24 Mart 1932 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 7

24 Mart 1932 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 7

——ÇOCUK SAYFASI— Bu Haftakı Bılmecemız Bu resme iyi bakınız. İçinde birçok hayvan, insan, nsbat vesire göreceksiniz. Şimdi bunların içinde (B) ve (K ) harfile başlıyan kaç işey vardır. Bu isimlerin bir listesini yapınız. Resimde ismini yazdı- (Hınız şeylere de işaret koyarak birlikte bilmece memurluğumuza Bönderiniz. En çok isim bulan çocuklardan 150 kişiye muhtelif güzel hedi- yeler verilecektir. Hediyelerimizin mıktarı arttırılmıştır. On beş gün lçindu eevabınız bize gelmiş olmalıdır. Define Nerede ? Bir ihtiyar ölüyorken Vasiyet etti oğluna: “Sana mübim bir sözüm var, Kulak vermelisin bunat * *“Hayatta bu yaşa kadar “Çalıştım ben otuz senel “Bir küp dolusu altın varı 'Tarladadır bu define | * “Köydeki toprağımızı “Ben ölünce *“Paraları Lol *“Emek vermelisin biraz ... x Bu ak sakallı ihtiyar sözlerinil Ebediyen gözlerinil * Oğlu atıldı tarlaya Defineyi bulmak için! Bir küp dolusu altınla, Artık zeogin olmak içini * Bir elinde vardı kazma, Bir elinde vardı kürek! Tam yüz dönüm toprak kazdı, Gece, gündüz didinerekl * En nihayet bir şey buldu Bir demir kutuydu bu! Bir vuruşta kırdı hemen, Buluverdi şu mektubu; * * Bir gün eline geçecek " Benım şu mektubum, yavrum! | T.ulamııı baştan başa * İyi kazdın biliyorum! * * Sana ölürken ettiğim * Vasiyeti sanma alay: * Bu kazdığın topraklara * Durmadan ek arpa, buğdayl , * “İyice kazdığın için, *Fazla mahsul alacaksın ! “Sen o zaman en hakiki Defineyi bulacaksın !..,, * İhtiyarın oğlu o yıl Gerçi bir parça yoruldu! Fakat: Hasat mevsiminde Karun gibi zengin oldu !... BÜYÜK BABA Şapkasını — Çıkarınız Mektepte veya sınıfta kasketle otururken bir arkadaşınızla şöyle bir bahse tutuşunuz. — Biz seni şapka ile dışarı göndereceğiz. Sonra ıslık çala- cağız ve seni şapkasız içeri so- kacağız. Bu iddianıza inanmıyan arka- daşınızın şapkasını başına koyup dışarı gönderiniz. Sonra sizler şapkalarınızı — başınıza — koyu- nuz. ve aslık — çalıp onu içeri çağırını.. O şapka ile içeri girecektir. Fakat sizin ba- şınızda şapka olmiyacağı — için ıoıunnın yınmışeınıı demektir. Anahtar Deli | — Şu gelen talebeye bir oyun oyn- yayım da görsün! Anahtar deliğini mürekkepliyeyim de, delikten bakmak ne demektir. öğrensin. yeni duruyorlar, Aceba mı gülüyorlar! bir bakayım. gınden Bakma gülüşüp bana Şunlara 2 — İçerde 38 — Bak maskaraya, ben sana anahtar de- liğinden bakma dim wi / Oyun Oyuncaklar Üç Kör Sıcan Arkadaşınızla bir evde top- Tandığınız. zaman, — oyniyacak oyun ararsanız, şu oyunu oyna- Bütün çocuklar bir dairs şek- linde oturunuz. — İçinizden biri mektepte okuduğunuz şiirlerden birini okumıya başlasın. Yalnız şiiri okurken her mısramm sonunda bir hareket yapsın. Meselâ ök- sürsün, başını sallasın, burnunu kaşısın, filân, Diğer - çocuklar her mısraın sonunda yapılan bu hareketleri derhal taklit ede- ceklerdir. —Yapamıyanlar — ceza verirler veya ebe olulurlar, Birçokları oyunu beceremiye- ceklerdir. Kahkaha ile gülüp eğleneceksiniz. x Makas Demiri Keser Mi? Makasla demiri kesebilir. mi- siniz? Tabil kesemezsiniz. Size biri böyle bir sual sorsa gülersiniz. Fakat gelin gülmeyin, beni dinleyin. Arkadaşlarınıza bu suali sorunuz, onlar size gülünce bir kâğıt alın, üzerine (Demir) yazın bunu — arkadaşlarınıza — gösterin sorun. — Bu nedir? — Demir, diyecekler, O vakit bir makas alıp kâğıdı kesiverin. — ee SON POSTA - KULÜBÜ| KUPON Şimden sonra Son Posta Klübüne ara olabilmek için her hafta bu sayfada neşredeceğimiz kuponlardan dört tane oplayıp —getirmek — veya — göndermek Uğzımdır. Bu kuponları kesıp toplayımnız, İlkbaharda Kır Hava güzel olunca kırlara çıkmız, hem bol hava ve güneş alır- sınız, hem de yeni doğan kuzuları görürsünüz. Minimini kuzucukları seyretmek, melemelerini işitmek ne güzeldir! Geçen Bilmecemizi Doğru Halledenler 10 mart 932 tarihli gazete- mizde neşrolunan bilmecemizde * saklı bulunan üç kızı ,, tamam bulanlardan hediye alacakların isimlerini aşağıya yazıyoruz : İstanbulda bulunan karileri- mizin pazartesi, perşembe günleri bizzat idaremize gelerek hedi- yelerini almaları lâzımdır. Yalnız taşrada bulunan ka- rilerimizin hediyeleri adreslerine gönderilir. Birer Şişe Esans Kazananlar İstanbul Kız Ortamektebi bi- rinci sınıftan 486 Semahat Feriha, Galatasaray Lisesi talebesinden 1513 Fehmi Niyazi, Maltepe As- keri Lisesi talebesinden 2750 Ömer, Çemberlitaş Muhtelit Or- tamektebi talebesinden 328 Zey- nep, Hayriye lisesi altıncı sınıftan 250 Fethiye H. ve Beyler. Birer Adet Dolma Kurşun Kalemi Kazananlar İstanbul Kız Ortamektebi ta- lebesinden 560 Muzaffer, Üskü- dar 21 inci ilkmektep dördüncü sınıftan 158 Hüseyin, İstanbul onuncu ilkmektep ikinci sınıftan Emin Akif, İstanbul 12 inci mek- tep beşinci sınıftan 312 Hüseyin, Gelenbevi Ortamektebi — üçün- cü sınıftan 303 İhsan, Göz- tepe Yeni yol 19 numara Perihan Saip, Galatasaray lisesi beşinci sınıftan 261 Yavuz, Da- vutpaşa Ortamektebi - talebesin- den 95 Fahri, 'stanbul On ikinci li lişim deme- Dur bakayım içerde ne yapıyorlar ? ı rezalet. | 5 — Eyvah... Bu ne meklep Üçüncü sınıf talebesinden 309 Fikret, İstanbul altıncı mek- tep talebesinden 388 Necmiye Mustafa B. ve Hanımlar. Birer Albüm Kazananlar Ankara Gümrükler ve İnhi- sarlar Vekâleti levazım mümeyizi Cemal, Küçükbebek Dereboyu numara 18 Fahrünnisa, Ankara Ortamektebi birinci sınıftan 69 Şinasi, İstanbul kız Ortamektebi talebesinden — Zübeyde — Rıza, Ankara — Ortamektebi — birinci sınıftan 153 — Fethi, — Ankara İktısat Vekâleti muhasebe tekik memuru Memduh Bey vasıtasile L. H, Pangaltı -Nişantaşı Vali cad- desi 75 Şeşbeş Hanım, Kütahya Derviş paşa mektebi dürdüncü sınıftan 237 Ali Galip, Beykoz Kavak — dere caddesi 68 numârade Bedrettin — Kâmil, İzmir Ticaret mektebi ikinci sıne fından 107 Sabahattin, Üshüdar muhtelit orta mektebi birinci sınıftan 871 Nevin Fikret, Darüş- şafaka lisesi talebesinden 11 Ömer Efdal, İstanbul Kız lisesi talebesinden 263 Perihan Mahmut, Eyüp Kızılmescit Bali yokuşunda 28 Samime, Nişantaşı kız orta mektebi altıncı sınıftan 455 Mab- zuza Rüştü, İstanbul kız orta mektebi talebesinden 439 Zişan Hanım ve Beyler. ( Arkası var ) 6 — Gel içeri baka- yımı, ben sana gösteririm!