24 Mart 1932 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 8

24 Mart 1932 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 8

(SON POSTA)da Hanımteyze bütün gençlerin kalp ve aşk işlerinde en eamimi dert ertağıdır. Allenize, dostl: aşk dertlerinizi Hammteyzeye yazınız. teyze ya her günkü sütunda veya husus! mek- tupla cevap verir. Hanimteyzenin fikirleri, birçok gençleri büyük müşküllerden kurtarıyor. (SON POTA) kadınları ve geaç alâkadar eden — mevzulara — her şeyden . Tazla ehemmiyet vermektedir. Şimden senra haftada bir defa Kadın xsay- fama olacak ve bu sayfada şunlar bulunacatırı Güzellik meseleleri, son modalar, çocuğur Buzün terbiyesi, evinizin — güzelliği, ev iderl, kızları Dertlerinizi Hanımteyzeye Yazınız Bu Sene Blı Tekrar Başladı Bluz, her sene olduğu gibi, bu sene de modadır. Bu sene bluzda iki cereyan vardır. saire ile di- ve yapılır, Birinde — dantel bluz kenarına süs ğeri çok sadegiye siye eder. Bluzun, fistan rengine tama- men mubhalif bir renkte olması tercih — olunur, kemer, — bluze uygün olmalıdır. Evde, sokakta giyilecek bluz- larla, spor bluzlarını biribirin- den ayırmak lâzımdır. Elindeki resimde nümuneleri vardır. spor bluz Her Ev riayeti tav- | b Pembe jojretten blüz Kadını Neler Bilme_lidîrî Bu sütunda ber hafta çıkan nasihatleri kesip bir deftere ya- pıştırmız. Dar ve sıki zamanla- rınızda bunlardan hayli istifade edebilirsiniz. * Patatesli balık Patatesli balık, sizin bildiği- niz gibi ve yaptığınız patatesli balık değildir. Patatesi kaynatıp sütle ezerek bir nevi püre yapı- niz. Balığı bu püreye sarıp üze- rine yumurta — sarısı — sürünüz. Sonra una bulayıp bel yağda kızartınız. Nefis bir yemek olur. Yumurtalı patates Patatesi kaynatınız. Kabuğu- nü soöyup ı bir köslüke; ız. Bu boşlüya niz. Sonra bunu kızartınız. * Baş havlusu Başınını yıkadığınız veya ko- Tonya falanla şampo — yapmak istediğiniz zaman ve çamaşırlarınızın — kirlenmesini istemiyorsanız, bunun için ayrı bir havlı kullanınız. Bu havlıya uçuca ikiye — katlayımız. — Soura arlasından bir mokasla - kesiniz. parça | « YU | biçak pişmiş yonmuta sarısı yerleştiri- | P içine biraz şeker elbise erinizin | ! bir tarnak f.cçası ile yıka Tam ortasında ufak bir daire yapınız. — Başınızı yıkayacağınız zaman bunu başınıza geçirinir. * Çatlak tencereler Çinko tencereler ateşten çı- karılıp soğuk suya — konduğu çatlar ve dökülür. Böyle iyette tencereyi atmayınız iyice sicak su ile temizle- z, çatlak ve döklülmüş yerle- | rine ince çimento sürünüz. Bir | kenara koyup birkaç gün kuru- tunuz. Sonra siniz. Biftek Bif:.cl—' ve pirzola gibi etler kızartılırkeo, katiyen I batırmıya - gejim suyunu kaçırır. veya Patates kaynatırken Patatesi — kaymatırken Pata- tes daba Jezzetli * Mürekkep lekösi Parmaklardaki mürekkep le- kelerini çıkarmak. için — evvelâ sirkeye, Sonra da toza balırılmış idiz. Modası | alıp — kullanabilir- derhal | suyan | | le Çocuğumu NASIL Büyüteyim ? Kadınların N_İe Pel Kalda Size “çocuğunuzun terbiyesini beş kaidede hulâsa ediniz,, deseler ne cevap verirsiniz bilmeyiz. Fa- kat müsaade ediniz, size bu hususta tecrübe görmüş, fikirle- rinden istifade — edilebilir. bazı hanımların mütalealarını kayde- delim. Yalnız bunları kaydederken Tecrübeli Annelerin Tavsiye Ettikleri şunu ilâve edelim ki, bu kaideler | bizim eskiden çocuklarımıza kar- gı tatbik etmekte — olduğumuz kaidelerin yerine kaim olabilecek şeylerdir. Meselk biz evvelden *“çocuk büyükler yanında konuş- maz.,, Bugün"de bu kaide tatbik edilebilir mi ? Evvelâ İntizam Bir annenin cevabı : ! — Herşeyden evvel inti- zamperver olmak. Oyuncaklarını eşyasını yerli yerine koymak. 2—Temiz yemek yimek, etrafını kirletmemek, nezaketle konuşmak. 3 — Odaya girip — çıkarken kapıyı kapamak. 4 — Başkaları söylerken ka- rışmamak. 5 —ENn iyiyi kendisine ayır- mamak. * Zıddına Gitmemek Diğer bir annenin cevabı: 1 — Teşekkür ederim, müsa- ade eder misiniz demesini öğren- mek, 2 — Başkalarının zıddına git- memek. 3 — Sorulan suallere -terbiye dairesinde cevap vermek. 4 — Başkaları konuşurken ka- rışmamak. 5 — Başkalarının reddetmemek. * Beş Kaide Diğer bir anvenin cevabı: 1 — Büyüklere hürmet etme- sini bilmek. 2 — Sözünde seyi bekletmemek, 3 — Çocuk arkadaşlarile iyi geçinmeyi öğrenmeli, hiç kimse- ye kendi arzusunu cebren kabul ettirmemelidir. 4 — Nezaket. 5 — Neşeli olmasını öğrenmek. * Hizmete Hazır Bir muallimin cevabı : 1 — Başkalarına hizmet ede- arzularım durarak, kim- | cek fırsat düşünce istifade etme- sini bilmeli. 2 — Beraber - bulunduğu — ço- cuklarla iyi geçininek. 3 — Başkalarının 4 — Mahçup olmamak, söz ve hareketi kendisine ettirip başkaların:; ihmal etmemek, 5 — Sevmediklerine karşı bi- vezaketle ederek züppelik yapmamak, Bu kaideleri okuduktlan siz de — düşü: ve muamele son- ra BU bize lözlen hikizlerinizi yazınız. inhisar arkasından | kötülüğünü kat'iyyen söylememek, | | | | | el işleri ve saire.. İlkbahar Şapka Model - .. lerinden Bir İki Nümune llkbahar geldi, Baharda ve yazda giyilebilecek hasır şapka- ların da nümuneleri — gelmiye başladı. Bu sene şapkalar, kışlık şap- ka şekillerini takip ediyor. Ekseriyetle yana giyiliyor ve başın bir tarafı açık kalıyor. Üzerine konan kurdelâ veya çiçekle süsleniyor. Fakat azami derecede sade- giye riayet olunuyor. Güzellik Çekrenizi d Ayna Karşısında Aynada ve fotoğraflarınızda başnızı ne süretle tutmak İânm- tetkik — ediniz. görünüşünüz geldiğini üzerinde Onun için Sizin. için tutuluşu, mühim tesiri khaizdir. başınız tutma itiyadını, en faydalı şekilde tesise çalışınız. $ — Çehrenizin hatlarim bo- İ | Başın | D Kalkık baş çehrenin yuvarlaklığını arttırır, göz* leri küçük, burnu kass gösterir. <rem —— Eğilmiş baş, çehreyi daha muntazam, gözleri daha büyük, burnu daha uzun, çeneyi daha küçülk gösterir, 2 — Yüzünüzü bapr aşağı tutmayınız, bilhas- sa uyurken. 3 — Çehrenizin hatların. mu- hafaza için masaj yapınız. 4 — Yüzünüzün — zayıllama- sim — istiyorsanız, yüzünüz” — yaş bir havlu sarınız. ÂAyai Zan ada diğer bir havlu ile çenenizi bağ- laymız. Bu tedbir yüzü zay vit Fakat — iâakal de iki tatbik etmek şa