muamele- si tamamile bitmiş ve faaliyete başlanmıştır. Bolvar yakında me- zarlık başına raptedilecektir. " tepli kulüplerden ay- rılan — mektepli oyunculardan mürekkep iki ye- | ni takım teşek- kül etti. Lise ve Erkek — Muallim mektebi futbo- | teşkil | cülerinin ettiği bu iki takım derhal fai- kiyeti ele aldı ve Lise takımı ç müddetle şampiyon oldu. Fakat İdman İttifakı mek - takımların — Federasyon ile alâkasını kesince Trabzon futbulü derece itibarile çok zayıf- ladı. Şimdi kısaca hulâsa edeyim: Eğer sporun tarakkisi arzu edi- liyorsa stadyum meselesi derhal halledilmelidir. Sarfedilecek 8 bin lira ile bugün yarım ve harap bir halde —duran kemmel surette Stıdyumug sporun terakkisi husu- sunda ne dörece müessir olduğu- nu İse, zanederim söylemiye İlü- zum )oklnr sene Samsunda İtalyanlar Tütün Satın Alıyor Samsun, -(iîu:ı;f) — İtalyan rejisi namıma tütün satınalmak üzere şehrimize gelen M, Katala- ni isminde bir zat stok tütünleri tetkik etmektedir. Tütün tacire lerimizden büyük bir kısmı, e- lerindeki malları , Üç senelik bo- nolar mukabilinde Tütün İnhisa- rna devretmişlerdir. İnhisar İda- resine tütün satımıyan birkaç tacır İtalyan rejisine tütün sata- bileceklerini ümit ediyorlar. Kaba Kulak Hastalığı İzmir ( Husust) — Şehirde ve mekteplerde — tektük kaba kulak hastalığı vardır, Derekö- yünde de bir mennejit vak'ası görülmüştür. On Yaşında Bir Carih İzmir, (Hususi) — On yaşında Hüseyin oğlu Nuri, 12 yaşında Elma oğlu Ahmedi bıçakla yara- lamıştır. Kuçük carih yakalan- mıştır. Bartında Tütün İnhisarı Muhase- becisi Tevkif Edildi Bartın Tütün İnhisarı Muha- sebecisi Ragıp Ef.hakkında bir şikâyet Üzerine tahkikat yapılmış hareketi irtikâp cürmüne teşeb- büs mahiyetinde görülerek tevkif olunmuştur. Bugünlerde Bartında muhakemesine başlanacaktır. stadyum mü- ' tamamlanabilir. | Din hemen bütün eserlerini tam | | | İlim Bahsi Alman Göte Götenin, bu en büyük Almas şairinin vefatının 100. üncü se- nej devriyesi her tarafta hara- retli bir surette tes'ide başlan- mıştır. Göte 1749 senesi Ağustosu- nun 28 inci günü “ Frankfurt,, ta Mayn şehrinde doğmuş ve 1832 Martmın 22 inci günü “ Vaymar ,, şebrinde ölmüştür. Vücude getirdiği eserler pek çok ve kıymetlidir. “ Favst ,, bunla- rın başında gelir. Götenin senci devriyesi, ma- atteessüf insanlık tarihinin pek bulanık bir devresine tesadüf etli. Halbuki o, insanlığın fikirleri kadar ruhunu da kendine bağla- mak gsırrını — bulabilmiştir. Bu noktadandır ki Göte büyük ve beynelmilel bir insandı. Bu harikulâde ruhun bütün mesaisi, beşeri ihtirasları tanzim sahasına inhisar etmişti. Cöte, bu tenvir ve tenzih mü- cahedesine,' ilk evvel kendi nefe sinde başladı ve gitgide muhitine ve yatanına ve nihayet bütüm insanlık âlemine yaymıya muvaf» fak olmuştur. Şunu itiraf mecbu- riyeti vardır ki Götenin fikir dünyasına hakkile nüfuz edebil« mek için herşeyden evvel onun dehasını kavramak lâzımdır. Avrupa milletleri içinde Göte- Şairi senesi birsurcite kendi lisanına naklede | bilmiş bir millet hemen yok gi- bidir. Yunan âlimlerinden Haço- pulos, on iki senelik çetin me- salden sonra Götenin meşhur “Favstını,, ancak tercüme edip tamamlayabilmiştir. Lizbon Darülfümnunu — profe- sörlerinden maarif nazırı “Gusta- vo Gardeiro Ramos,, “Favst hak- kında tetkikat, namında iki cilt- Ek bir eser vücude getirmiştir. İhtilâlin yetiştirdiği Rus mü- tefekkirleri de Götenin eserlerini Rusçaya çevirmekle meşguldürler. Bu mesai, onun büyük hüviyeti için dikilen manevi birer âbidedir” Göte, her şeyden evvel mev- cut eserlerinin verdiği kanaate göre, daima sulh ve intizam için” de yaşamayı seven ve onu insan- lar arasında mneşir ve tamime çalışan bir içtimaiyyatçıdır. Esers lerinin birinde “gençliğimdenberi anarşiden nefret ederim. ,, diyent Göte, fertlere ve milleüeıe mü- savati ve emniyet ve muhabbeti ilhama çalışmış ve hürriyet ve istiklâlin Gşıkı — olarak — yaşa- mıştır. Götenin — felsefe, — edebiyat, nılılyık ve içtimaiyat müntesiple- ri için ve daha umumi bir ifade ile, harsımı yükseltmek isteyen milletler için vâsi mikyasta il hbam membar olan eserlerinin lisanımıza nakli bugünkü müte- fekkirlerimizin en vatani vazife- leridir. Çok gecikmiş olan bu mühim vazifenin ifası, ayni za- manda Maarif Vekâletinin Türk milletine karşı bir borcudur. S. Şahabettin Diş Tabiplerinin Müsameresi Türk Diş Tabipleri Cemiyetinden! Bugün beş buçukta Helk Evinde müsamerei tıbbimiz olduğundan butüf meslekdaşların teşrifleri rica oluaur