25 Mart 1932 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 5

25 Mart 1932 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 5

Çin- Japon Müzakereleri Yürünüyor Nankin 24 — Kat'I mütareke müzakerelerine başlanmakla be- raber Cin hükümeti, bu müzake- relerin hüsnü netice vereceğini biç zannetmemektedir. — Çünki Japon askeri murahhasları, Çin kuvvetlerinin Vosung ve Kiyang- Van mıntakalarından çekilmele- tinde israr eylemektedirler. Son dakikada alınan malüma- ta göre Çin Hariciye Nazırm Ja- pon sefirine mektup göndererek resmi mütareke — müzakeratının tehir edilmesini istemiştir. 19un- €u ordu kumandanı Japon kuv- wetleri kumandanı Şirakava mü- zakerata iştirak etmedikçe, ken- disinin bu müzakerata iştirake lüzum görmediğini söylemiştir. Çin Hariciye Nazırile 19 uncu ordu kumandanı arasında ih- HlâAF — çıktığı — söylenmektedir. Bugün akti mutasavver — olan ve Japon kuvvetlerinin çekilme- sine mütcallik olan programı tes- bit edecek içtima yapılamamıştır. Harbin, 24 — Jeneral Hase- benin — idaresindeki — kuvvetler Feno Şene hareket etmişlerdir. Jeneral Ting — Çao, Şimali Mançuride karğaşalık çıkarmak İçin 2000 kişilik gayrimuntazam bir kuvvet toplamıştır Japonya Hazine Bonoları Çıkarıyor Tokyo, 24 — Mümessiller Meclisi bir kanun lâyihası ka- bul etmiştir. Buna göre, Mançuri ve Şanghay harekâtının istilzam ettiği masrafları kapamak için hazine bonoları ihraç edilecektir. Âyan Meclisi munzam bütçeyi kabul ve encümene sevketmiştir, Amerika Sefiri Ayrılıyor Tokyo 24 — Talebi Üzerine tekalt —edilen Amerika — se- firi M. — Forbes Amerika ya hareket” etmiştir. Sefir, şim- diye kadar hiçbir sefire yapıl- mıyan muazzam merasimle teşyi edilmiştir. -— TAKVİM —— PCUMA J N Güa 25- Mart - 932 Arabl &7 * Zillade - 1850 Vakit (Esent | V. tt Kasım1 39 Vakt JEzanl J V. # Akışaa 12 — |8 Yalm (h lasak |9 84 1 Çin- Japon Anlaşması Kalıyor Mu? Ruslar, Norveç Gemilerini Zaptettiler Paris Tiyatroları Bir Mesele Oldu Paris 24 — Yeni vergiler münasebetile — kapılarını kapat- mıya karar veren sinema ve tiyatro — müesseselerile Maliye idaresi arasında müzakereler ya- pılmaktadır, Maliye Nazmı, temaşa vergi- sinin yüzde beşten iki buçuğa, varidat Üzerinden alınan fıkara vergisinin de yüzde ondan yedi buçuğa indirilmesine muvafakat etmiştir. Tiyatro ve sinemaların vergi vaziyetleri biribirinden ayrılmıştır. Ayrıca Başvekil de tiyatro ve sinema müdürlerini kabul etmiştir. M.Tardiyö, hükümetin — büt- çeye müteallik bazı zaruretlere riayet etmek mecburiyetinde ol- duğunu söylemiştir. Tiyatro mü- messilleri, bugün aralarında bir içtima aktettikten sonra Başvekil tarafından tekrar kabul edile- ceklerdir. Bir Komünisti Londraya Çıkarmadılar Londra 24 — Burada aktedi- lecek siyas! bir içtimada nutuk söy lemek Üzere gelecek olan maruf komünist muhiplerinden Fransırz mubarriri Barbüs va rüfekasının İngiltereye — çıkarılmaması — için limanda tertibat almıştır. Hükü- met erkânından biri bu hususta Avam Kamarasında beyanatta bulunmuştur. Gümüş Ve Altın Meselesi Vaşington 24 — Gümüş me- selesini tetkik eden meb'usan encümen sekiz millete mensup iktısalçı, banker ve salâhiyettar büyük memurlarından bir gümüş konferansı akti için fikirlerini sormuşlardır. Ayni zamanda birçok Ameri- kan maliyecisin fikri de sorul- muştur. Bu tetkikat, paraya gü- müşün esas ittihaz edilip edile- miyeceği — noktasından — yapık maktadır. EDEBI TEFRİKAMIZ: 67 AÇLIKRK e— — Bu heyecanın ortasında biran bile bazır cevaplığımı — kaybet- memiştim. Bir polis memuru- mun önünden geçiyoruz. Ve dikkat ediyorum ki numarası 69 dur. Bu sayı, haince bana çarpıyor, beynime hançer gibi saplanıyor, 69, tamamile 69, asla unutmıya- cağım. En çılgın hezeyanlara uğrıya- | rak arabanın dibine yaslandım, ağtımın kımıldadığını kimsenin görmemesi için elbisemin kabu- ğuna büzüldüm ve kendi kem Müellifi: Knut Hamsun Mütercimi: P. S. dimle ahmakça konuşmıya baş- ladım. Delilik beynimin - içinde kuduruyordu ve ben de bırakı- yordum. Hâkim olmadığım tesir- lere tabi olduğumu tamamile biliyordum. Hiçbir sebep olma- dan, içtiğim birkaç biranın hâlâ tesiri altında, sessiz ve ihtiraslı | gülmiye başladım. Gitgide heyecanım yatıştı, sükünetim yavaş yavaş geldi. Yaralı parmağının — üşüdüğünü hissettim ve onu biraz ısıtmak için gömleğimin yakasına soktum. Londra, 27 — Lolit Corç oldukça gürültülü bir surette siyasi bayata mvdet ettikten #onra Alber Holde bir konteranı bir defa daha hükümetin tatbik attlgi rmiştir. M. Lolt Corç gümrük himaye tedbirl. tenkit etmiştir.Lolt Corcun bu münasebetle, mecliste bazı acı tenkitlerde bulunması Bükreşte Talebe- Polis Müsademesi Bükreş 24 — Hukuk ve Tıp tahsilinin temdidi hakkındaki ka- nun aleyhinde Bükreş Darülfü- munlularının yaptıkları mümayiş bir sokak muharebesi şeklini almıştır. Darülfünun — talebesile polis arasında Nafıa Nerzareti önünde müteaddit müsademeler olmuştur. 1000 talebe bir polis kamyonuna bücum ederek kamyonu yak- mışlardır. Askeri kıtaat Bükre- şin büyük caddelerini kordon altına almıştır. İ0 polis ağır sır rette yaralanmıştır. Polis Müdürü ve komiserler de yara ve bere içindedirler 100 — yaralı vardır. Polis 12 kişi tevkif etmiştir. Japon İhtiyat Zabitlerinin Kongresi Tokyo24 — Japon ihtiyat za- bitleri senelik köngrelerini Muk- dende aktedeceklerdir. İçtimada Japonya tarafından — Mançurinin İstimari imkânları tetkik edile- cektir. |Ruslar Nor'aeg Gemilerini Zaptettiler Oslo 24 — Fok balığı avına mahsus 10 Norveç gemisi Bahri- ebyazda Rus gemileri tarafından zaptedilmişlir. Burada, bu gemi- lerin suların ve buzların cereya- nına — kapılarak — Rus - sularına girdiği farzedilmektedir. Hariciye Nezaretinin müracatine — benüz Moskovadan cevap verilmemiştir. Bir Tayyare Kazası * Strazburg 24 — İki Tayyare 1500 metre irtifamda müsademe etmiş, pilotlar paraşütle kendile- rini kurtarmışlardır. Japonyanın Fransayı Protestosu Tokyo 24 — Hariciye nazırı Fransanın Japon emtiasına vazet- tiği munzam resml protesto için Paristeki Japon sefirine talimat göndermiştir. Üç Alman Seyyahı Dondu Viyana 24 — Klagenfurttan bildirildiğine göre birisi kadın olmak üzere Üç seyyah karla örtülü buz tabakalarına çıkmak isterlerken soğuktan donmuşlar- dır. Seyyahlar, günlerce sonra ölü bulunmuşlardır. Bunların Al- man oldukları zannediliyor. Boşanma İçin Gösterilen Sebepler Büyük ve neticesi mühim hare- ketlerin — sebepleri, — ekseriyetle küçük ve ehemiyetsirdir. Gaze- telerde hergün okuduğunuz cina- yet vak'alarının sebeplerine dik- kat ediniz. Ekserisi meyhane- lerde, kahvehanelerde, — hiçten başlıyan bir kavganın mahsulüdür, Talâk vak'aları da, bir evin ve bir ailenin yıkılması mevzus bahsolduğu halde, ekseriya mar nasız sebeplere istinat ediyor. Herşeyi rakamla ve istati- tikle ölçmiye alışmış olan Ame- rikalılar, son bir sene zarfında talâkı mucip olan sebepleri top- lamışlar. Bu listeden bazılarını kopye ediyorumt: 1 — Uykuda horlamak, 2 — İki taraftan birinin dk ğeri boşuna gitmemesi, 3 — Kadınım on gün sıra ile kocası tarafından biftek yemiye mecbur edilmesi. 4 — Kadının kocasına banyo yapmak için izin vermemesi. 5 — Erkeğin kadını poker oynamaktan menetmesi. 6 — Kadının israfına erkeğin müsaade etmemesi, 7 — Haftada bir defa olsun sinemaya gitmemek. Bu sebepleri uzatmıya lüzum ok. z Evinizdeki kavgaların hakiki sebeplerini araştırdığınız zaman ekseriya böyle gülünç vak'alarla kırîılışırıını:. nsanlar ne tuhaf şeylerdir, yarabbi. Evlenirken nekadar ince eleyip sık dokurlar da, ayrılmak mevzu —bahsolduğu zaman en bayağı sebepleri kâfi görürler. * Kâtip Sait Beye: İşinizi bırakmayınız. Bütün bir ailenin — yükünü — omuzlarınızda taşımıya mecbar olduğunuz - bir sırada, onları kaprisinize feda edemezsiniz. Daha gençsiniz. Dü- şöündüklerinizi tahakkuk ettirmek için zamanınız vaşdır. * Beyoğlu R. H. Beyet Şiir — neşretmiyorur. Mazur görünüz. HANIMTEYZE Osmanlı Bankası Umum müdür merasimle defnolunda Osmanlı Bankası Umum Müdürü Mösyö P. de Sorbier de Pougnados resse'in 21 carl tarihinde Pariste vukuu irtihali bildirilmiş idi. Ihtifalâtı diniyesl 23 cari tarihin. de St. Philippe du Roule'da lera edi« len müteveffanın, ailesinin. mukim bulunduğu Poitiera de defnedileceği haber verilmektedir. Böylece Lutins sokağına geldik. Araba durdu. Arabadan acelesiz, düşünce- siz, bitkin, ağır kafa ile iniyo- rum. Büyük kapıdan giriyorum, bir avluya geçiyrum, bir kapıya dayanıyorum ve açıyorum, içeri- ye giriyorum ve kendimi iki pencereli, bitişik bir odaya ben- ziyen bir koridorda buluyorum. Bir köşede, Üüstüste konmuş iki bavul var, bir tarafta örtülü be- yaz bir kanape. Sağda, bitişik odada sesler ve çocuk çığlıkları, birinci katta da çekiçle dövülen bir demir lâvha gürültüsü duyu- yorum. Bütün bunlara girer gir- mez dikkat ediyorum. Odayı rahatça — geçiyorum, mukabil taraftaki kapıya gidiyo- rum, acele etmeden, kaçmayı düşünmeden kapıyı açıyorum ve arabacılar sokağına çıkıyorum. Gözlerimi çıktığım evin üstüne kaldırıyorum ve kapının üstünde şu yazıyı okuyorum: Seyyahlar Yurdu. Aklıma beni bekliyen araba- cıdan kaçıp kurtulmak gelmiyor; arabacılar sokağının ötesine kadar büyük bir soğuk kanlılıkla gidiyo- rum, Hiç korkum ve fena bir şey yaptığımdan haberim yok. Kierulf, beynimi okadar uzun bir zaman kavrıyan yün tüccarı, mevcut olduğunu sandığım ve ne olursa olsun bulmıya verdiğim bu mahlük, arada bir beni yoklıyan diğer delice icatlarla beraber zibnimden. çıkımış, Slinmiş, kaye bolmuştu. İlerledikçe ayılıyordum, ken- dimi ağır ve yogun hissediyor ve ayaklarımı arkamdan sürüyor- dum. Kar büyük nemli parçalar halinde yağmıya devam ediyor« du. Nihayet Grönlanda geldim, kiliseye kadar gittim ve dinlen mek için bir sıranın üstüne otur dum. Bütün gelip geçenler banz hayretle bakıyorlardı. Düşünceye daldım. Allahım, ne acıklı bir halde idim| Bütün sefil hayatımdan © kadar iğrenmiştim ve o kadar yorulmuştum ki onu muhafaza etmek için mücadeleye değmi- yeceği fikrinde idim, Başımın belâlaları bini aşmıştı, çok şiddetli olmuştu : Harikulâde harap ve perişandım, artık eski varlığımın gölgesinden başka bir YArkası var) ı v & Gönül İşleri I