24 Mart 1932 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

24 Mart 1932 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

9 Sayfa SON POSTA Halkın Sesi Hanımlardan Da Bekârlık Vergisi Alınmalı Mı? Tesisi düşünülen Bekârlık ver- gisi ortaya mühlm — bir mesele çıkardır. Erkekler gibl hak istiyen Hanımların bu vergi karşısındaki vaziyetleri. Biz, muhtelif kimselere hanım- ların da bu vergiye tâbi olup olmamalarını sorduk. Aşağıda- ki cevapları verdileri Ömer Bey ( Sultananmat Narin zade Apartımanı — Evlenme vergisinin niçin almacağını iyice anlıyamadım. Bu vergi hükümet bütçesine bir va- ridat mı olacak, yoksa evlenmek isteyip te evlenemiyen bekârlara yapılacak bir içtimal yardıma esas mi teşkil edecek? Eğer yal- nız birinci şık nazarı itibara alı- narak tesis edilecekse ben bunu alelitlak doğru bulmam. Vergi varidatı ve kazancı yerinde olan bekâr hanımlara da teşmil edil- meli, Sonra da hükümet topliyaca- ğı verginin yarısını olsun evlen mek istiyen fakir bekârlara bir devlet drahuması olarak verme- lidir. Bu suretle evlenme daha ameli bir surette teşvik edilmiş olur. Şerafettin Bey ( Beşiktaş Ihlamur mahal- eei 77 ) — Vergi mutlaka bekâr kar dınlara ve bilhassa kazancı ve geliri olan bekâr kızlara da teş- mil edilmelidir. Cümhuriyet ka- nunlarımız. kadın ve erkek ara- sında viyasi ve meden! bir müse- vüt ganiL Güerlüe Hidivla eli tir. Bugün Şehir Meclisine giren; yarın Mület Meclisine girecek olan bekâr hanımlarımız da vergi vermelidirler. Bu adalete çok uy- gun olur. Hele bezi zengin bekâr hanımlar var ki, serbest kalmayı tercih ve vaki olan evlenme ta- leplerini reddediyorlar. Hayatın ve diğer vergilerin bütün yükle- rini omuzlarında taşıyan bekâr erkekler vergi verirken, bu gibi hanımların istisna edilmesi hiç doğru olmaz. * Ahmat Bay - Ayaselya Bursa bakkaliyesi sahibi » — Ben evliyim. Karım Bursa- lıdır. İki senedir buradayım. Ka- zancım da yerinde. Fakat karım buraya gelmek istemiyor. Bugün mahkemeye müracaat ettim. İta- at ilâmı istedim. Yine gelmezse boşanma davası açacağım. Bursa- ya gel burada ticaret yap diyor. Bu zamanda kurulmuş bir ticaret evini bozmanın ne demek oldu- DAMkLİ Eski Eser Kaçakçıları Nasıl Tutuldular? Bir hafta evvel Kütahyadan Marsilyaya —gönderilmek — üzere Haydarpaşa - istasyonuna — gelen tarihi taş Müzeler idaresine tes- lim edilmiştir. Bunlar Friçya dev- rine ait çok kaymetli ve zarif iki eserdir. Birisi bir heykel kaidesi olup bir metro uzunluğunda ve çam ağacı gövdesi şeklinde be- 'az mermerden bir — sütundur. İkincisi de üzerinde Friçya yazısı taşıyan genç bir ölüye aittir. Bu- nun genç bir Friçya hükümdarına ait olması ihtimali vardır. Müze- ler idaresi bu kaçakcılığı yapan- ların - hüviyetlerini tespit etmek üzeredir. Haklarında kanuni taki- bat yapılacaktır. Kapanan Mektep Maarif İdaresi Meseleyi Tahkik Ediyor Cağaloğlundaki (Türk Kolleji) isimli husust mektebin para mü- zayıkası — yüzünden — kapanmak mecburiyetinde kaldığını, talebe- lerin diğer mekteplere yerleştiri- lemediğini yazmıştık. Mektebin imtiyaz sahibi olan muallim Şerif Bey bizim bu haberimizi tavzih ederek talebelerin Hayriye Lise- sine yerleştirildiğini, hiçbir gen- cin sokakta kalmadığını bildirdi. Fakat biz hadise hakkında Maa- rif İdaresinden tahkikat yaptık ve öğrendik ki bu mektebin ka- panması neticesi olarak açıkta kalan talebelerden bir kısmı he- nüz diğer mekteplere yerleştiri- lememişlerdir. Bunun — üzerine Maarif İdaresi ilk tedrisat müfet- tişlerinden Hamdi ve Mehmet Ali Beyleri meselenin tahkikine memur etmiştir. Fransız Sefiri Geldi Iki aydanberi mezunen memleke- tinde bulunan — Fransı dan ayrılamaz mış. Bu suretle bzüden böşakari 'bir bamin bekâr kalınca mutlaka bir bekârlık vergisi, hatta iki kat olarak ver- melidir. Şimdi birçok hanımlar her nedense bekâr kalmak isti- yorlar; Kendilerini istiyen erkek- lere ret cevabı veriyorlar. Kaduım lara da herbalde vergi larhedilk melidir. $ HABE RLER Haliç Faciasını Yapanlar Yakalandı Sandalı Parçalıyan Motör De Muhafaza Althdadır İki gün evvel Unkapan! köp- rüsü Öönünde bir deniz faciası oldu, İsa ve Karanfil isminde iki sebzeci denizde boğuldu. Hâdise esrarenğiz bir motörün bir san- dalı parçalamasile vuku bub- du, fakat motör, kazazedeleri kurtaracağı yerde son sür'atle kaçtı ve ortadan kayboldu. Kır- mıziı boyalı olan bu motör niha- yet zabitanın geceli, gündüzlü tahkikatı neticesi olarak ele ge- çirilmiştir. — Tahkikatımıza göre Bm:r kaptan isminde bir deniz- ci tarafından idare bu motör Paşabahçe iskelesine yazı- hdır. Facianın vukubulduğu sabah gübre yüklemek için mezbahaya gidiyormuş. Fakat Unkapanı köp- rüsüne geldiği zaman yalnız ka- yıkdarın geçmesine mahsus olan ve motörlerin geçmesi yasak edilen ak bu- lunan köprü gözünden, parçalana Hırsız Boyacı Bir Madamı; İskarpinle- rini Çalarak Kaçmış Beyoğlunda Posta sokağında Senti Mariya apartmanında otu- ran madam Eleni kunduralarını boyatmak için sokaktan geçen bir kunduracıyı çağırmıştır. Bo- yacı apartmanın kapısında otur- | muş ve madamın kuduralarını boyamıya başlamıştır. Aparlıma- nn içine giren madam biraz sonra ayakkaplarını almak üzere kapıdan çıktığı zaman iskarpin- lerinin boyacının ortadan kaybolduğunu —görmüştür, polis boyacıyı aramaktadır. İki Kaçakçı Bakırköyünde Mustafa ve İb- rahim isminde iki kişi kaçak cigara satarken yakalanmışlardır. Muvakkal Tahliye İzmitte 15 sene hapse mah- küm olup İstanbul hapishanesin- de bulunan Süleyman oğlu Aslan- da verem istidadı görülmüştür. Tıbbı Adli Müessesesi hastalığı tespit ettiği için mahküm 4 ay serbes - bırakılmıştır. ve -— aa Son Posta'nı 1: Komşu — Hasan Bey, istirdat zamanında, Yunanlılar giderken toprağın altma sandıklarla altın ve mü- cevher saklamışlar ! İzmirde, 2: Komşu — Şimdi bazı- yângın yerlerinin laca'ınış. dıracakmış, — bü - hazineleri Pazar Ola Hasan Bey Ve İzmirde Altına Hücum l bükümet İzmirde kaz- bu- 3: Komşu — toprağın içinden çıkmıyacak mı ? rursun ? toprağını arayıp sandalın kürekçisi tarafından ya- pilan işaretlere rağmen geçmek istemiştir. Tabit kaptanın bu inadı neti- cesinde motör sandala çarp- mış ve sandal ikiye bölünmüştür. Esrarengiz motör faciaya kulak asmıyarak mezbahaya doğru yo- lunu arttırmıştır. Motörün hüvi- yeti öğrenilip bulunduktan sonra kaptan Mahmut, Muhiddin, İhsan ve Ali ismindeki tayfalar dün yakalanmışlar ve Adliyeye getiril- mişlerdir. Faciaya bu motörün sebep olduğu isbat edilmiştir. Polis tahkikatına nazaren fa- ciaya asıl sebep olanlar Ömer kaptan ve motörün baş altında bulunan bir tayfadır. bu gün mustantik tarafından is- ticvap edilecektir. Motör muha- faza altına alınmıştır. Maznunlar Garip Ş"çyr!' yan Bankadan Alınan Para Nasıl Kaybolmuş ? Beyoğlu Malmüdürlüğü u- temadi xat maaşlarını tevzi etmik üzere geçen gün bir bankadan (50) bia lira almıştır. Malmüdür- lüğü veznesinde paralar sayılır- h nlardan bir r Baplak rkreği ken bı çıkımışı men teslir noksanı met çıkan için işte suiistimal olmadığı laşılmış ve kanunt takibata zum görülmemiştir . iktar noksan tama- an- lü- Sarhoşun Paraları Vecihi Ef. isminde bir zat serhoş olduğu halde Boğazkesenden ge- çerken meçhul bir şahıs Vecihi EF. nin on lirasını çalıp kaçmıştır. Ticaret Odasında İstanbul Ticaret Odası sene- lik kongresi dün üç tısını yapmıştır. Toplantıda, ibra- cat mallarımızın maliyet fiatlerini ek ve menvsucat sanayü- | izi inkişaf ellirmek için bazırla- nan rapcrların İktısaf Vekâletine gönderilmesine karar verilmiştir. Bakalım ©o hazineler çıkacak mı, Sen bu işe ne buyu- Hasan Bey, İhtikâr Mücrimleri Mahkemede Strangilös, Eskinazi ve Grezege- rides isminde üç kahve taciri, ihti- kâr cürmile Ticaret Müdürlüğü tara- fından Adlüiyeye verilmişlerdir. Suiistimal Yapmışlar Gümrüklerde eden banı i mal yaptık bat İcra & Doktorlar Tacir Mi? Ticaret Odası doktorların olbuğunu ileri sürerek Odayı dedilmelerini emektedir. D lar ise bu fikrin eleyhindedir, F Odası Reisi Tevfik Salimı Paş: yanın hiçbir nde hekimlik telâkki edilmediğini söylemiştir. Gayri Mübadi! Bonoları mübadil erdinolarını — ciro alât tacirlerinin sulisti- vi anlaşıldığından - taki- ecektir. kaydödlü Spor - İhtilâfı Lik Müsabakaları İçin Yeni Bir Proje Spor i i lendiğini Heyetinin «on tebli likten ayrılan ku tasavvarlarında bul Jardır. Ezcümle iht ihtilâfların alev- lstanbul F rine resmi bazı uzlaşma inde! Resmit — likin — bugünkü — vaziyeti hakkındaki yazımız spor saylamız- dadır, leraya Müracaat Edildi Ticaret Odası Sovyet Ticaret Mü- imessilliğ mecbusyetind müş ve 4000 lira kaydiye » Mümessillik buna itiraz ettiği için Tivaret Odası İcraya müracmat ede- eektir. kaydedilmek Esarst Zamları Ankaradan diğine — göre ik — zamlarının sindo hesap edil- n vardır. Vaziyeti fain umum müdürü Sadul- mesi için bir Seyr Seyri: lah Bey miştir. Sa yeti hakkır dünya buhran Seyrisefain bileceğini <8 mek lâzımdır. demiştir. in Yalovadan buraya gel idarenin vazi- ta bulanarak idetli devrinde sıkıntisı “ Bu işi yürüt- şey düzelecektir. , ola- Belediye ü toplar | Hazırlandı Otobüs belediyeye yazmıştık. projesini Yakında faaliyet imtiyazın'n kat'i olarak verildiğini Belediye otobüs işletme hazırlamıştır. çecektir. İmtiya devredilmiycceğ aşka bir şirkete 4: Hasan Bey — İnşallah çıkar. Fakat bizim toprağımızda Yunani lar zamanından değil, Âdem babamızıı zamanından kal- ma re kıymetli madenler var, marifet onları bulmak ve işletmektirl verilmekledir.