7 Mayıs 1932 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 7

7 Mayıs 1932 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 7

S T0.R Perşembe ve Okuyunuz... Haftada İki Defa Spor Cumartesi Günleri Çıkacak Spor Sayfalarımızı ——— nbul İsta Fakat İzmir İstanbul mu, İzmir mi? Milli takıma İzmirden girecek daha liyakatli oyuncular var... İstam bul - İzmir maçı ayni zamanda Milli takım meselesini de hal- ledecek.. İşte Macar maçlarından sonra İstanbul ve İzmir efkârı umumi- yesi, yukarda — birkaç cümle içinde hülâsa ettiğimiz iddialarla mütemadiyen meşgül — oldu. Bunun için İstanbul ve maçı haylı alâka uyandırdı. Diğer taraftan İstanbul muhte- liti, Salâhattin hariç olmak üzere kâmilen Fenerbahçe ve Galata- saraylılardan — teşekkül — etmişti. Demek ki İzmirle çarpışan İstan- bul muhteliti içinde iki takımın közuü mevzubahstı. İstanbul muh- telitinin, Galatasaray ve Fener- bahçe oyuncularının... İzmir ve İstanbul muhtelitleri nihayet dün oldukça kalabalık bir seyirci kütlesi önünde karş- laştılar. Oyunun cereyanı ve ne- tice ne olursa olsun, evvelâ şunu kaydedelim; Muhakkak ki İzmir futbolü çok terakki —etmiş ve buna mukabil İstanbul futbolü çok düşmüştür. Eğer İstanbul muhte- teliti İzmirlileri 1-3 mağlup etti ise bunu iyi bilmeli ki bu galibi- yet sırf, birçok senelerin yerleş- tirdiği teknik ve tecrübe Faikıye- tile elde edilmiştir. Yoksa İzmirli- ler, takımda vazifelerini idrak, azim ve gayret göstermek itiba- rile İstanbul futbolcularını kat kat geçmişlerdir. Takımlar sahaya şöyle çık- mışlardı: (İstanbul) Avni Burbhan Mithat Cuvat Nihat Reşat Niyazi Salâhattin Zeki Fikret K, Kemal Ç(İzmir) Fehmi Lütfi Riza Cemil Halit Ibrahirn lamail Sait Fikret (İsmail Hakkı) Namık Maç Ankara Mıntakasından Kâmil Beyin hakemliği altında yapıldı. İlk devre. İstanbul Muhteliti için hiç te mumnun kalınmıyacak bir şekilde geçti. İzmirlilerin can- dan ve güzel oyunlarına mu- kabil İstanbullular âdeta- dur- gün ve beşinci derecede bir oyun gösterdiler. Bereket versin ki İstanbul müdafaasında çok hesaplı oynuyan Mithatın soğuk kanlı müdafaaları, azimlerini he- yecanlarına kaptıran İzmirlilerin birçok akınlarını kesti ve bunla- rın gölle neticelenmesine mani oldu. Buna mukabil, biribirine uyamıyan beş İstanbul muhacimi, İzmirlilerin cidden güzel oynıyan kalecisi ve müdafileri önünde hiçbir tehlike yaratamadılar. İs- tanbul futbolcularının bu durgun Takımını Muhteliti Dünkü Müsabakayı 3-1 Kazandı SA ve rabıtasız oyunu âdeta halkı kızdırmıştı. Bu sıralarda İzmililer birçok alkış topluyorlardı. İkinci devre başladıktan biraz sonra İzmir sağ içi, müdafilerimizi atlatıp topu sol iç İsmail Hakkı- ya verdi ve İsmail Hakkı güzel bir şütle İzmirin ük ve son sayı- sını yaptı. Bu sayı, kendi oyuncularına gittikçe kızan İstanbullular tara- fiından uzun — uzun — alkışlandı. Bundan sonra denebilirdi ki İs- tanbul mühteliti, kendisi aley- hinde ve yabancı bir muhitte oynuyordu. Fakat çok büyük bir koz kaybedeceklerini anlıyan İstan- bullular, ilk devrede kuvvetlerini fazla sarfeden İzmirlilerin yorul- muş — olmasından da istifade ederek çok — canlı — oynamıya başladılar. — Bu — canlılıkta — ta- kimda Fikretin sol açığa ve Kemal Şefiğin sol içe alınmak Kale önünde... suretile yapılan ufak tebeddül de âmil oldu. Bu suretle şimdi İstanbul muhteliti daha fazla açıklarla seri hücumlar yapmak ve İzmir müdafaasımı sarsmak imkânını elde etmişti. Bu sıralarda Zekinin derinle- me bir pasından, gayet güzel sürmek suretile emin bir şütle istifade eden Kemal Şefik İstan- bulun beraberlik sayısını yaptı. İstanbullulara oyunun bitmesine 20 dakika kala gelen büu cuş ve huruş ve bunun neticesinde yapılan ilk ok İyi Bulduk Zeki üçüncü goliü atarken Pi gol ahaliyi derhal İstanbul ehine çevirdi. Coşkun teşvik avazeleri arasında İzmiri sıkı bir tazyik altına alan İstanbullular, Salâ- hattinin ayağile ikinci ve daha sonra — Zekinin bir — şütiyle üçüncü sayılarını yaptılar. Bu su- retle — birinci devredeki mağ- löp vaziyetleri galip vaziyetine girmiş olan İsştanbul — muhteliti yirmi dakikalık enerjik ve güzel oyunla maçı 1-3 kazandı. Hakemin, İstanbul Muhtelinin bu üç gölden başka ayrıca yap- tığı iki tane golü saymamasını haklı bulmaktayız. İki gol de ofsayt idi. Hakemin bitaraflığın dan bazı anlarda şüphe edenler oyunun heyeti uümumiyesini ida- redeki telâkkisini ve hükümlerini gördükten sonra zanlarında al- dandıklarını anlamış oldular. Süleymaniye - Fener Büyük maçtan evvel Süley- maniye Birinci Takımile Fener- bahçe B Takımı arasında icra edilen —maç, Süleymaniyenin 4-1 mağlübiyeti ile nihayetlenmiştir. Atletizm İdmanları Dün Kadıköy Stadında Enosis Klübü — ile birlikte gelecek olan Yunanlı atletlere karşı çıkacak atletlerimiz kendi aralarında eg- zersiz mahiyetinde müsabakalar mışlardır. "PMĞ:M atletlerin elde ettik- leri neticeler berveçhi atidir: 100 metre birinci Semih 11 3-5, ikinci Hakkı 11 4.5. 200 metre birinci Mehmet Ali 23 4-5. 400 metre birinci Ziya 54 4-5, ikinci Besim 55. 1500 metre bi- rinci Karancapulos 4. 22. 4.5, Disk birinci Veysi 38 metre 50, ikinci Kangelidis 33 metre 75, Gülle birinci Veysi 12 metre 60, ikinci Kangelidis 11 metre 75. Muhafizgücü - Altımordu Ankara, 6 ( AA ) — Bugün yapılan Muhafizgücü - Altınordu müsabakasını — sıfıra karşı 3 sayı ile Muhafızgücü. kazanmıştır. 8. P DA hareketlerini, okuyacaksınız. Cumartesi saylasında: Cuma tafsliâtımı bulacaksınız. Kadmliraş Spor Faaliy;; Gazetemir şimden sonra perşembe ve cumar- tesi günleri olmak Ürzere haftada iki hai neşredecektir. ; b Perşembe günkü spor saylasında dünya #per memleket — #por — hâdizelerini zünkül — maçların — —— Atletik Dans En İyi Kadın _S_Porudur Kadın vücudu ve sıhhati için sporun elzem olduğu aplaşıldı- ğındanberi, kadınlar için en mu- vafık gelen hareketler - tetkik olunmaktadır. Bu tetkikat neti- cesinde kadın mizacına muvafık gelebilecek ve tenasübü bozm- yacak hareketler tespit edilmek- tedir. Yüzme, tenis gibi sporların her tarafta yapılamıyacağım na- zarı dikkate alan mütehassıslar, sahilden uzak çimenlik ve or- manlık — yerlerde — yapılabilecek kadın sporlarına bir de atletik dansı ilâve etmişlerdir. Bu atletik dansı keşfeden mütehassıs Popard, dır. Bir iki ay muntazam şekilde tatbik edil- diği takdirde bilhassa tenastibi endam için fevkalâde neticeler veren bu dans, Alman kadınları arasında çok rağbet görmektedir. Almanya binnisbe sahili az bir memleket olduğu için yeni dansın Alman kadınları arasında diğer milletlerden fazla revaç bulması tabiidir. Amerika kadın- ları atletik dansa çok rağbet göstermemektedir. Bunun da se- bebi Amerikadaki plâjların dün- yanın en eğlenceli ve en güzel plâjlarına faik oluşudur. Ameri- kan kızları ve kadınları deniz sporlarını kara sporlarına tercih ettikleri için bu yeni dansa pek ehemmiyet vermemektedirler. Amerikalılar Deniz Kotra Birinciliğini Kimseye Vermiyecekler Dünyanın en büyük kotra ya- rışı Amerika kupasıdır. Bu kupa yarışı — Amerikalılarla — İngilizler arasında yapılmaktadır. Bu yarış tesis edilirken şöyle bir şart konmuştu. Yarışı kaza- nan millet, müteakıp senenin ya- rışını kendi sularında yaptırmak bakkını muhafaza “eder. Bundan takriben elli sene evvel İngilizler tarafından kaybedildiği için yarış Amerika sulurma geçmiştir. . Amerika kupasım İngiltereye getirmek Üzere gayret edenlerin başında —meşbur Çay Kıralı Tamas Lipton vardı. Bu milk- yoner adam her yarış - için yüz binlerce dolara mal olan fevkalâde kotralar yaptırır, Ame- rikaya kadar gider ve yarışı Atletik dans yepan kaybederek dönerdi. Geçen se- neki yarışta Çay Kıralının hususi sürette yaptırdığı kotra az kalsın Amerikalıların çıkardığı kotrayı geçecekti. Bu yüzden Amerikan deniz kulüpleri içinde bu seneki yarış için bir telâş ve dehşetli bir hazırlık başlamıştır. Fakat milyoner Çay Kıralı öldüğü için Amerika kupasını İngiltereye getirmek üzere cebin- den fedakârlık ederek uğraşacak bir İngiliz kalmamıştır. Bu se- beple Amerikalılar şimdilik müs- terihtir. Tomas Liptonun vefatı münasebetile Amerikan gazete- leri; başlıbaşıma Amerikan ge- « miciliğinin izzeti nefsile mücadele eden ihtiyarın inadından — ve sporculuğundan sitayişle bahsettiler Bir Tekzip Beşiktaş Takımı Hakkındı Neşriyat Doğru Değil Ankara, 5 (A.A. ) — Ahiren Belgratta * lavya, Beoğradski takımı ile biy müsabaka yapmış ve iyi bir oyun oynamalarına mukabil mezkür takımların ehem- miyetlerine nisbetle iyi addedil- mesi icap eden bir netice almış olan Beşiktaş kulübünün Yugos- lavyaya, Galatasaray ve Fener- bahçenin iştirakile bir İstanbul muhteliti şeklinde geldiğine dair bazı Belgrat gazeteleri tarafından işaa olunan — haberleri -Atadolu Ajansı Yugoslavya Ajansı nezdind. telgrafla tekzip etmiş ve Beşiktaş takımının bu maçları yalnız başına oynadığı miştir. bususunu — teyit eyle- Beynelmilel At Yarışları Roma, 4 (A. A.) — Beynel- milel yedinci at yarışı cumartesi günü Umberto köşkünün müşte- milâtından olan parkta başla- mıştır. Bu yarışa sekiz milleti temsil eden 170 süvari iştirak etmiştir. Esuibino mükâfatı birinci gel- diklerine hükmedilen İtalyan sü- varileri tarafından kazanılmıştır. Littorio mükâfatı Alman mi- ralaylarından Brand'a verilmiştir. Pincio mükâfatını birinci ge- len bir İtalyan miralayı almıştır. Süvariler müsabakasında Baror Niseo birinci gelmiştir. r kadınlardan bir grup NĞ LAR. VG İ