27 Nisan 1932 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 11

27 Nisan 1932 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 11

TlNııııı Bir Ölunun Hatua De]terınden. HAİNLERİN iç YÜZÜ — SON POSTA Müuharriri: 4x Sayfa 11 İn iliz Mü hendıSlerı— Gurur Nedir Bilmezler 5 Yüz Ellilikler Nasıl Gittiler, NeYaptılar| — FİRARİ VAHDETTIN MEKKEYE GELMİŞTİ. BU VATANSIZ ADAMI HERKES LÂNETLE KARŞILADI SA Filozof ta üstünü başını topladı, düğmelerini ilikledi, hızlı ve kor- kak — adımlarla — ikametgâhmna geldi. Lâkin hücum ıırısındı.ı geçirdiği korku, bir kâbus gibi yakasına — yapışmıştı, - uyuyamı- yordı. İkinci, üçüncü bir hü- cuma uğramak ve bu hücümların birinde — yanlışlıkla — öldürülmek ihtimali kendisini daimi bir haş- yet içinde bulunduruyordu. Bina- enaleyh dostlarına — danışımadan hükümete müracaat etti, basta- landığını ileri sürerek Ciddeye gönderilmesini istedi. Son derece telâş ve asabiyet gösterdiği için memurlar da hemen bir merkep buldular, filozofu Üzerine bindir- diler, sürücünün refakatinde yola çıkardılar. İşte Rıza Tevfiğin Hicazdan ayrılması bu süretle vaki oldu. Ve o, Ciddeden Mısıra, oradan da Maverayüşşeriaya geçti, son aylarda tekaüt (!) edilip işten ç- karılıncıya kadar o çöl hüküme- tinin sıhhiye nazırlığını yaptı!! Vahdeddin Mekkede Firari Vahdeddin, 338 — senesi kânumuevvelinin ortalarına doğru Mekkeye geldi. Ciddede kimse selâmına durmamıştı, kimse yü- zünü görmive — heveslenmemişti. Bu, Şerif Rüseynin boşuna giden bir hal idi. Çünki halkiın matrut Hünkâr hakkında göstereceği k - çük bir cemile, bu yeni tacidarı huylandıracaktı, — kuşkulandıra- caktı. Şimdi munkariz Osmanlı ııltııntıııın son ve firari sultanına alâka göstermediğini misafirinin bakarak kimsenin görerek soluk yüzüne gülümsüyordu. Hakikati söylemek lâzam ge- lirse Ciddelilerin göster ikleri bu kayıtsızlık, Şerif Hüseyine hür- metlerinden değildi. Orada büyük bir nüfuz ve büyük bir şöhret sahibi olan Kasım Zeynel isminde eski bir Osmanlı meb" uıuv::: aptığı propaganda neticesi İy(zpıııgı 'iey'ııı:ş çok okumuş - bir adamdı. Cidde gibi henüz cehlin kucağında yaşıyan bir memleketti on binlerce ciltlik bir kütüphane zahibi idi. Yedi sekiz lisan bilirdi. Bu zat hem Türk mubibbi, bem SON POSTA ve Ha « sevinmişti, yan yan Hava dir tesi Istanbul: Eski Zaptiys Çatalçeşme socağı 25 Yevmi, Siya İdara Telefon İstanbul - 20203 Posta kut isuz İstanbul - 744 Telgrafı — İstanbul SONPOSTA — ABONE FoAT TÜRKİYE ECNESİ 00 Kr. 270) Kr. 40 ., 800 » 300 » Gelem evrak göri verilmen İlânlardan mes'uliyzet aınniz Cevap içie mektuplara 6© kuruşluk pul lâvesi Jâzımdı.. Adres değiştirilmesi (20) karaştır. Vatan ancak mezara girilirken bırakılır. Çünki yerin altı da vatan kokusu taşır ve vatandan bir par- çadır. de cümhuriyetçi idi. (2) İşte bu iki saik altında Ciddelileri- mat- kuru — bir sevketmişti. —©: rul hünkâra bile vermemiye * Vatan, ancak mezara girilirken bırakılır. Çüüki yerin altı da vatan kokusu taşır ve vatandan bir parçadır. Yurt değiştirenler, birakıp — savuşanlar, mezarsız yaş yan ölüler demek- tr. Onlarla temas edilemez! Diyordu. iddeliler — bu vatanlarını İstenografi İmtihanı Önümüzdeki cumartesi günü | Yüksek İktısat ve Ticaret mek- tebinde ilk nazari istenografi imtihanı — yapılacaktır. Ticaret lisesi üçüncü sınıf tale- belerile hariçten müracaat etmiş olanlar iştirak edeceklerdir. İm- tihanlar mümeyyizler huzurunda yapılacaktır. İmtiban, biri tem, yani el ya- zsından — istenografiye, — diğeri versiyon, yasi istenografiden el yazısına tahvil etmek üzere iki kısımdan — ibaret olacaktır. Her iki cihetten hatadan fazla — yapmayanlar — muvalffak olmuş addedilerek — kendilerine nazari imtihan ehliyetnamesi ve- rilecektir. on Bu ehliyetname ilerde yapı- lacak sürat imtihanlarına iştirak bakkını bahşeder. — İstenografi sürat imtihanları dört derece Üzerine — yapılır. Hafif — sürat ( dakikada — 120 hece), orta sörat (dakika”a 160 hece), ticari sürat (dakika a 200 hece) ve yüksek sürat (dakikada 250 hece) | r—_-__— ocuk Haftasında kumbara alayı İçi neş'e ile dolu Birer kumbaramız var Biz aşarız her yolu Çünki kumbaramız var selâm | İmtihana | ldı.ııledıler ve if — Hüseynin motörbotu ile yvapurdan çıkıp yine onun katır koşulu ara- basına binip Mekkeye yollanan haim — Vahdeddine — selâm ver- mediler. Mekkeliler, onu değil, kendi | Krallarımı istikbale — çıkmışlardı. ( Arkası var) Istanbol 4 üncü Icra Memur- luğundan : - Tamamına — ( 2642 ) lira kaymet takdir edilen Küçük- mustafapaşada Mollahüsrev ma- hallesinde Küçükaliefendi soka- ğgında E. 3535 M. Y. 35 n- murakkam bir bap maa bahçe kârgir hane açık art- fırmaya vazedilmiş olup 2-5-932 | tacihinde şartnamesi divanhaneye talik edilerek 19- 5- 932 tari- hine müsadif pçrşcmbe günü | saal on dörtten ön yediye kadar İstanbul 4 üncü İcra Dairesinde | açık arttırma suretile satılacaktır artfırma ikincidir, Birinci arttır- mada (400) liraya talip çıkmış | olup bu kerre en çok arttıranım üstünde — bırakılacaktır. — Arttır- mıya — iştirak için *7 alınır müterakim — vergilerle Belediye Vakıf icaresi müşteriye aittir. lera ve İflâs Kanununun 119 uncu maddesine tevfikan hakları tapu sicillerile sabit olmıyan ipotekli alacaklılar —ile diğer alâkadara- nın ve irtifak hakkı sabipleri bu haklarını ve hususile f masarife — dair olan iddialarını ilân tarihinden itibaren yirmi gün içinde evrakı müsbitelerile bil- dirmeleri lâzımdır. Aksi halde | hakları tapu sicillerile sabit ok mıyanlar - satış bedelinin — pay- Jaşmazından: hariç kalırlar, Ali- kadarann işbu maddei kanun ahkâmına göre tevfik hareket eylemeleri ve daha fazla malü- mat almak istiyenlerin 931 - 634 numaralı doösye ile müracaatleri ilân olunur. maralarla İngilterenin cenubunda bulunan Sudampton şehri oldukça mühüt bir limandır. Liman idaresi 30,000 tonluk gemilerin tamiri için son sistem yeni doklar inşa ettirmiştir. Resmimiz İngiliz bahriye inşaat mühendislerinin yeni dokların son muayenesine gittiklerini göstermniek- tedir. Dikkat ediniz, Londranın en maruf mühendisleri lüksten ve alayişten azade olarak marşandiz “Yük vagonu,, içinde mütevazıane bir surette seyahat ediyorlar. Haşmetin ve merasimin hayranı olan İngilizler icabında bir amele gibi seyahat etmeyi kendileri için bir zevk telakki etmektedirler. Askerlık Davetleri Beyoğlu Askerlik Şubesinden: | — 93İ senesi nisan ve teş- rinievvelinde tam ve nısıf, keza 932. senesi Misanında nısıf be- deli nakdi veren efradın hemen şubeye — müracaatleri. 2 — 322. 323 324 doğumlu ve bunlarla muameleye tâbi kısa hizmetli ve yüksek ehliyetnameli efendilerin hemen şubeye mura- caatleri ilân olunur, Fotoğraf Tahlili Kuponu Tabiatini: nmek - istiyor- sanız fotoğrafınızı 5 adet ku- pon ile birlikte — gönderiniz. Fotografınız sıraya - tabidir. ve | iade edilmez. İs im, meslek veya san'ta? Hangi suallerla sevabı ? otoğraf intişar | edecek mi ? klişes pat mukabilinde ,7 30 kuruşhııl *ilebilir. Fatoğrafın Fayram ne kadar tatlı Arabamız kanatlı Neş'emiz iki katlı Çünki kumbaramız var Iuıııbul Yeduıcı İcra Memur- luğundan : Fatma İsmet Hanımın Mühibe Hanıma olan borçtan dolayı mahcuz Aksarayda Oruç- gazi mahallesinin Selimpaşa so- kağında atik 30 - 30 kalp cedit 32 No, li maa bahçe bir bap hane- nin dörtte bir hissesi ihalei evve- Kyesi yapılmak üzere otuz güh müddetle müzayedeye konulmuş- tur. Hududu; Sağ tarafı Riza Bey hane ve bahçesi sol Oruç- gazi İsmailağa —sokağı arkası Nafiz Bey hane ve bahçesi önü Selimpaşa sokağile mahduttur. Mesahası: 4135 buçuk metre araziden 190 metre konak ve 335 buçuk metre-mutfak mütebakisi bahçedir. Evsafı ve müştemilâtı hane harem ve selâmlık - olarak iki kattan ibaret olup selâmlık kısmında birisi camekânlı iki sofa dört oda iki helâ ve bodrum bir taşlık ve bahçede bir mutfak ve odunluk ve küçük bir havuz var- dır. Nazmi Bey kiracıdır. Harem kısmı : Bahçede mebzul ve mey- vasına On bir ağaç ve bir antire ikiye bölünmüş büyük bir taşlık bir koridor iki mutfak bir mer- diven altı bir hamam mahalli ve kömürlük dört halâ tulumbalı bir kuyu 14 oda iki kiler dört merdiven başı 3 camekânlı salon iki sabit dolap ve yekpare çatı arası ve dört çatı arası oda mevcut — olup dahilen haricen yağlı boyalı Terkos alektrik hava gazı tertibatı havidir. Zemin ve bir katta Ahmet Efendi ve ikinci katta İbrahim Bey kiracı olup üçüncü ve sol katta hissedar Necmiye Hanım sakindir. Merdi- venler kismen — iki taraflı ve bi- rinci katta iki şahniş ve iki çık- ma — vardır. — Fazla — malümat 932 - 5078 No. hi dosyadadır. Ta- liblerin tamamımın kıiymeti mu- hammenesi olan on iki bin lira- da bisseye musip miktarın yüzde onu nisbetinde Fey akçesi teslimi vezne etmeleri ve 3t - 5 - 932 saat İ4ten 16 ya kadar birinci ihalesi yapılacağı ilân olunur. Yeni Neşriyat Dünyayı Dolaşıyorum Bir Türk çocuğunun Türkiye- den başlıyarak beş lot'ada yap- bığı devriâlem seyahatini anlatan bu kitap yüzlerce resmile süslü- dür. Muallim Ahmet kil Katöği kdüm ;“vl ıup- g Sreşin